DJResource DJ Maandblad (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Poll : DJResource DJ Maandblad

-Ja Doen!
-NEE IS NIKS!
-IK WEET HET NIET!

Voting is only possible for our Members
RuudV    posted on 12-09-2007 19:57
Mij leek het leuk als er een DJ Maandblad gemaakt zou worden van DJResource. Met nieuwste gear, interviews met bekende dj's, reviews van gear, events, poster gear, enz.... Ik weet niet of dat dit rendabel is? Maar we zullen is kijken wie er hier allemaal voor zijn voor een DJResource DJ maandblad...Winking my eye 

What do you think about DJResource DJ Maandblad ??

Vote :   

Jorrit    posted on 12-09-2007 20:00
Nee is niks heb ik gestemd.
Hoe komt DJResource aan startkapitaal?
Mod edit by Jorrit on 12-09-2007 20:00 (31%)
RuudV    posted on 12-09-2007 20:01
levert ook heel veel geld op...zegt 2,- voor elke maand ofzo...
A-flex    posted on 12-09-2007 20:08
Als je zo een site hebt waarom dan een maand blad?? Hier kan je toch ook alles zien van nieuwe gear en reviews,... Waarom dan een dagblad?
Jorrit    posted on 12-09-2007 20:09
Poster: RuudV
levert ook heel veel geld op...zegt 2,- voor elke maand ofzo...

ALS mensen zich abboneren. Was het maar zo makkelijk dat elke investering gegarandeerd geld met zich meebracht, dan was elke nederlander nu zelfstandig ondernemer.
Laidback    posted on 12-09-2007 20:45
klinkt leuk..

maar zoiets is wel een Day-time Job..
Mits jij elke maand een nieuwe blad in de winkels of op de deurmat wil hebben..

het is Ontiegelijk veel werk..

en ik neem aan dat de Medewerkers dan ook betaald willen krijgen..
je hebt dus een Fiks startkapitaal nodig!

en:
News Writers
Graphic Designers
Journalisten
etc

ik zou zeggen,, zoek een goede sponsor die hier geld in zou willen steken,, tegenover reclame in het blad!
DaRoyal    posted on 12-09-2007 20:49
Vind maar eens inspiratie en werknemers inderdaad. Afgezien van het startkapitaal is het inderdaad een hele job. Happy, laughing
Nvie    posted on 12-09-2007 20:55
Zou wel grappig zijn, misschien eerst een paar keer uitgeven als downloadable .pdf, en als er amount is ook daadwerkelijk gaan drukken.

Misschien ook wel grappig als je de headlines van het forum er in zet, de 'mooiste' dj booth (naar poll in forum) en interview met de desbetreffende, update van evenement(en) in die tijdsperiode enzovoorts.
NickName    posted on 12-09-2007 21:04
@ Nvie helemaal mee eens

DJ Nick Name
Laidback    posted on 12-09-2007 21:06
Poster: Nvie
Zou wel grappig zijn, misschien eerst een paar keer uitgeven als downloadable .pdf, en als er amount is ook daadwerkelijk gaan drukken.

Misschien ook wel grappig als je de headlines van het forum er in zet, de 'mooiste' dj booth (naar poll in forum) en interview met de desbetreffende, update van evenement(en) in die tijdsperiode enzovoorts.

daar zat ik dus ook net aan te denken..
eerst even wat Test Uitgave's in de vorm van PDFjes..

en als het Serieus opgenomen word,,
de onderwerpen van Nieuwsdagblad.eu erbij gebruiken..
verder kan je nog verder denken..>
maybe een Extra Plusje achter de naam in één of andere kleur om te zien dat dat een Medewerker is van het dagblad..
aparte Forum sectie voor het insturen van weetjes..
en natuurlijk een forum Sectie voor de Peoples van het dagblad..
maar dat alles op een later tijdstip offcource

maar de Interviews worden wel lastig denk ik ..

er komt heeel veel bij kijken..

maak anders gewoon even een Template / layout , zet hier de bedoelingen in.. (wat waar hoord,, etc)
dump dit in een .PDF en Suprise Us! :P
User edit by Laidback on 12-09-2007 @ 21:08:12 (14%)
PatrickBeuken    posted on 12-09-2007 21:07
De site is áltijd up to date. Een maandblad is (bij wijze van spreken) na een paar dagen al out of date. Ik zie het maken van zoiets dus als tijdverspilling. Hier op DJResource kun je lezen wat jij wilt, in een Maandblad krijg je dat waarvan anderen willen dat jij het leest op papier.
User edit by PatrickBeuken on 12-09-2007 @ 21:08:44 (100%)
jannickv    posted on 12-09-2007 21:08
ik denk niet dat dit ooit zal komen, er is nog nooit iets georganiseert geraakt op djr
Laidback    posted on 12-09-2007 21:09
Poster: PatrickBeuken
De site is áltijd up to date. Een maandblad is (bij wijze van spreken) na een paar dagen al out of date.

dat is bij een Playboy, Autoweek, etc etc.. ook zo..
die hebben ook websites..
ze plaatsen alleen DE meest aansprekelijke Onderwerpen in hun blad.
met als extra een Doorverwijzing naar hun website..
User edit by Laidback on 12-09-2007 @ 21:09:58 (1%)
PatrickBeuken    posted on 12-09-2007 21:12
Een website is veel makkelijker navigeren dan een stuk papier of een pdf bestand... ik zie echt geen voordelen.
RenéKuppens    posted on 12-09-2007 21:12
Poster: NickName
@ Nvie helemaal mee eens

DJ Nick Name

Post dan niks... Confused

Ten eerste gaat dit nooit lukken zonder startkapitaal.
Daarna moet je een bedrijf gaan zien te vinden die het door Nederland en Belgie wil verspreiden.
Je moet mensen hebben die hier voor willen gaan.
Het moet een boek zijn met inhoud.
Er moeten Speciale dingen in want wie wil een boek kopen waar niks in staat en ik hoef echt geen blad waar
de 'mooiste' dj booth
  van DJ Resource instaat.
Of de
headlines van het forum
  als ik die wil zien kijk ik wel op de Frontpage.

Als je een blad wilt hebben wat loopt moet je net als bijv. Interface een hele redactie hebben die de wereld over vliegen om dingen als eerste te weten dat gaat niet zomaar lukken.

DJ Resource is een site waar naar mijn mening door Lead en Wim al te veel tijd in word gestoken(SuperCry) dus zoiets zal niet te doen zijn of ze moeten hun baan opzeggen en een eigen DJ Resource bedrijf beginnen.
Dalique    posted on 12-09-2007 21:19
Poster: Laidback
klinkt leuk..

maar zoiets is wel een Day-time Job..
Mits jij elke maand een nieuwe blad in de winkels of op de deurmat wil hebben..

het is Ontiegelijk veel werk..

en ik neem aan dat de Medewerkers dan ook betaald willen krijgen..
je hebt dus een Fiks startkapitaal nodig!

en:
News Writers
Graphic Designers
Journalisten
etc

Hoorde ik daar iemand mijn naam roepen Cry
Nvie    posted on 12-09-2007 21:30
Poster: Dj-RK

Post dan niks... Confused

Ten eerste gaat dit nooit lukken zonder startkapitaal.
Daarna moet je een bedrijf gaan zien te vinden die het door Nederland en Belgie wil verspreiden.
Je moet mensen hebben die hier voor willen gaan.
Het moet een boek zijn met inhoud.
Er moeten Speciale dingen in want wie wil een boek kopen waar niks in staat en ik hoef echt geen blad waar van DJ Resource instaat.
Of de als ik die wil zien kijk ik wel op de Frontpage.

Als je een blad wilt hebben wat loopt moet je net als bijv. Interface een hele redactie hebben die de wereld over vliegen om dingen als eerste te weten dat gaat niet zomaar lukken.

DJ Resource is een site waar naar mijn mening door Lead en Wim al te veel tijd in word gestoken(SuperCry) dus zoiets zal niet te doen zijn of ze moeten hun baan opzeggen en een eigen DJ Resource bedrijf beginnen.

Lol, een hele redactie, denk dat we een beetje kleiner moeten gaan denken. En waarom heb je een startkapitaal nodig als je vrijwilligers hebt die teksten willen schrijven, de lay out willen doen enz.? Het mislukt zowiezow als je te groot wilt beginnen, en als het flopt en je zit met de hele reutemeteut opgescheept heb je een groter probleem.

Ga je het gewoon als digitaal medium presenteren (voor mijn part nieuwsbrief, en dan steeds groter) en daar wat dingen in uitwerkt... Sommige topics hier zijn best het samenvatten waard, haal de feiten eruit en maak er een verhaaltje omheen. Als je genoeg mensen kunt vinden, hoeft het niets te kosten Winking my eye
DaRoyal    posted on 12-09-2007 21:32
Mja, DJ Broadcast ligt ook gratis in de winkel en hebben ook een digitale variant online.
Op zich is het haalbaar, maar 't zal investeren zijn of veel sponsoren trekken.
PatrickBeuken    posted on 12-09-2007 21:32
Poster: Nvie
Als je genoeg mensen kunt vinden, hoeft het niets te kosten Winking my eye

Dat is hier vaak het probleem. Iedereen heeft ideeën, maar uiteindelijk voert niemand ze uit.

Maar ik wens jullie iig succes, als het wat wordt zien we het vanzelf wel Happy, laughing
djdinaio    posted on 12-09-2007 21:39
Ik heb gestemd is NIKS! Dan zou je eerder een maandelijkse nieuwsbrief kunnen maken voor leden van de site. Daar zit minder tijd in en hoeft ook niet zoveel pagina's te hebben als een magazine/maandblad.
jannickv    posted on 12-09-2007 21:42
Poster: djdinaio
Ik heb gestemd is NIKS! Dan zou je eerder een maandelijkse nieuwsbrief kunnen maken voor leden van de site. Daar zit minder tijd in en hoeft ook niet zoveel pagina's te hebben als een magazine/maandblad.

dit lijkt dan wel weer haalbaar
Renzis    posted on 12-09-2007 22:46
schrijvers nodig? :D

proberen kan met aantal mensen natuurlijk altijd, in pdf of als blad op aanvraag.
lijkt me leuk plan, en zit volgens mij nog best wat in, ook buiten dit forum..
Yorick    posted on 12-09-2007 22:53
1 x per maand een dj resource mail met daar leuke dingen er in? is dat niet leuk idee... wat je bij sommige site's ook heb..
robbert    posted on 12-09-2007 23:01
Opzich een erg leuk idee, waarmee djresource veel mensen extra naar de site zou kunnen trekken, maar...

Een startcapitaal is natuurlijk het eerste opstakel, bijna niet te bereiken lijkt mij..
Daarnaast moet er erg veel tijd ingestoken worden. Reken op minstens een fulltime baan voor een zeer eenvoudig blad en ik zou niet weten wie er bereid zou zijn dit te doen.
De DJ wereld is voor mensen zoals ons natuurlijk rete interessant, maar je zou in Nederland een erg smal afzetgebied hebben.

Door alleen al deze feiten lijkt een blad niet haalbaar, laat staan een blad voor iedere maand. Misschien is een eenmalige oplage wel leuk een leuk idee?
Xitrate    posted on 12-09-2007 23:18
Leuke ideeën, maar niet echt reëel. Het vereist simpelweg teveel werk om 'even' een maandblad uit te geven.
In een maandblad moet echt nieuws staan, reviews, trips naar bedrijven om de nieuwste producten te zien, feest verslagen, exclusieve content, etc. Hoe ga je dit financiëren?
Een testuitgave in .PDF formaat is ook heel leuk en aardig, maar wat ga je erin zetten? Zoals DJ-RK al zei, ik hoef echt niet de mooiste booth van DJ-Resource te zien.. Draaien draait in mijn ogen niet alleen om gear, maar meer om skills, en t lijkt net of het de mensen juist gaat om het hebben van de gear, want als je 2x pioneer cdj-1000mk3 hebt staan ben je helemaal the man, omdat het Pioneer is en Pioneer = pro. Maarja, dat is een heel ander onderwerp, dus terug naar het maandblad.
Het zou natuurlijk erg leuk zijn als het een succesje zou worden hier op DJR, maar ik vraag me af of er echt genoeg interesse in is dat je de kosten eruit kunt halen. Er bestaat immers het internet, waar je alles gratis vandaan kunt halen, dus waarom betalen voor een maandblad(even het pdf achterwege gelaten)?  Gedrukte maandbladen zijn in mijn ogen zowieso al achterhaald, vanwege het internet.
Om het verhaal kort te maken: het idee is leuk, maar erg moeilijk uitvoerbaar. Daarom heb ik gestemt op dat ik het niks vind. Maar als het tóch zou gebeuren en er zou een beetje goede content instaan zou ik het zeker lezen. Maarja, dat is ALS het zou gebeuren.. En je weet wat ze zeggen: ALS je van de trap af valt ben je snel beneden.. Winking my eye Het moet dus allemaal nog blijken.
OneSixty    posted on 12-09-2007 23:31
lijkt me onhaalbaar om ook af te laten drukken.

om het eens te testen op een pdf bestand lijkt me wel leuk , maar dan word het al gouw overbodig.
zeker voor de forum lezers aangezien die toch alles al weten.

maar proberen kan geen kwaat eh Happy, laughing

en dan als er iets boeiend te zeggen is dat een pro forumlid (met enig verstand) een verslag mag maken.

en als het er dan toch ooit ervan komt dat het langs de drukker gaat moet je er zeker mooie posters bij stoppen, dat zou voor mij al de reden zijn om het maandelijkt standaard te kopen Happy, laughing

105 Users online: 7 Guests (98 Unknown)
Pages generated today : 20.702
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.409.076