MIDI vragen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gagarin12    posted on 10-09-2007 18:45
ik heb nog enkele vragen over het "midi" gegeven waarvan het antwoord mij niet duidelijk wer door aboutdj, djresource en het net af te speuren.

1) ik zag zowel de xone 1d als de 2d en zag dat er zowel een verschil is qua functies als qua prijs. De 2d heeft nl een midiclock, maar wat is zo'n midiklok, waarom zou iemand een 2d kopen ipv een 1d? Ik weet dat je de bpm van iets kan bepalen? maar hoe werkt dit zojuist, liefts gemakkelijk uitgelegd met een mogelijk vb.
2) stel je hebt een xone 3d (haal er wel de duurdere uit maar kijk daar niet naar), en ik gtebruik de midifuncties, allemaal, maar heb niet genoeg faders, kan ik dan nog buiten de 3d nog 1 of 2 of meerdere xones 1d/2d aanschaffen en deze dan ook gebruiken als midicontrollers bij ableton.
3) welke knoppen/ faders zijn op de xone 3d allemaal midiassignable?
4) zijn er ook goede midicontrollers (liefst enkel midicontrollers) met meer dan 8 of 9 faders die echt goed of degelijk zijn en denk dan aan de kwaliteit van de uc-33e?
5) kan je rotary knoppen ook gebruiken als faders om bevoorbijld loops in te faden uit ableton?

What do you think about MIDI vragen ??

Vote :   

Twizz    posted on 10-09-2007 19:48
Poster: Gagarin12
ik heb nog enkele vragen over het "midi" gegeven waarvan het antwoord mij niet duidelijk wer door aboutdj, djresource en het net af te speuren.

1) ik zag zowel de xone 1d als de 2d en zag dat er zowel een verschil is qua functies als qua prijs. De 2d heeft nl een midiclock, maar wat is zo'n midiklok, waarom zou iemand een 2d kopen ipv een 1d? Ik weet dat je de bpm van iets kan bepalen? maar hoe werkt dit zojuist, liefts gemakkelijk uitgelegd met een mogelijk vb.
2) stel je hebt een xone 3d (haal er wel de duurdere uit maar kijk daar niet naar), en ik gtebruik de midifuncties, allemaal, maar heb niet genoeg faders, kan ik dan nog buiten de 3d nog 1 of 2 of meerdere xones 1d/2d aanschaffen en deze dan ook gebruiken als midicontrollers bij ableton.
3) welke knoppen/ faders zijn op de xone 3d allemaal midiassignable?
4) zijn er ook goede midicontrollers (liefst enkel midicontrollers) met meer dan 8 of 9 faders die echt goed of degelijk zijn en denk dan aan de kwaliteit van de uc-33e?
5) kan je rotary knoppen ook gebruiken als faders om bevoorbijld loops in te faden uit ableton?

1. midiclock is datie tempo en 'start' gelijkstelt met andere aangesloten midi-apparaten.
2.weet ik niet
3. waarschijnlijk allemaal, dit vind je meestal achterin de handleiding, amar de meeste knoppen hebben voor af al hun functie bepaald gekregen.
4. je kunt midi-controllers kopen, kijk maar eens op de site van m-audio of korg of behringer(!), daar vind je gegarandeerd wat tussen)
5. draaiknoppen zijn hetzelfde als faders(geven hetzelfde signaal) maar dan gaat de 'faderlijn' zeg maar in het rond. ff over midi-signaal. bij een fader geeftie 127 door(code) als de fader helemaal open staan. bij een draaiknop is dit alsie helemaal met de klok mee is gedraaid.
Gagarin12    posted on 11-09-2007 18:41
nog een vraagje, kan je met een xone 3d waar slechts 8 faders te gebruiken zijn als midicontrollers 9, 10 of meer kanalen aansturen in ableton misschien door drukknopen of rotary knoppen??
kan dit ook met andere midicontrollers zoals de uc 33e ed?
User edit by Gagarin12 on 11-09-2007 @ 18:42:05 (73%)
RenéKuppens    posted on 11-09-2007 19:17
nog een vraagje, kan je met een xone 3d waar slechts 8 faders te gebruiken zijn als midicontrollers 9, 10 of meer kanalen aansturen in ableton misschien door drukknopen of rotary knoppen??
kan dit ook met andere midicontrollers zoals de uc 33e ed?

Je kunt op een Rotaty knop ook gewoon een kanaal hangen in ableton.
En ja je kunt als je een 3d aangesloten hebt ook nog een 2d of 1d of allebei aansluiten ik durf niet te zeggen hoeveel midi aperatuur je aan ableton kan hangen maar gaa er maar van uit meer dan 1.
Gagarin12    posted on 12-09-2007 13:51
stel je hebt een mixer (midi of niet, maakt niet uit) en je koopt 2 xones 2d, kan je dan een gelijkaardig effect bekomen als de xone 3d?
DaRoyal    posted on 12-09-2007 17:39
Dat lijkt mij persoonlijk van wel.
RenéKuppens    posted on 12-09-2007 18:39
stel je hebt een mixer (midi of niet, maakt niet uit) en je koopt 2 xones 2d, kan je dan een gelijkaardig effect bekomen als de xone 3d?

Een Xone 3D is eindelijk gewoon een Xone 92 met 2 2/1D's

Dus dat kan zeker.
Gagarin12    posted on 12-09-2007 20:09
ok dank je, men vermoeden  wordt bevestigd, denk wel dat het dan 2 xones 2d zijn vanwege de midiclock. En zou het niet nog beter zijn om ipv een xone 3d een xone 92 met 2 2d's te kopen als je het geld hebt, je hebt dan namelijk 2 midiklokkken en kan je de xone 92 zelf ook als midicopntroller gebruiken => 12 faders, ... knoppen ipv 8 faders en ... knoppen.
buiten die mooie overlays voor ableton en traktor dan??

en kan iemand me nog eens uitleggen wat een midiklok is, snap het nog altijd niet.
RenéKuppens    posted on 12-09-2007 20:58
Dat is zeker een optie als je het geld hebt.
En het is makkelijk want als je gaat draaien kun je alleen je 92 menemen.
Mforge    posted on 12-09-2007 23:23

volgens mij is midi clock gewoon een data signaal wat gebruikt wordt om verschillende midi apparaten/kanalen te syncen.

Yorick    posted on 13-09-2007 09:34
Poster: Mforge

volgens mij is midi clock gewoon een data signaal wat gebruikt wordt om verschillende midi apparaten/kanalen te syncen.

Dat is correct geantwoord!
Mforge    posted on 13-09-2007 10:34

en to gagarin : je zegt 1 xone 92 plus 2 x 2d, is 12 faders, de faders van een 92 sturen geen midi uit, dus als je er twee 2d aanhangt, heb je nog steeds maar 8 faders die midi uitsturen.

RenéKuppens    posted on 13-09-2007 16:44
Poster: Mforge

en to gagarin : je zegt 1 xone 92 plus 2 x 2d, is 12 faders, de faders van een 92 sturen geen midi uit, dus als je er twee 2d aanhangt, heb je nog steeds maar 8 faders die midi uitsturen.

Rood zijn de knoppen die je aan Midi kan koppelen

DonBasco    posted on 13-09-2007 17:06
Dat is ook niet bijster veel....
Gagarin12    posted on 13-09-2007 18:36
excusseer, ik zag de midi in en out op de achterkant van de xone en vermoedde dat hij meer kon qua midifuncties en las de handleiding niet,
RenéKuppens    posted on 14-09-2007 14:03

Je kunt natuurlijk ook nog voor een Elcer Nuo 4 of DJM 800 gaan.
Gagarin12    posted on 14-09-2007 17:35
ja ja weet dat ze bij midimogelijkheden hebben, en ga niet echt voor een midicontroller/mixer, maar ben me gewoon aan het informeren

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

134 Users online: 97 Guests (37 Unknown)
Pages generated today : 1.292
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.348.070