Wat is het nut van platen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 15-09-2007 10:05
Dag,

Ik zou eventueel later met platen willen draaien, maar ik zou nu graag eens weten wat het nut daarvan is en welke nadelen & voordelen.

MVG, brecht

What do you think about Wat is het nut van platen ??

Vote :   

Sunrise8    posted on 16-09-2007 12:21
Poster: Renzis

dat is waar, en daarom ook zeker niet geschikt voor alle tracks. maar je hebt of gewoon een track waar dat prima bij kan, of je mixt dus met van die korte tracks, op zo'n moment is je mix toch al snel en laat je de 2 platen zeker niet een minuut door mekaar heen lopen (uitzonderingen daargelaten), dus dan valt het niet heel erg op als hij na 16 beats langzaam er naast begint te lopen.

kijk als je begint dat die ernaast begint te lopen moet je gewoon even bijpitchen. je blijft misschien dan wel aan de gang, maar je 'mix' blijft zo wel goed lopen. anders gaat het heel raar klinken als het verkeerd door elkaar heen loopt.
Music made me who i am
Lukaz    posted on 16-09-2007 22:04
Hier heb ik een dik jaar geleden ook een topic over gestart..  misschien zit hier ook bruikbare info bij.

een quote uit het topic

het is gewoon anders en niet echt te vergelijken...

maar de lijstjes van voor naar nadelen zijn al genoemd..
Boyd    posted on 23-11-2007 17:02
zeker vinyl, het is wel duurder maar draait veel lekkerder (de cdj's 800/1000 doen ut ook niet verkeerd)
Dislexie    posted on 23-11-2007 20:20
kwestie van voorkeur, waar jij je het lekkerste bij voelt...

een plaat geeft toch een bepaald gevoel, artwork, platen klinken beter dan cd

cd's draaien is goedkoper(GROOT voordeel), geen gevoel, muziek wordt geminimaliseerd tot een stukje data

Mijn mening in ieder gevalCry

This is an old Topic

No new postings for 6.501 days.
 Post CommentThat would be 216.7 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

185 Users online: 107 Guests (78 Unknown)
Pages generated today : 36.081
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.729.472