Waar erger jij je aan tijdens het draaien (4/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hansje    posted on 14-09-2007 15:30
Ik zag dit voorbij komen op een ander forum, dus leek mij wel leuk om hier eens rond te vragen waar je je aan ergert tijdens het draaien.

Mijn lijstje:
-MC's die te veel en op de foute momenten door je set lopen te schreeuwen.
-Publiek dat met hun drankjes bezopen boven je gear staan te hangen.
-Mensen die verzoekjes doen, en om de 2 minuten komen vragen wanneer hij nou eens komt.

What do you think about Waar erger jij je aan tijdens het draaien ??

Vote :   

bramv    posted on 27-09-2007 17:47

@ sparckless , hahha. DIe onthoud ik is wel een goeie manCry

OneSixty    posted on 27-09-2007 17:48
quote:
Poster: sparckless
mensen die proberen te schratchen op het jogweel, als jij een setje aan het draaien bent:

ik was laatst op een feest op school en daar was radio 538 aant draaien. Met rick romijn wat een bal XD, maargoed komt er zn slungel aanlopen en die gaat naast romijn staan. En die geeft dus ff een zetje tegen de jog van een cdj1000 mk3. geen probleem alleen romijn was geiriteerd natuurlijk. zou iedereen wel zijn heh, dus wat doet ie hij zet de andere cdj op 1 beat loop. super iritant dus en schreeuwt door de mic moet je is kijken wat die sukkel met mn cd-speler gedaan heeft. We hebben hem de rest van de avond niet meer gezien! die jonge

yep , zo moet het
Sunrise8    posted on 28-09-2007 12:30
die is inderdaad heel goed, maar zowiezo als iemand dat bij mijn apparatuur doet zou ik hem gewoon ff een elleboogje geven. en dan zeggen: OEPS sorry. dat ging niet express. pas je wel op dat je niet bloed op m'n apparatuur morst. dankje Happy, laughing
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 04-10-2007 @ 20:15:42 (3%)
right1    posted on 29-09-2007 16:25
deze heb ik gisteren nog ghad: er vraagt er 1 om een verzoekje, terwijl ie al opligt.
Toen kon ik mij toch niet meer inhouden van het lachen.
Illusion    posted on 01-10-2007 11:12
Poster: bramv

@ sparckless , hahha. DIe onthoud ik is wel een goeie manCry

Inderdaad een goede:D Maar als je verstandig bent, zet je je set/podium wel zo op, dat niemand bij je gear staat. Ik heb het liefst dat ik gewoon 50 cm hoger sta, zonder opstapjes of ongein:p
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Se-base    posted on 04-10-2007 19:49
Het meest irritante vind ik wanneer mensen aan je spullen komen tijdens het draaien.
Heb weleens een gast van de beveiling naast me laten komen staan toen er een paar mensen te irritant/dronken bezig waren.. Toen was het snel afgelopen.
Kansloze muziek aanvragen heb ik uiteraard ook een hekel aan.
JasperVC    posted on 09-10-2007 20:25
het is niet direct wanneer ik draai. Maar mensen die zeggen dat techno suckt. (en ze luisteren er wel graag naar)

Bij techno denkt iedereen direct aan dat kinderlijk jumpstyle gedoe.

Als ik ze dan toon wie naar i love techno komt zwijgen ze ...
Luxx    posted on 09-10-2007 21:33
ik zag iemand het hier al posten. maar laatst werd gewoon echt NopeIsDope aangevraagt.. what the EFF??
www.mothermusic.nl
Sunrise8    posted on 09-10-2007 21:45
@ luxx: ik denk dan dat diegene bedoeld de nope is dope remix van marc benjamin, dat nummer heet namelijk gewoon nope is dope. maar ik ben het met je eens, moet die gozer het wel duidleijk zeggen Happy, laughing
Music made me who i am
Yorick    posted on 09-10-2007 21:51
Poster: Sunrise8
@ luxx: ik denk dan dat diegene bedoeld de nope is dope remix van marc benjamin, dat nummer heet namelijk gewoon nope is dope. maar ik ben het met je eens, moet die gozer het wel duidleijk zeggen Happy, laughing
  Vrijdag sta ik met die pipow te draaien( marc benjamin) maar mensen vragen mij ook altijd die mix aan:S maar zal het is aan hem vragen of hij hem heeft:P
Camino    posted on 10-10-2007 12:42
Nog een voor het lijstje: DJ's die na je moeten draaien die al een half uur te vroeg in de (al te kleine :p) booth komen rondzweven Cry
Illusion    posted on 10-10-2007 14:29
Poster: DeafDJ
Nog een voor het lijstje: DJ's die na je moeten draaien die al een half uur te vroeg in de (al te kleine :p) booth komen rondzweven Cry

Jah inderdaad, zeer irritant. Ik weet nog wel dat ik een Dj Contest had. Een van mijn tegenstanders zat steeds achter me te staan:p op gegeven moment heb ik gevraagd of hij even weg wilde gaan, omdat ik zogezegt( a) gebrek aan ruimte had:p
Cyspoz    posted on 10-10-2007 15:28
Poster: DeafDJ

Vind ik beter dan DJ's die op het laatste moment komen aankakken en vervolgens vrolijk hun set openen met een plaat die jij 10 minuten daarvoor nog gedraait hebt. Maar ze moeten je natuurlijk wel de werkruimte geven.
Hansje    posted on 10-10-2007 15:31
Poster: Cyspoz

Vind ik beter dan DJ's die op het laatste moment komen aankakken en vervolgens vrolijk hun set openen met een plaat die jij 10 minuten daarvoor nog gedraait hebt. Maar ze moeten je natuurlijk wel de werkruimte geven.

Hahaha, daar erger ik me niet aan, maar het publiek volgens mij wel Cry
MaD    posted on 10-10-2007 15:50
Poster: Hansje

Denken ze meteen: Stond die vorige DJ er nog maar
noadja.com /// aboveall.nl
Code-Y    posted on 10-10-2007 19:56
Poster: Sunrise8
 pas je wel op dat je niet bloed op m'n apparatuur morst. dankje Happy, laughing

SADIST!

En de mijne:

mensen die op een feest waar jij staat vlak voor je booth een meisje gaan lastig vallen.... heb ik een paar keer gahad..... toen gebruikte ik mijn dodelijke wapen....de MICROFOON! mensen waren snel weg XD

DJ-Code Y

[EDIT]
Alles en iedereen die patrick jumpen aan komt vragen.....HAAAAAAAAT!
User edit by Code-Y on 10-10-2007 @ 19:59:49 (86%)
Lukaz    posted on 28-10-2007 22:25
te lage booth waardoor je de hele avond voorover gebukt moet staan met als gevolg een zere rug
nils7    posted on 29-10-2007 10:53
Wat ik het afgelopen weekend mee maakte was echt TE schandalig!

In de kroeg/club waar ik draai, draai ik meestal house/dance/urban en soms wat leuke NLtalig (het blijft een skihutje kroegje maar het publiek danst erop en hierdoor kan ik ze legaal wat meer house voorschotelen :P en gezien de drukte en de vele handjes in de maat op de muziek bevalt het ze Happy, laughing)

Urban en House mixt wel lekker (a la chuckie). Maar nadat ik er alle Jumphooligans (wie kent ze niet) weg heb gepest er mee komen er nu wel meer "medelanders" en helaas hebben zij netzoals onze jump hooligans 5 meter omtrek nodig om te kunnen dansen/ te irriteren.

Hierdoor moest ik zaterdag dus van bedrijfsleidster (welke door een blessure heel de avond bij mij stond) NL-talig draaien, om ze dus weg te pesten zeg maar (subtiel). Maar helaas jaagde ik ze er niet mee weg en begonnen ze een beetje irritant te doen. Helaas liep zo ook volk weg die dus wel komt om lekker uit hun dak te gaan op goede muziek (house/dance).

Dat is wel het ergste wat ik tot nu toe heb mee gemaakt. Volgende keer moeten ze maar buiten gehouden worden.
Niet alleen is de avond verpest van veel mensen die er wel een leuke avond er van wilde maken (qua muziek maar ze vielen ook gewoon andere gasten lastig het "groepje medelanders"Winking my eye maar ook mijn avond want ik had een House DJ uitgenodigd om met mij Back2Back te gaan draaien!

Daarnaast waar ik me aan erger is plaatjes aanvragen die ik al gedraait heb of totaal niet passen (bijv. BZN op een volle zaterdag avond) en dan kwaad worden als je het niet draait.

Gelukkig heb ik nog nooit iemand gehad die klaagde over de gear: 2xcdj-800 en 1x cdj-1000 is toch wel impressive :P en vele doen hun duimpje omhoog! Happy, laughing

Dat is waar ik me aan erger maar je leert er mee leven behalve het bovenstaande... dat was toch wel ff een "slappe-piemel" moment damnz... gelukkig gaan we het back2back een keer over doen in een house tent Happy, laughing
Cyspoz    posted on 29-10-2007 11:04
Poster: Hansje

Ja klopt, die was vanuit het publiek gedacht. Beetje offtopic dus.
Tomazos    posted on 29-10-2007 11:16
hm wat ik afgelope zaterdag had was ook wel iritant.. een gast die BLEEF aandringe op jantje smit en andere vage artiesten waar k nooit van gehoord had.. om de 4 minuten... en even later liet hij al ze kennisen ook langs komen(de bekende truc)

naja hij hangt beetje dronke met ze bier boven me cd's weer om jan smit te blijven zeure.. ik duw ze glas weg.. die gozer helemaal lam, na een paar x stoot iemand tegen em aan en jahoor, ze bier over me cd's..

toen had ik het helemaal gehad en is die er een beetje hard handig door de beveiliging uit gezet..

k*t gaste
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 29-10-2007 @ 11:17:18 (12%)
Illusion    posted on 29-10-2007 11:20
GROOT gelijk. Weg er mee irritante gasten. Stront vervelend dat ze plaatjes aanvragen, en van alles dat gezeik erom heen. En als ze nog bier over je cd's hadden gegooid, echt weg met die gasten.

Als ze bij mij bier er overheen hadden gegooid, en ik was met de drive-in op stap, dan had ik gewoon het geluid stil gelegt, en hem eruit gebonjoured.

Als dj mag je best wel zeggen dat je hoger bent dan het publiek. Jij verzorgt het feest of evenement. Zonder die muziek is er geen sfeer. Een dj moet rustig zijn ding kunnen doen. Een plaatje aanvragen is oke, maar zoiets komt bij ons ook wel voor, en dat is erg vervelend.
User edit by Illusion on 29-10-2007 @ 11:21:44 (80%)
Tomazos    posted on 29-10-2007 11:22
hm dat ken ik niet doenHappy, laughing

geloof me, eruit gezet worden in die tent is geen pretje.. dan mag je met een pool mee, met zijn armen 2x zo dik als je boven benen.. lol.. hij is de 1e die ik ooit gezien heb die 2 stevige gasten al vechtend onder ze armen mee neemt naar buiten, en nog rustig loopt ook..

ik had al 4x gezegd dat hij ze bier daar weg moest hale.. als het er dan toch overheen gaat dan heb ik het echt gezien met je..:P
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
bass-traxx    posted on 29-10-2007 11:27
mn nek :p maar das waarschijnlijk omdat mn tafel niet ietsje te laag staat
cross-over    posted on 29-10-2007 11:45

mmm, lekker herkenbaar die top-irritaties,  verzoekjes, met hun fikken aan je spullen, enz.

Wat ik nog niet gelezen heb zijn de andere rand verschijnselen waar je ook mee te maken hebt:

* geen fantsoenlijk sanitair (of niet/nauwelijks bereikbaar voor de dj)
 * geen of irritante bediening omdat je hun verzoekje niet (snel genoeg) draait
 * geen mogelijkheid om je spullen neer te zetten als je later op moet
 * wannabe dj's die met hun eigen cdtje komen en vragen of je hun mix of productie wilt draaien  Cry

http://soundcloud.com/lau-daniels
nils7    posted on 29-10-2007 11:57
Poster: cross-over

mmm, lekker herkenbaar die top-irritaties,  verzoekjes, met hun fikken aan je spullen, enz.

Wat ik nog niet gelezen heb zijn de andere rand verschijnselen waar je ook mee te maken hebt:

* geen fantsoenlijk sanitair (of niet/nauwelijks bereikbaar voor de dj)
 * geen of irritante bediening omdat je hun verzoekje niet (snel genoeg) draait
 * geen mogelijkheid om je spullen neer te zetten als je later op moet
 * wannabe dj's die met hun eigen cdtje komen en vragen of je hun mix of productie wilt draaien  Cry

* Sanitair is ook handig... alhoewel ik toch niet kan op een urinoir (ligt aan mezelf... vreemde aandoening ik weet het) maar ben het met je eens!
* Bediening?
* Heb laatst ergens gedraaid waar niet eens ruimte was in de DJ booth.... ze hebben er 2 MKIII's maar die gebruiken ze niet (enkel Traktor op de pc) dus er is geen rekening gehouden met guest DJ's die wel cd's mee brengen Unhappy.... ja je kan er 1 map neer leggen maar ik heb er meer dan 1 :S
* Als iemand een eigen productie mee brengt luister ik er naar... en als het wat is knal ik hem erin.. meestal zijn ze niet alleen en heb je toch weer een groepje "trots" gemaakt hihi.
User edit by nils7 on 29-10-2007 @ 11:58:30 (19%)

155 Users online: 111 Guests (44 Unknown)
Pages generated today : 50.659
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 241.833.655