DJResource DJ Maandblad (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : DJResource DJ Maandblad

-Ja Doen!
-NEE IS NIKS!
-IK WEET HET NIET!

Voting is only possible for our Members
RuudV    posted on 12-09-2007 19:57
Mij leek het leuk als er een DJ Maandblad gemaakt zou worden van DJResource. Met nieuwste gear, interviews met bekende dj's, reviews van gear, events, poster gear, enz.... Ik weet niet of dat dit rendabel is? Maar we zullen is kijken wie er hier allemaal voor zijn voor een DJResource DJ maandblad...Winking my eye 

What do you think about DJResource DJ Maandblad ??

Vote :   

ccc    posted on 13-09-2007 00:00
Renzis en Dalique bieden zich al gratis aan zie ik. Happy, laughing

Ik wil dan wel de inhoudsopgave maken hoor. :D

Uiteraard nadat jullie de artikels hebben geschreven.
Sunrise8    posted on 13-09-2007 00:02

klinkt goed en ik zou hem zeker kopen als het in de winkel zou verschijnen.
op dit moment is er volgens mij namelijk helemaal geen dj magazine in nederland verkrijgbaar :S
en vind het toch wel fijn om zoiets te lezen.
dus ik hou mij zeker aanbevolen Happy, laughing
maarja, wat een werk komt daaribj kijken.
vergeet ook niet dat je 1000en exemplaren moet drukken. drukpers is dus hard nodig:P
maar ook de designers etc.

Music made me who i am
Luxx    posted on 13-09-2007 07:45
Poster: Sunrise8

klinkt goed en ik zou hem zeker kopen als het in de winkel zou verschijnen.
op dit moment is er volgens mij namelijk helemaal geen dj magazine in nederland verkrijgbaar :S
en vind het toch wel fijn om zoiets te lezen.
dus ik hou mij zeker aanbevolen Happy, laughing
maarja, wat een werk komt daaribj kijken.
vergeet ook niet dat je 1000en exemplaren moet drukken. drukpers is dus hard nodig:P
maar ook de designers etc.

mijn oom ownt een drukkerij:P die print ook de power unlimited uit enzo... kan die wel ingeschakelt worden:P tegen een kleine vergoeding natuurlijk

als er schrijvers nodig zijn wil ik dat graag doen. ik wil later journalist worden dus is wel leuk voor mij:D
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 13-09-2007 @ 07:48:45 (19%)
Dalique    posted on 13-09-2007 09:39

Over het design gesproken.

Welke doelgroep willen we bereiken ?
Welk publiek willen we trekken ?
Want ik kan me inderdaad voorstellen (zoals ik hier ook eerder las), dat de meeste dj's niet zitten te wachten op een blad waarin je de mooiste gear ziet (Pio's cdj/dvj+djm1000)... en ik ook niet echt ofzo.
Het is belangrijk om een doelgroep te kiezen, waarbij je echt iets kunt bereiken. Nu denk ik aan jongeren tussen de 15/19, die zouden best wel eens intresse kunnen hebben hierin. De laatste nieuwtjes, party's, interviews, etc. En nog iets.. Hoe wil je interviews inwinnen van DJ's/Producers/Organisatoren ? Door het te kopieëren van andere dj-sites ?...

Mijn conclusie. Laten we de handen in elkaar steken. En laten we eens een PDF formaat in elkaar zetten. Zo krijg je een goed idee van wat je nu eigenlijk wilt Winking my eye !

Laidback    posted on 13-09-2007 09:41
Poster: DALIQUE

Hoe wil je interviews inwinnen van DJ's/Producers/Organisatoren ? Door het te kopieëren van andere dj-sites ?...

Mijn conclusie. Laten we de handen in elkaar steken. En laten we eens een PDF formaat in elkaar zetten. Zo krijg je een goed idee van wat je nu eigenlijk wilt Winking my eye !

1. Er Word niets gecopyd van andere websites!!!!! (Copyright schending, net als dat de Playboy, Maxim materiaal in haar blad zet,, Big No No)
Begin klein,, bij 1 van je mede DJresourcers.. (Bijvoorbeeld)
(groter kan altijd nog,, even Boekings Agancy Bellen, of Manager van de artiest, vragen maaaaar!)

2, Gooi maar wat in mekaar!
User edit by Laidback on 13-09-2007 @ 09:42:32 (20%)
Illusion    posted on 13-09-2007 09:45

Ik vind niet dat we het moeten doen. Opzich is het leuk om een maand blad te maken, maar dan krijg je dat niemand meer op dj resource gaan kijken, en dat ze liever in hun maand bladje kijken.

Ik vind dat we gewoon het forum alleen moeten houden. Hier kunnen we ook ons eigen nieuws posten, en gewoon de reacties erop geven. Dj Maandblad is eigenlijk overbodig.

De kranten komen ook steeds meer op het internet. Het gebeurd gewoon, dat mensen op kantoor op internet website's lezen, in plaats van in de krant.

Laten wij ons maar mooi bij het forum houdenWinking my eye

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Dalique    posted on 13-09-2007 09:45
Poster: Laidback

1. Er Word niets gecopyd van andere websites!!!!!!

Ben ik met je eens. Was sarcastisch bedoelt eigenlijk :P. Is gewoon goedkoop als je dat doet. Zo onderscheid je je blad niet. En dat is nu JUIST de bedoeling Happy, laughing

ik zal me eens voor de grap bezig houden met een voorkantje van het Maandblad, een ideetje ?

gewoon weg omdat ik het ook leuk vind Winking my eye

Weet hier iemand ook hoe we het blad willen noemen ?
Ik dacht eigenlijk gewoon aan : DJRESOURCE Winking my eye

1) Het geeft duidelijk het onderwerp aan
2) Het geeft aan dat het bol staat van de info/nieuwtjes
3) Precies waar het blad over gaat toch Winking my eye ?
Laidback    posted on 13-09-2007 09:47
Poster: Illusion

Ik vind niet dat we het moeten doen. Opzich is het leuk om een maand blad te maken, maar dan krijg je dat niemand meer op dj resource gaan kijken, en dat ze liever in hun maand bladje kijken.

Ik vind dat we gewoon het forum alleen moeten houden. Hier kunnen we ook ons eigen nieuws posten, en gewoon de reacties erop geven. Dj Maandblad is eigenlijk overbodig.

De kranten komen ook steeds meer op het internet. Het gebeurd gewoon, dat mensen op kantoor op internet website's lezen, in plaats van in de krant.

Laten wij ons maar mooi bij het forum houdenWinking my eye

Cry

Nja.. dan doe je niet mee! :P

een mening mag je zeker hebben.. en je hebt ook wel een goed punt..
maar het is het proberen waard..
nooit geschoten is altijd mis..

en als er gewoon een aantal mensen met een Goede Input zijn die vrijwillig zich hiermee bezig willen houden..
Why not ?
User edit by Laidback on 13-09-2007 @ 09:49:17 (51%)
Dalique    posted on 13-09-2007 09:51
@ Laidback & Illusion:

Precies, een pdf'je kan toch nooit kwaad Cry

Ik moet toegeven dat het een erg LEUK idee is !
Illusion    posted on 13-09-2007 09:54
Weet hier iemand ook hoe we het blad willen noemen ?
Ik dacht eigenlijk gewoon aan : DJRESOURCE Winking my eye

Zoals je hier schrijft ga je er al van uit dat er een blad komt. Lead of Wim hebben hier nog niet op gereageerd. Ok het is een idee

@ Laidback, niet dat ik het niet geen goed idee vindt, maar je hier gewoon realistisch naar kijken. Is het mogelijk... wat moet je er voor doen... wie wil hier mee bezig... elke maand nieuwe informatie verzamelen...

Een PDF je is even een ander verhaal, dat zou wel lukken. Als je het als maandblad wil verkopen, moet je weer letten op de regeltjes, en je moet ze drukken etc.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 13-09-2007 @ 09:55:19 (33%)
Laidback    posted on 13-09-2007 09:57
Poster: Illusion

Zoals je hier schrijft ga je er al van uit dat er een blad komt. Lead of Wim hebben hier nog niet op gereageerd. Ok het is een idee

@ Laidback, niet dat ik het niet geen goed idee vindt, maar je hier gewoon realistisch naar kijken. Is het mogelijk... wat moet je er voor doen... wie wil hier mee bezig... elke maand nieuwe informatie verzamelen...

ik ga het ook gewoon aanzien..
en helpen waar het nodig is..
de hoop is dat het goed van de grond komp..
klein beginnen en groot eindigen..

ik moet eerst eens zien of er genoeg mensen aan mee gaan werken..

Dalique    posted on 13-09-2007 10:05
@ Illusion:

Klopt klopt, een maandblad zet je niet zómaar eventjes neer. Ik bedoel, deze site kost ook geld. En met drukwerk, ben je inderdaad gebonden aan officieele regels, eisen e.d. Het is inderdaad maar gewoon afwachten wat Lead of Wim hierop zegt Happy, laughing.

Mocht er nu echt intresse voor zijn etc, zou dat pdfje goed kunnen werken als concept lijkt me Happy, laughing.

Moet het inderdaad ook nog maar even zien hoeveel animo er voor is. Dit lijkt me net zo iets als de slipmatten van DJR toen der tijd Happy, laughing.
Lead    posted on 13-09-2007 10:32
Moet het inderdaad ook nog maar even zien hoeveel animo er voor is. Dit lijkt me net zo iets als de slipmatten van DJR toen der tijd Happy, laughing.

Daar dacht ik ook gelijk aan... zie het aan de News sectie. Dat is eigenlijk de basis inhoud voor zo'n magazine. Als er nu wat meer mensen nieuws zouden toevoegen en hun verhalen zouden we iedere zoveel tijd wel een export in PDF kunnen maken van de nieuws sectie (in PDF oid).

Verhalen moeten geschreven worden en mensen vinden die dat op regelmatige basis willen en kunnen doen moeten wel gevonden worden...
Let the BASS be louder
Luxx    posted on 13-09-2007 15:11
dat wil ik wel doen hoor.
www.mothermusic.nl
NickName    posted on 13-09-2007 15:17
ik wil ook wel een verhaaltje schrijven
@ lead: ik heb een vraagje: wat heb je gestemd

User edit by NickName on 13-09-2007 @ 15:18:06 (100%)
robbert    posted on 13-09-2007 16:37
Nou Lead als jij de djm-700 voor mij beschikbaar wil stellen schrijf ik er een prachtige review over!
Vibemaster-D    posted on 13-09-2007 17:08
lijkt me wel vet. en dan iedere keer 2 willekeurige members van DJR aanbod ofzo
RuudV    posted on 13-09-2007 17:16

Bedankt voor de posts!...het lijkt mij opzich een goed idee..om met de dj-resources een klein blad in elkaar te zetten en dat iedereen dan een taak heeft, of een paar er van Winking my eye...dan kan het best nog iets worden...lean en wim laat ff weten wat jullie er van vinden 

Ft    posted on 13-09-2007 17:21
Een ander idee wat je er in zou kunnen zetten is voor elke (grote) muziekstijl een release lijst maken ofzo... of een goede top 10 ofzo... Elke maand de nieuwe releases op een rijtje en evt een korte beschrijving ofzo...
Luxx    posted on 13-09-2007 18:39
Poster: Ft
Een ander idee wat je er in zou kunnen zetten is voor elke (grote) muziekstijl een release lijst maken ofzo... of een goede top 10 ofzo... Elke maand de nieuwe releases op een rijtje en evt een korte beschrijving ofzo...

serrieus het beste idee dat ik tot nu toe gehoord heb Cry
www.mothermusic.nl
Lead    posted on 13-09-2007 23:43
Ik ben voor nieuwe ideeen en hoop dat we hier iets mee zouden kunnen maken, alleen ben ik bang voor de praktijk voor zo'n project. Het is niet even iets wat je effe in elkaar zet.

Een layout is zo gemaakt en het daadwerkelijk samenstellen van de krant is ook niet iets om over na te denken, dat zijn dingen die velen hier wel kunnen en willen doen.

De inhoud, content en concept is het lastigste. Om het aantrekkelijk te houden moeten er originele en goed geschreven items in staan die over interresant en liefst actuele dingen gaan. Inderdaad is een top-10 van dingen op de DJR geen hoofd artikel, hooguit een leuk lijstje als aanvulling.

Charts maandelijks verzamelen is denk ik lastig, het is niet de bedoeling dat dingen gecopieerd worden bij zo'n project en platen maatschappijen zijn niet echt precies met het op tijd in sturen van lijstjes... Of iemand moet hier alvast een makkelijk idee voor hebben, dan hebben we alvast 1 onderwerp.

Een ander artikel zou een review kunnen zijn. Deze zou wekelijk door iemand anders geschreven kunnen worden (in ABN). Hiervoor moet naar mijn idee wel liefst nieuwe gear gebruikt worden zodat het interresant is om te lezen, niemand zit denk ik te wachten op een review van de JB Systems Disco 2000 Winking my eye

Maar een review en een paar top-10 lijstjes maken denk ik geen leesbare krant vrees ik....
Let the BASS be louder
Collin    posted on 14-09-2007 11:11
het is leuk bedacht , maar alle nieuwe dingen en revieuws vind je al op deze website ik zie het nut er niet echt van in om ook nog een krant ( nieuwsbrief ) er van bij te maken
ScottB    posted on 14-09-2007 12:32

Dit is alweer het zoveelste idee van DJR-dit of DJR-dat. En volgens mij is daar allemaal weinig van terecht gekomen(sommige dingen zijn nog "in behandeling"Winking my eye Maar ik denk ook niet dat dit leuk is. Djresource is zo sterk, omdat het veel actieve leden op de fora heeft. Als je een maandblad erbij gaat nemen krijg je er ook veel passieve leden bij. Die iedere maand lekker wachten tot het blaadje weer op de mat ligt om dan daarna onder het genot van een goudgele rakker de laatste gear en nieuws te bekijken. Ik denk dat je een deel van de krachtige Djresource fora wegneemt als je met een maandblad begint. Ik heb geschreven.

robbert    posted on 14-09-2007 13:28
Poster: Lead

Een ander artikel zou een review kunnen zijn. Deze zou wekelijk door iemand anders geschreven kunnen worden (in ABN). Hiervoor moet naar mijn idee wel liefst nieuwe gear gebruikt worden zodat het interresant is om te lezen, niemand zit denk ik te wachten op een review van de JB Systems Disco 2000 Winking my eye

Zoals ik al zei, ik schrijf met alle plezier een review over de djm-700 die op dit moment bij jou thuis staat! Winking my eye
User edit by robbert on 14-09-2007 @ 13:28:48 (10%)
Vibemaster-D    posted on 14-09-2007 16:16
@ robbert ik schrijf wel een review over de DJM800 die bij mij thuis staat Cry

78 Users online: 13 Guests (65 Unknown)
Pages generated today : 42.629
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.431.003