CDJ-1000MK3 trage beatcounter
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Groovyyy    posted on 11-09-2007 16:06
Ik heb nu aantal keren in verschillende tenten met de CDJ1000Mk3 gewerkt en het valt mij echt duidelijk op dat de BPM inlezing enorm traag is, hij zit er wel eerst voor zo'n 10 seconden echt heel erg naast.
De MK1 en MK2 hebben dit absoluut niet.
Bekend? Ik ervaar het duidelijk als bugje

( ps, mijn intensie met dit topic is niet om een discussie op te starten of een DJ wel of geen BPM counter zou moeten gebruiken)

What do you think about CDJ-1000MK3 trage beatcounter ??

Vote :   

greup    posted on 11-09-2007 16:08
volgens mij is dat simpel te verhelpen met een update die pioneer heeft uitgebracht. Het probleem is iig bekent. Heb zelf ook regelmatig 1000'tjes mee gemaakt waarbij de bpm counter erg traag was.
MaD    posted on 11-09-2007 17:15
Gister op gedraaid bij iemand, en die gaf de juiste bpm al aan voordat de cd erin zat bij wijze van..
noadja.com /// aboveall.nl
davyh    posted on 11-09-2007 17:22
ja wij hebben een pioneer cmx-5000 speler in de disco zitten, en die is ook erg traag met bpm inlezen
NickName    posted on 11-09-2007 17:33
ik heb een denon dns 1000 NIET TE VERTROUWEN na 7 min 1 track spelen wijzigt de beat nogsteedes dit is niet bij de cdj 800 (ik mach met beatmach)
Laidback    posted on 11-09-2007 17:46
nooit last van..
gebruik de Beatcounter ook puur als Indicatie..
Perfect geeft die het nooit aan Winking my eye

daarnaast vind ik gehoor ook een stukje sneller gaan,
als je constand moet wachten tot die de BPM's heeft berekend, dan zijn je mixen al behoorlijk langdradig aan het worden...
Yorick    posted on 11-09-2007 18:02
bij mp3 cd's doet hij er lang over:p
Tomazos    posted on 11-09-2007 18:14
ligt ook aan de soort track die je draaid,

bijv, een oude track van rhianna - pon de repley, duurd heel lang.
Club e.d valt opzich wel mee,

even updaten?
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Nico_26    posted on 11-09-2007 18:21
Misschien aan een disk error (bv te snel gebrand)
Ferrox    posted on 11-09-2007 18:21
boeiend, ik gebruik het niet

daarnaast is het een kwestie van updaten, want deze verbetering is doorgevoerd.
Groovyyy    posted on 11-09-2007 20:13
ok thanks, maar even back to topic:
de kwestie is dus: CDJ-1000MK3 leest veel trager BPM dan CDJ-1000MK1 /2

Dit is dus met een firmware update op te lossen?
Lead weet dit vast?
Ferrox    posted on 11-09-2007 20:44
Poster: Groovyyy
ok thanks, maar even back to topic:
de kwestie is dus: CDJ-1000MK3 leest veel trager BPM dan CDJ-1000MK1 /2

Dit is dus met een firmware update op te lossen?
Lead weet dit vast?

ze hebben hem al verbeterd, ga er dan maar gerust van uit dat er niet meer uit te halen is (software matig).

Waarom zit je zo te rammen op die beatcounter? Ik vind het namelijk erg slecht als je niet zonder kunt. Maargoed, das mijn mening.
Groovyyy    posted on 11-09-2007 21:12
Die discussie is al in vele andere topics gevoerd
Ja, BPM counter vind ik super. Ik kan blind de beat matchen, dus sneller werken, dus meer tijd over voor waar het echt om gaat: Platenkeus/mixtechniek/effecten etc.

anyway: zoals meerdere malen gemeld: Ik wil erg graag het specifiek bij het onderwerp houden:

De vraag blijft dus :
CDJ-1000MK3 leest veel trager BPM dan CDJ-1000MK1 /2
Dit is met een firmware update op te lossen?
Is er iemand die het weet ( dus niet 'vermoedt'..) Cry
User edit by Groovyyy on 11-09-2007 @ 21:12:38 (3%)
Cyspoz    posted on 11-09-2007 21:45
Kijk anders eens in de release notes van die firmware update. Die staan zowel hier op de website als de officiële pioneer websites.
Lead    posted on 12-09-2007 12:20
Update je spelers naar V2.20, bekijk het dan nog eens !
Let the BASS be louder
Luxx    posted on 12-09-2007 15:19
Poster: Ferrox

ze hebben hem al verbeterd, ga er dan maar gerust van uit dat er niet meer uit te halen is (software matig).

Waarom zit je zo te rammen op die beatcounter? Ik vind het namelijk erg slecht als je niet zonder kunt. Maargoed, das mijn mening.

het is een goede slordige indicatie waar de beats ongeveer moeten zijn. dus fine-tunen van de tracks moet je nog altijd zelf doen. snap niet waarom je tegen beatcounters bent?
www.mothermusic.nl
Ferrox    posted on 12-09-2007 18:01
Poster: Luxx

het is een goede slordige indicatie waar de beats ongeveer moeten zijn. dus fine-tunen van de tracks moet je nog altijd zelf doen. snap niet waarom je tegen beatcounters bent?

haha, nja, dat komt denk ik omdat ik het zelf geleerd heb zonder. En een beetje jaloers ben op die dingen zodat iedere jan met de korte achternaam het nu sneller onder de knie kan hebben.

Moet zeggen dat ik ook af en toe spiek hoor. En het punt van groovyyy klopt ook wel, je kunt er veel sneller door mixen. Maar het fine tunen moet je zelf doen.
Groovyyy    posted on 12-09-2007 20:48
Dank lead!
Ik zie in de update info niks over de verbetering van BPM counter, alleen:

The update will improve the Master Tempo performance and readability of dirty or scratched discs.

de speler zijn niet van mij en zal dus wat toeren moeten uithalen om de updates daar te installeren , vandaar mijn vraag of de uodate wel zal helpen

Ps, Ik herhaal graag voor de 3e maal:
mijn intensie met dit topic is niet om een discussie op te starten of een DJ wel of geen BPM counter zou moeten gebruiken
Met klem het verzoek dit niet te doen., waarvoor mijn dank

Ferrox    posted on 12-09-2007 21:27
Ietsjes verder lezen dan je neus lang is:

What does it do?
This new firmware improves BPM measurement and speeds up the measuring process, the later update improve the sound of the Master Tempo and make the player better in reading dirty discs.

Uit de linke van lead geknipt Happy, laughing
User edit by Ferrox on 12-09-2007 @ 21:27:49 (14%)
Lead    posted on 13-09-2007 10:35
Poster: Ferrox
Uit de linke van lead geknipt Happy, laughing

Dat bedoelde ik dus.... Maar hou de RELOOP knop eens 10 seconden in en post de versie firmware die er nu in zit eens. Als dat nog <= 2.00 ligt het vrijwel zeker daaraan.
Let the BASS be louder
Dalique    posted on 13-09-2007 10:49
Offtopic:

Laatst kwam ik erachter op mijn CDJ1000mk2, dat als ik mijn cd eruit haal. (en ik meen dat ik op memory heb gedrukt), ik dan de 'bestanden/text' bijv: FFF094 B, te zien krijg. met het jogwheel kan ik dan hier door heen scrollen. en de bestanden dan genummerd en geordend oplopen.

weet iemand wat dit precies inhoud ?

alvast bedankt Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 6.587 days.
 Post CommentThat would be 219.6 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

246 Users online: 43 Guests (203 Unknown)
Pages generated today : 83.711
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.636.009