Waar erger jij je aan tijdens het draaien (2/9)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hansje    posted on 14-09-2007 15:30
Ik zag dit voorbij komen op een ander forum, dus leek mij wel leuk om hier eens rond te vragen waar je je aan ergert tijdens het draaien.

Mijn lijstje:
-MC's die te veel en op de foute momenten door je set lopen te schreeuwen.
-Publiek dat met hun drankjes bezopen boven je gear staan te hangen.
-Mensen die verzoekjes doen, en om de 2 minuten komen vragen wanneer hij nou eens komt.

What do you think about Waar erger jij je aan tijdens het draaien ??

Vote :   

Vibemaster-D    posted on 14-09-2007 22:39

ik krijg ook echt het schurft van van die gozers die liggen te zeike over ja apparatuur

zo van

ik ken iemand een hele vage kennis van de neef van me holmaat en die heb 4 DVJ's staan
 van die figuren
of van
die klote lijers

"je hebt ook weinig kanalen heb wel is in de playboy gelzen dat tiesto ja een echte DJ 300 kanalen gebruikt"

echt irri gozers en ze staan de hele avond voor je booth te kijken hoe je mixt

Luxx    posted on 14-09-2007 22:54
Poster: neutje
mensen die een liedje aanvragen die totaal niet tussen je set past, maar dat je hem toch maar ff draait. en dat ze dan stil blijven staan in een hoekje Cry

jahaa :P dat is ook dom. staan ze in een hoekje met hun hoofd mee te knikken op de beat... gaaaaap
www.mothermusic.nl
Lanky    posted on 15-09-2007 02:58
ik zit nog niet zo lang in de dj wereld (dus voor de mensen die me nog niet kennen: hoi! Cry) en heb al 2 keer voor publiek gedraaid maar ergerde me nu al aan de volgende dingen:

mensen die komen met:

'ooh wat een vet nummer is dat! welke is dat?'
*op het begin vond ik het niet erg om even in mn cd map te kijken om de id te geven maar daarna begon het mij het een beetje te iriteren ..

of wat dacht je hier van:

'mooie booth maar een vriend van mij gebruikt Virtual DJ, die kan veel betere dingen en dat is nog gratis ook haha'
*dat is echt een kutreactie ..
User edit by Lanky on 15-09-2007 @ 02:59:11 (2%)
Leon    posted on 15-09-2007 12:04
waar ik me aan erger?
Hehe gaan we es beginnen....

Mensen die eerst 20 pils op moeten hebben voordat er een beetje beweging in komt.
Mensen die vlak nadat een nummer is gedraaid het weer komen aanvragen.
Mensen die denken dat je altijd maar alle allernieuwste promo's etc moet hebben.
Mensen die nummers komen aanvragen en na iedere plaat komen vragen wanneer ie dan eindelijk komt.
Mensen die aan het begin van de avond al om hardcore komen vragen (en in enkele gevallen agressief gaan worden omdat je zegt dat dat als afsluiting komt)
Mensen die achter de booth kruipen om je te vragen welk plaatje het was (in dit soort gevallen houd ik m'n cd-map met een aantal promo's erin goed in de gaten )
Mensen die de hele tijd op je vingers gaan staan kijken hoe je mixt etc.

Ook nog een leuk iets gehad laatst (voor de jump-intimi onder ons): Draaide laatst punk soul brother (jump plaatje), komt een meid naar me toe: Meneer, wanneer gaat u jump draaien? Ik: Cry dit is jump, Zij: nee dit is toch hardcore Cry

Maar verder vind ik het draaien nog steeds leuk hoor!
Illusion    posted on 15-09-2007 15:29
Ik erger me aan kleine clubs, waar je ben om een hardstyle set te draaien, en dat mensen vragen van:p "heb je mooi wark" of heb je iets van tiesto.....:S
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 15-09-2007 @ 15:29:23 (7%)
Tomazos    posted on 15-09-2007 16:34
Poster: Vibemaster-D

ik krijg ook echt het schurft van van die gozers die liggen te zeike over ja apparatuur

zo van

ik ken iemand een hele vage kennis van de neef van me holmaat en die heb 4 DVJ's staan
van die figuren
of van
die klote lijers

"je hebt ook weinig kanalen heb wel is in de playboy gelzen dat tiesto ja een echte DJ 300 kanalen gebruikt"

echt irri gozers en ze staan de hele avond voor je booth te kijken hoe je mixt

CryCryCry
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 15-09-2007 @ 16:35:16 (3%)
NickName    posted on 15-09-2007 17:03
nouw ik heb een paar keer gehad dat er iemand naar me toe kwam om iets door de mic te zeggen na een halfuur zijken kukte het hem om de hele discoteek te beledigen daarna heb ik het nog eens gedaan met een sampelar (pio) en dan luister ik het en dan pas het publiek (werkt goed)
Sunrise8    posted on 15-09-2007 18:18

offtopic: @ Nickname: hoe heeft die de hele discotheek dan beledigd?

ontopic: waar ik me het meest aan erger, is als niemand je muziek leuk vind dat je draait, nog nooit gebeurd bij mij, maar lijkt me wel heel frustrerend. en waar ik me ook aan kan ergeren. 1x meegemaakt. dat de stroom uitviel en het gebouw geen noodagregaat had. nou daar sta je dan :P

natuurlijk dronken mensen en mensen die overlast veroorzaken staan bij mij op 1 :@ :P

Music made me who i am
SebIt    posted on 15-09-2007 20:36
Ik kopieer even je lijst

-Publiek dat met hun drankjes bezopen boven je gear staan te hangen.
-Mensen die verzoekjes doen, en om de 2 minuten komen vragen wanneer hij nou eens komt.

en dan nog op feesten van bijvoorbeeld eerste en tweede klassen:
-Kinderen die willen gillen door de microfoon
-Paar opstandige kinderen (heb je wel eens, die vinden dan niks leuk... Na een uurtje draaien gaan ze gelukkig een beetje los Cry)
Nvie    posted on 15-09-2007 20:41
Poster: Sunrise8

offtopic: @ Nickname: hoe heeft die de hele discotheek dan beledigd?

ontopic: waar ik me het meest aan erger, is als niemand je muziek leuk vind dat je draait, nog nooit gebeurd bij mij, maar lijkt me wel heel frustrerend. en waar ik me ook aan kan ergeren. 1x meegemaakt. dat de stroom uitviel en het gebouw geen noodagregaat had. nou daar sta je dan :P

natuurlijk dronken mensen en mensen die overlast veroorzaken staan bij mij op 1 :@ :P

Haha, dat geintje ken ik... dat je mooi berekend hebt dat het allemaal best wel uit de muur kan, maar dat er dan net een of andere aap z'n pc nog aan heeft hangen.

Ook eens meegemaakt dat er 2x32A was, na wat proefdraaien er toch achter gekomen dat het 2x32A aansluiting was, op 1x 32A afgezekerd, waardoor er de helft minder aan stroom was. Daar ga je dan.
Bastian    posted on 15-09-2007 20:46

draaide laatst ook nog en dj solaxx was uitgenodigd om een jump set te draaien die gewoon lekker was en toen kwamen van die mensen de hele tijd bij mij zeuren, ja en wanneer gaat die herrie af en goede muziek op en als ik vraag ja wat is dan goede muziek zeggen ze ja dansmuziekCry
Maargoed nou kende ik diegene wel dus kwam goed:P maar derest van de zaal ging wel ffies lekker jumpen dus aan de dj lag het niet!
Verder ook wel mensen die denken dat je een dj gear demo aan het geven bent en bijna op je neuskijken.
En nog vele andere opmerkingen die eerder zijn gegeven.
Wat ook soms is als je boeker gevraagd heeft om pebaalde genres te draaien en je houd je er gewoon aan dat mensen soms raar opkijken omdat je dat ene andere genre niet draait...

Lukaz    posted on 15-09-2007 20:48
stoere negers die aan de kant blijven staan :D (ook niet negers trouwens)
Sammow    posted on 15-09-2007 20:49
en loesers die altijd beweren dat alle dj's gewoon een cd'tje opzetten en dan wat show verkopen
Nvie    posted on 15-09-2007 20:54
Ook zo leuk is mensen die, als jij met het licht bezig bent, een verzoeknummer aan komen vragen, terwijl er naast je toch vrij duidelijk een DJ staat (met kweenie hoeveel CD spelers, en jij met je laptoppie... over imago problemen gesproken :P)
Ferrox    posted on 15-09-2007 21:35
Poster: Lukaz
stoere negers die aan de kant blijven staan :D (ook niet negers trouwens)

En dan komen zeuren om arreenbee....

Sjemig, die dance liefhebbers hoor je nooit als een RNB plaat opstaat, Maar andersom. sjes... Wat een lastig volk kan dat zijn.

Dat van naar de lichtman lopen komt ook vaak voor ja.. Maar ik heb er gelukkig 1 die ook regelmatig draaid, dus wimpeld ze af, of zegt van he das ook wel een leuk nummer. Ff zoeken en draaien.

Of van die gasten die op een net feestje komen. Joh mag ik hardcore? Ik: Nee, want dat past niet op dit type feest. Hij: Nie eentje dan? PLEEEEAAAASSSSS... Sjemig, flikker op en zet je Isnot op..

Maar de andere kant van in cd's snuffelen. Ik had een feestje van 2 ouders en alleen hun kinderen waren er. Die hebben zich prima vermaakt bij mij. Want die ouders hadden het veel te druk met de gasten. Die mogen van mij wel aanrommelen, vinden ze echt tof. En vooral knopjes.. Als je het goed doet kunnen ze er nog van leren ook. En dat vind ik ronduit prachtig.

Maar op een schoolfeest bijvoorbeeld moet je dat niet doen, want dan staat heel de school met een cd'tje van jou, mag dieConfused

Verder: Mensen die alles lostrekken (tape)
boekers die hun volluk eerder binnen laten dan het feest zou beginnen (ruim een half uur WOW)
Boekers die niet afbellen (ook 1 keer gehad, was iets vasts in de maand, toch maar duidelijk gezegt dat als dat nog een keer voorkomt dat ik het niet meer doe. Ze wilden me niet kwijt, dus dat was meteen beter geregeld)
Beweren dat er bezoekers komen als de wegen onbegaanbaar zijn door sneeuw etc..
Zatte voetbal fans.. (wat een K*Tvolk. Oke, je hebt er ook toffe bij)
zeuren om fransje, en dan als fransje eindelijk opstaat stil blijven zitten WOW
Hetzelfde zeurende figuur losgaat op hardstyleConfused?
Joh! er hangt licht in de zaal. Inderdaad, en nog mooi ook!! Jammer dat de besturing aan de andere kant van de zaal staat WOW
Met het biertje boven de mixer hangend: Dat is dure apparatuur!! Inderdaad, en het lust geen bier hoor, dus weg ermee aub!
Rokers boven mijn mengpaneel moet ik ook niet hebben overigens.
Klagen dat het te hard gaat. En een uurtje naderhand komen van hey! das een goei nummer, mag ie harder??
Over de rookmachine klagen, maar zelf meer rook produceren dan een z3000!

en zo kan ik wel even doorgaan...
Luxx    posted on 15-09-2007 22:33
Poster: Ferrox

Over de rookmachine klagen, maar zelf meer rook produceren dan een z3000!

en zo kan ik wel even doorgaan...

HAHAH :D ik heb echt een hekel aan rokers :P slaat op me lenzen
www.mothermusic.nl
Wout-r    posted on 15-09-2007 23:33
@Ferrox: Maar je hebt toch nog wel plezier met het draaien? :p

Een hoop dingen die hier staan zijn wel herkenbaar! Maar de verzoekjes mensen (met verkeerde verzoekjes) staan samen met de irritante mensen (overal aanzitten en net doel alsof ze het allemaal hebben uitgevonden) bij mij wel bovenaan.
PatrickBeuken    posted on 16-09-2007 00:07
Ik snap niet waar jullie je allemaal druk om maken? Héél veel heb je gewoon zelf in de hand. Je moet zelf grenzen stellen, o.a. door voorwaarden die je ruim van te voren laat ondertekenen door jouw opdrachtgever. Als je je goed indekt kan er weinig meer misgaan.
Sammow    posted on 16-09-2007 00:08
Op een verhoog staan doet echt al veel, dan komen ze nooit klagen Cry
Ferrox    posted on 16-09-2007 11:15
Poster: Wout-r
@Ferrox: Maar je hebt toch nog wel plezier met het draaien? :p

Echt wel. Het houd het wel boeiend. En je kunt laten merken aan die mensen dat je flink wat macht hebt. (daar vallen veel meiden op schijnbaar :P)
Vibemaster-D    posted on 16-09-2007 11:44
gister nog in een tent gedraaid.
bij ons in dorp klein tentje
maar me booth stond op een verhoging achter soort van dranghekken die je niet kan omgooien van die evenemt dranghekken.

hele avond lol en niemand die komt zeiken.
Yorick    posted on 16-09-2007 12:58
als mensen met een de aan komen met de nummers:
Dj Chuckie - Hook It
en kan nog wel zo even door gaan:p
NickName    posted on 16-09-2007 13:23
Poster: Luxx

HAHAH :D ik heb echt een hekel aan rokers :P slaat op me lenzen

bij mij ook op me lezen (en dan heb ik eens een polo shirt aan kan ik die ook weer naar de stomerij brengen wegens stank
Edit: Tip voor iedereen: stop een geurtje in je rook dat maakt het leuker een keer had ik friet en frikandel geur (de bar liep vol)
User edit by NickName on 16-09-2007 @ 13:24:20 (58%)
CH13L    posted on 16-09-2007 22:08
Sta je gewoon je hardstyle set te draaien op een hardstyle avond komt er een ventje (donker getint, grote zonnebril, iets te grote jas en pet op) om te vragen of je ook iets van rap heb.

Ferrox    posted on 16-09-2007 22:10
Poster: CH13L
Sta je gewoon je hardstyle set te draaien op een hardstyle avond komt er een ventje (donker getint, grote zonnebril, iets te grote jas en pet op) om te vragen of je ook iets van rap heb.

Moet je R&B sucks draaien Winking my eye

177 Users online: 115 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 18.897
Most visitors online this month : 793
Lifetime Pageviews since 2003 : 241.801.893