Koollight performer laser in dmx software
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tijnie    posted on 09-09-2007 14:23
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb mij een velleman K6082 usb dmx controller aangeschaft en gebruik freestyler dmx en ik zou moeten de Koollight performer laser er mee moeten sturen. Dit toestel staat niet in de lijst van freestyler. Alleen weet ik niet hoe ik bij 'create fixtures' zo een laser kan zelf toevoegen. Kunnen jullie mij helpen?

What do you think about Koollight performer laser in dmx software ??

Vote :   

Bouncy    posted on 10-09-2007 19:47
Bij mij staat op het bereaublad gewoon een Fixture Creator, daarmee heb ik al een aantal Moving
Heads nagemaakt. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een laser ook daadwerkelijk in 3d aan te sturen.
Tijnie    posted on 12-09-2007 15:36
Poster: Bouncy
Bij mij staat op het bereaublad gewoon een Fixture Creator, daarmee heb ik al een aantal Moving
Heads nagemaakt. Ik heb het nog niet voor elkaar gekregen om een laser ook daadwerkelijk in 3d aan te sturen.

hoeft niet in 3D hoor maar ik wil hem gewoon kunnen sturen met freestyler en ik weet niet goed hoe ik hem met create fixture er in moet programmerenCry. Nog hulp?
Nvie    posted on 12-09-2007 15:43
Ik doe in Visual DMX altijd als ik een Atomic heb, of iets waarvan ik geen file heb, een dimmer aanmaken met het aantal kanalen van je fixture. De Atomic is bij mij dus een 4ch dimmer. Als je laser 6 kanalen hebt, zou je in freestyler dus een dimmer van 6ch aan kunnen maken.
Tijnie    posted on 13-09-2007 20:31
Poster: Tijnie
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb mij een velleman K6082 usb dmx controller aangeschaft en gebruik freestyler dmx en ik zou moeten de Koollight performer laser er mee moeten sturen. Dit toestel staat niet in de lijst van freestyler. Alleen weet ik niet hoe ik bij 'create fixtures' zo een laser kan zelf toevoegen. Kunnen jullie mij helpen?

Hallo, ik bedoelde natuurlijk de K8062 in plaats van de K6082 van velleman.  Maar om te antwoorden op de reactie van Nvie: hoe kan je een laser als dimmer in een software krijgen. En indien dat dan lukt, kan dat ook bij freestyler dmx?
Nvie    posted on 13-09-2007 20:46
Hier kun je e.v.t. meer info over het aansluiten vinden.

Weet niet hoe freestyler werkt, maar je zult, als de fixture er niet in staat, een dimmer of losse kanalen moeten gebruiken. Een dimmer kun je ook gebruiken aangezien alle kanalen daarbij in percentages werken, waarin het signaal uitgestuurd wordt (opmerking: misschien niet precies de goede omschrijven, but you've got the idea).

Dus dit zou je moeten doen:
- Kijk hoeveel kanalen je laser gebruikt;
- Voeg vervolgens een dimmer in met het aantal kanalen van je laser;
- Progammeer het DMX adres in freestyler voor je laser;
- Stel je DMX adres op je laser in, dezelfde waarde als je bij de vorige stap hebt opgegeven.

Misschien kan een Freestyler gebruiker je uitleg geven hoe je een dimmer of losse kanalen in voegt (weet dat Jorrit het een tijdje gebruikte...).
Tijnie    posted on 05-10-2007 11:51
Nu is het niet meer nodig. Ik heb namelijk bij fixture creator de clublaser ingeladen en de waarden aangepast naar die van de koollight performer. De waarden voor de laserpatronen heb ik dan zelf moeten uitzoekenCry maar nu werkt het tenminste. toch bedankt voor jullie advies
klaas    posted on 25-04-2009 17:14
Hallo,

Ik heb 2 Movingheads aangeschaft de: Showtec Phantom EHJ-150 MKII

Nu wil ik deze ook graag in Freestyler 3.0.1 toevoegen maar kan nergens de goede/werkende fixture vinden, met de fixture creator kom ik er al helemaal niet uit

Zou iemand aan deze fixture kunnen helpen?

Alvast bedankt

Grtz
klaas
User edit by klaas on 25-04-2009 @ 17:18:47 (3%)

This is an old Topic

No new postings for 5.859 days.
 Post CommentThat would be 195.3 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

248 Users online: 64 Guests (184 Unknown)
Pages generated today : 31.452
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.509.453