Waar erger jij je aan tijdens het draaien (6/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hansje    posted on 14-09-2007 15:30
Ik zag dit voorbij komen op een ander forum, dus leek mij wel leuk om hier eens rond te vragen waar je je aan ergert tijdens het draaien.

Mijn lijstje:
-MC's die te veel en op de foute momenten door je set lopen te schreeuwen.
-Publiek dat met hun drankjes bezopen boven je gear staan te hangen.
-Mensen die verzoekjes doen, en om de 2 minuten komen vragen wanneer hij nou eens komt.

What do you think about Waar erger jij je aan tijdens het draaien ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 22-11-2007 20:12
maar ik heb echt een hekel aan Mc's die door je MIC liggen te K.ankeren over je muziek en dan zeggen.

:"Zo jongetje van de muziek zet hem maar weer af als je net wat live probeert te mixen ofzo".
maar daar heb ik een trucje voor

men neemt een DJM800. met zet het effecten gedeelte op MIC men switcht naar Robot men draait de Level/depth helemaal naar links zet de Beat knoppen op 0% en je gaat heel langzaam heel langzaam die pitch veranderen zodat het niet direct opvalt maar dat hij na verloop van tijd toch ineens anders klinkt.

werkt perfect
_Ivan_    posted on 22-11-2007 20:17
Poster: Vibemaster-D
maar ik heb echt een hekel aan Mc's die door je MIC liggen te K.ankeren over je muziek en dan zeggen.

:"Zo jongetje van de muziek zet hem maar weer af als je net wat live probeert te mixen ofzo".
maar daar heb ik een trucje voor

men neemt een DJM800. met zet het effecten gedeelte op MIC men switcht naar Robot men draait de Level/depth helemaal naar links zet de Beat knoppen op 0% en je gaat heel langzaam heel langzaam die pitch veranderen zodat het niet direct opvalt maar dat hij na verloop van tijd toch ineens anders klinkt.

werkt perfect

Zullen we een beetje met respect met elkaar omgaan en het woord kanker gewoon niet gebruiken op het forum?
Feel&.Celebrate.Life!
D-Jaz    posted on 29-11-2007 14:05
ivan je zit buiten het topicHappy, laughing haha grapje ik snap je
-Richard-    posted on 04-12-2007 17:59
Oké, ik kan nu eindelijk ook mijn ergernis meteen plaatsen. Mag dan een 1ste keer geweest zijn,maar toch, meteen met stip op één. Mensen die aankomen met verzoekjes welke totaal niet in je setje passen op dat moment, maar door blijven tijgeren tot je m wél zou draaien. Nu meteen. pfff...
En als je dan zo vriendelijk bent uiteindelijk ff kort uit te leggen waarom dat nú níét gaat, ineens een dijk motivaties hebben waarom dat wél zou gaan volgens zo iemand, inclusief zijn volledige theorie erachter. zucht...
Dacht dat het wel mee zou vallen in de praktijk haha, maar ik geef julie meteen gelijk!
Ferrox    posted on 04-12-2007 18:19
gewoon nee werkt bij mij vaak nog het beste Happy, laughing

Maar ligt er bij mij veel aan op wat voor manier er gevraagd word. Een beetje wederzijds respect doet veel bij mij Happy, laughing
nils7    posted on 04-12-2007 19:09
Liedjes aanvragen die niet bestaan: Erick E - Wild Obsessions... Marc Benjamin - Nope is Dope... De nieuwe van Laidback Luke....

Damnz en dan nog vreemd aankijken als ik ze niet ken Cry
DJ_Sintec    posted on 05-12-2007 17:42
this wel handig als je zelf dj bent om te weten op wat voor een manier je een dj kan benaderen, (ik heb het dan wel over all round dj's) je vraag je eerste nummertje heel lief, en een klassieker (neem nu, tanted love, can't get enough ofzo) en meestal doen ze dat dan ook wel, en dan heel belangerijk, dan ga je de dj bedanken voor dat te draaien! zeer belangerijk, want zo zal je zien dat hij meerdere keren op de avond jouw aanvraag wilt gaan draaien.
davyh    posted on 05-12-2007 17:45
Ik erger me heel erg aan mede dj's die bij je komen staan en die dan gaan mee tikken (met een ring of stampen op het poidum) op de beat..Daar wor je helemaal gek van na een tijdje..CryCry
User edit by davyh on 05-12-2007 @ 17:45:41 (1%)
WalterRavensberg    posted on 06-12-2007 13:04
hahahaha wat een leuk topic....

waar ik me aan erger... mensen die perse de mic willen omdat ze volgens velen zo goed kunnen zingen.

waar ik erg om moet lachen zijn mensen die zeggen dat ze MC zijn en dat ze gratis voor je gaan mc-en. Dit heb ik al erg vaak meegemaakt maar nog steeds heb ik niemand ontmoet die echt weet wat mc-en inhoudt.

Ditzelfde geldt ook voor mensen die zeggen: "ja, maar ik ben ook dj". Fuck-off hee!!!! als je plaatjes draaid (thuis of in een cafe) ben je nog lang geen dj. Er komt nog ff wat meer bij kijken dan een kist vol met cd's en een koptelefoon om je nek...

Elke dj kan op zaterdagavond tussen 1 en 3 draaien, zo'n tent zit dan toch wel vol... maar hou de mensen aan het begin vd avond maar eens aan het dansen...

Wat bijna geen enkele dj zich realiseerd is dat je macht ongekend groot is...
Ferrox    posted on 06-12-2007 13:24
Bekende zin uit een recent nummer:

If you're not in it for the love of the music, would you please f*ck off!!
robbert    posted on 06-12-2007 14:45

Gelukkig heb ik nog nooit meegemaakt dat er iemand wou komen mc-en.. :P (niet dat ik dat zou toestaan overigens!)

MuffHouse    posted on 07-12-2007 09:07
Echt gewoon nooit mensen die zeuren, bij mij is iedereen altijd tevreden. Niet dat ik erg goed ben ofzo.. maar straal gewoon uit dat ik niet in ben voor vage verzoekjes of afkrakende kritiek van nullen. Het soort feest is ook redelijk afhankelijk van het soort mensen mensen er rond lopen. Ik sta of op prive party's waar iedereen van house/electro/urbanhouse etc. houdt, of prive feestjes.
Ferrox    posted on 07-12-2007 09:43
Poster: MuffHouse
Echt gewoon nooit mensen die zeuren, bij mij is iedereen altijd tevreden. Niet dat ik erg goed ben ofzo.. maar straal gewoon uit dat ik niet in ben voor vage verzoekjes of afkrakende kritiek van nullen. Het soort feest is ook redelijk afhankelijk van het soort mensen mensen er rond lopen. Ik sta of op prive party's waar iedereen van house/electro/urbanhouse etc. houdt, of prive feestjes.

Dat is ook heel wat anders dan allround feesten.

Bij mij op schoolfeesten krijg ik wel regelmatig verzoekjes.. Niet echt om te mc-en hoor.. dat mogen ze niet. Hoogstens op het einde een keer.. maar dan moet het wel iemand zijn waarvan ik denk, dat kan wel. Maar ik probeer vaak verzoekjes wel er tussenin te krijgen. Echter als ze weer komen Jumpen Jumpen... Ja oke, maar dan weer een ander nummer, en als het te vaak is zeg ik vaak strax weer een keer..

Heb ook 1 keer gehad, en toen kon ik mijn lach niet inhouden. Kwam er 1: Draai eens fatsoenlijke muziek. (heel de zaal ging onderhand los maja.. dat zag hij niet). Dus ik vraag dan, wat noem jij fatsoenlijk.. weet je wat hij zei? Mijn mond viel open van verbazing.. Jah engelstalige muziek je weet wel?

Ik had echt zoiets van WTF WOW? Dussuh ik ga opnoemen wat ik had: R&B, Dance, Meezingers (engelstalig), Jump, Hardstyle, hardcore, populair.. Hahaha je had zijn gezicht moeten zien. Die kroop met de staart tussen de benen terug naar z'n plek, in het publiek. En toch vind ik dan verzoekjes ook weer prachtig... Hoe sommige zichzelf zo voor lul kunnen zetten.. haha
Lawrenz    posted on 07-12-2007 10:04
Poster: davyh
Ik erger me heel erg aan mede dj's die bij je komen staan en die dan gaan mee tikken (met een ring of stampen op het poidum) op de beat..Daar wor je helemaal gek van na een tijdje..CryCry

Dat merk je toch bijna niet door de stampende muziek Cry pas als ze in de weg gaan staan vind ik het irritant worden, maar vorige keer ging de andere DJ netjes even opzij voor me Winking my eye
DJADMIN    posted on 07-12-2007 14:13
inderdaad, mensen die verzoekjes hebben en constant terug blijven komen.

en natuurlijk de mensen met de verzoekjes waarvan ze weten dat die toch niet gedraaid worden (metallica, etc etc)
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
TimVicta    posted on 07-12-2007 14:23
Poster: _Ivan_

Zullen we een beetje met respect met elkaar omgaan en het woord kanker gewoon niet gebruiken op het forum?

Kankeren is gewoon een werkwoord hoor...
kijk maar in het woorden boek, staat het vast wel in...Winking my eye
Bastian    posted on 07-12-2007 14:26
Poster: DJADMIN
inderdaad, mensen die verzoekjes hebben en constant terug blijven komen.

en natuurlijk de mensen met de verzoekjes waarvan ze weten dat die toch niet gedraaid worden (metallica, etc etc)

Oja ook zo enorm fout van die mensen, ik vind eigenlijk op een feest dat er vooral dance moet gedraaid worden, rock hoort er echt niet thuis:P
Javier-Vicente    posted on 07-12-2007 15:16
Poster: Ferrox
Bekende zin uit een recent nummer:

If you're not in it for the love of the music, would you please f*ck off!!

noir - all about house music Cry
Ferrox    posted on 07-12-2007 18:23
Poster: Nakata

noir - all about house music Cry

Ik had words of the gang in mijn kop... maarrem, zit daar die tekst ook in?
User edit by Ferrox on 07-12-2007 @ 18:23:40 (3%)
MuffHouse    posted on 08-12-2007 06:21

Dat is ook heel wat anders dan allround feesten.

Bij mij op schoolfeesten krijg ik wel regelmatig verzoekjes.. Niet echt om te mc-en hoor.. dat mogen ze niet. Hoogstens op het einde een keer.. maar dan moet het wel iemand zijn waarvan ik denk, dat kan wel. Maar ik probeer vaak verzoekjes wel er tussenin te krijgen. Echter als ze weer komen Jumpen Jumpen... Ja oke, maar dan weer een ander nummer, en als het te vaak is zeg ik vaak strax weer een keer..

Heb ook 1 keer gehad, en toen kon ik mijn lach niet inhouden. Kwam er 1: Draai eens fatsoenlijke muziek. (heel de zaal ging onderhand los maja.. dat zag hij niet). Dus ik vraag dan, wat noem jij fatsoenlijk.. weet je wat hij zei? Mijn mond viel open van verbazing.. Jah engelstalige muziek je weet wel?

Ik had echt zoiets van WTF WOW? Dussuh ik ga opnoemen wat ik had: R&B, Dance, Meezingers (engelstalig), Jump, Hardstyle, hardcore, populair.. Hahaha je had zijn gezicht moeten zien. Die kroop met de staart tussen de benen terug naar z'n plek, in het publiek. En toch vind ik dan verzoekjes ook weer prachtig... Hoe sommige zichzelf zo voor lul kunnen zetten.. haha

Hey Ferrox, weet je wat zo grappig is, dat ik in de randstad woon en jumpstyle daar totaal niet populair is Cry. Meestal heb ik ook alleen maar te maken met volwassen publiek (21+) en die zijn vaak niet zo vervelend want in de meeste gevallen zijn het nette beschaafde of losbollige studenten en geen boeren. Dus die gedragen zich altijd wel.
Code-Y    posted on 08-12-2007 12:09
Mensen die midden in je trance-setje komen zeiken om een combinatie van Yes-R en angerfist
Ik heb zo'n bloedhekel aan die mensen.....

Of als je een drive-in met zijn tweeën runt zoals ik dat je buiten ff een sigaret gaat roken dat al die idioten om je heen komen staan en je dan gaan afzeiken dat je er niks van bakt terwijl de hele zaal los staat te gaan als je bezig bent.....
User edit by Code-Y on 08-12-2007 @ 12:15:27 (100%)
Javier-Vicente    posted on 08-12-2007 12:27

yup
Bastian    posted on 08-12-2007 12:32

Coone heeft 'm van Noir gejat:P
Maar hiervoor was wel een speciaal dealtje gemaakt hoorde ik.
OneSixty    posted on 08-12-2007 16:02

dan nog vind ik words of the gang een pak beter hoor ...

ONTOPIC Winking my eye

ik vind het irri als mensen maar niet begrijpen dat je 2 aparte 16a stroomgroepen nodig hebt voor je drive-in.

dan komen ze zo van , JA JE HEBT TOCH 4 STOPCONTACTEN IN DIE STEKKERDOOS !

oh my ...

of mensen die tijdens de opbouw over je opgerolde kabels gaan lopen , nog erger over de koppelingen...

dat is misschien niet het einde van de wereld , maar toch niet echt beleefd van die mensen.

en dan nog iets grappigs , kleine kinderen die op 50 cent gaan jumpen XD

Nvie    posted on 08-12-2007 16:05
Poster: Lightzone

dan nog vind ik words of the gang een pak beter hoor ...

ONTOPIC Winking my eye

ik vind het irri als mensen maar niet begrijpen dat je 2 aparte 16a stroomgroepen nodig hebt voor je drive-in.

dan komen ze zo van , JA JE HEBT TOCH 4 STOPCONTACTEN IN DIE STEKKERDOOS !

oh my ...

of mensen die tijdens de opbouw over je opgerolde kabels gaan lopen , nog erger over de koppelingen...

dat is misschien niet het einde van de wereld , maar toch niet echt beleefd van die mensen.

en dan nog iets grappigs , kleine kinderen die op 50 cent gaan jumpen XD

Belastingstabel met je offerte meesturen waarin mensen zelf kunnen zien wat je aan stroomgroepen nodig hebt. Meestal geloven ze het namelijk niet als je het zo tegen ze zegt...

212 Users online: 165 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 6.961
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 241.789.957