Hoe reclame maken - Jezelf aanbieden (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 04-09-2007 20:43
Beste Resourcers,

Ik heb al op een paar privé feestjes gedraaid, en ik heb toch wel al goede reacties gehad. Sommige zeiden, je moet hoger gaan, grotere fuiven enzo. Ik dacht: tuurlijk wil ik dat! Nu heb ik alle fuiven (in de toekomst) af gegaan, en er 2 gevonden, en een mail gestuurd naar de organisatie. Maar dit vind ik toch een beetje raar, jezelf aanbieden als dj. Ik weet dat de meeste dj's meegaan met vrienden die al op grote fuiven draaien enzo. Maar mijn vrienden zijn allemaal ook beginners. Dus vroeg ik mij af: Hoe komen JULLIE op een grote fuif? Worden jullie opgebeld, of gemaild en hoe worden jullie dan bekend bij de organisatie?

Ik dacht aan een mooie site + domeinnaampje, Visitekaartjes (Als iemand goede commentaar geeft, kan je hem dat geven), en reclame enzo. Wat mond op mond reclame :p

Ik denk ook, eenmaal je op een fuif gedraaid hebt (grote, veel volk) en dat mensen je gehoord hebben, dan kom ik denkik wel in contact met andere fuiforganisaties :p

Ik bied mij ook volledig gratis aan en zeg erbij dat ik alle uren goed vind Winking my eye
Dat ik met alles draai wat er staat (behalve vinyl)
Dus moeilijk doe ik ook niet. (denk ik dus)

Ik hoop een antwoordt te vinden, van de meer 'pro' dj's. Ik ben nog beginner (3maamndjes ondertussen :p) dus ik hoop nog altijd heel veel bij te leren op dit toch wel zalige forum !!! (Danku Lead !!! :p)

What do you think about Hoe reclame maken - Jezelf aanbieden ??

Vote :   

Yvaroz    posted on 15-03-2010 17:45
ik ben het wel met arcee eens,
het wordt ook steeds makkelijker om dj te worden, noouuu worden? dat mensen zichzelf zo kunnen/gaan noemen.
je hebt nu een controllertje van 100 euro en VDJ je klikt op sync en wacht totdat de 2 grote blokjes hetzelfde zijn opnemen en mensen noemen zichzelf dj met een mix

zelf vind ik daar geen f*ck aan.
als ik draai wil ik niks met mn computer/laptop temaken hebben.

het klinkt misschien raar maar als mijn computer naast me aan staat terwijl ik aan het draaien ben gaat t veel minder goed dan dat hij uit staat(waarschijnlijk afgeleid ofzo)

als je ver kunt komen met het dj'en moet je dat doen, maar t lijkt mij ook handig om wat aan school te doen want niet iedereen moet verwachten zat ze van hun "dj loon" kunnen leven

Voor je mix op hyves:

ik heb laatst een hyve gezien waar iedere dj dus zijn/haar liedjes kan plaatsen=)
Nothing is Impossible
Jorrit    posted on 15-03-2010 17:48
Poster: T-to-the-J
Voorbeeldje?? En kom ik daar ook met mn 13 jaar.

Kijk bijvoorbeeld eens naar ArCee's signature Winking my eye
T-to-the-J    posted on 15-03-2010 20:31
Ik ga ff kijkenWinking my eye
BTW: 200ste PostHappy, laughing
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
User edit by T-to-the-J on 15-03-2010 @ 20:31:54 (100%)
ArCee    posted on 15-03-2010 22:01
Poster: T-to-the-J
Dat van dat radio station is erg leuk, maar ik ben niet zo goed in het amuseren van mensen met mn stem, dus dat is zowiso geen optie...

Als ik naar mijn station kijk, van de 130+ deejays zijn er misschien 10 die de show hosten, de rest laat het mixen voor zich spreken Winking my eye
niiicola    posted on 15-03-2010 22:24
Doe mee aan een contest! Floris en ik deden mee aan een school dj contest en nu mogen we draaien op een feest van 400 man en een feest van 1000 man!
Gewoon.
T-to-the-J    posted on 16-03-2010 08:19
Poster: niiicola
Doe mee aan een contest! Floris en ik deden mee aan een school dj contest en nu mogen we draaien op een feest van 400 man en een feest van 1000 man!

Dat lijkt me een goed idee, maar bij mij op school wordt geen contest gehoudenConfused
ArCee    posted on 16-03-2010 17:07
Contesten zijn ook niet altijd even eerlijk en objectief.
De eerste heeft vaak een nadeel tegenover de laatste die moet draaien.
FML    posted on 16-03-2010 18:19
om gelijk mee tegeven het gaat niet om hoeveel website's je naam staat. de eerste indruk doet ALTIJD het meeste , en ben jij diegene met een dik ego of ben je buiten om ook niet al te vriendelijk zal je het even goed moeilijk krijgen.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Yvaroz    posted on 16-03-2010 18:23
maar, ik ben 13 dus eigenlijk mag ik nog bijna nergens draaien, hoe moet ik dat dan doen?
ik heb zo wel mn adresjes en draai daar ook regelmatig.

EDIT: Welk bijna 14=) Cool
Nothing is Impossible
User edit by Yvaroz on 16-03-2010 @ 18:23:51 (18%)
Xurion    posted on 16-03-2010 18:24
Ik heb het zelfde probleem Yvaroz
T-to-the-J    posted on 16-03-2010 18:32
En ik ook;P
Yvaroz    posted on 16-03-2010 18:56
hee mede 13/14 jarige mensen
ik ga vandaag of morgen even uitzoeken of we mogen draaien(na 11uur) met officiel toestemming van mijn ouders
Nothing is Impossible
EleMentcp    posted on 16-03-2010 18:59
ik ben gewoon begonnen bij vrienden op verjaardagen te draaien en daarna komt de rest welCool?en dat je nog niet in kroegs en clubs kan draaien is niet zo erg er is altijd wel iemand met een leuk feestje thuis.
Yvaroz    posted on 16-03-2010 19:00
ja maar in frankrijk had ik gewoon die club/kroeg feeling, daar mocht ik draaien
dat wil ik in NL ook hebben
Nothing is Impossible
ArCee    posted on 19-03-2010 15:06
Je kunt de komende jaren gebruiken om je goed in mixen te bekwamen, en straks ijzersterk, goed voorbereid en zeer concurerend jezelf aanbieden als je de leeftijd hebt om overal te mogen en kunnnen draaien.
Als ik eerlijk ben, als ik een zoon van 13 a 14 zou hebben dan liet ik hem zelf al niet eens een in kroeg of club draaien op die leeftijd.
Ik begrijp je wel, maar je bent te jong, je wil teveel op te jonge leeftijd. De wereld is niet klaar voor jouw, en jij bent zeker niet klaar voor de wereld.
Jouw tijd komt echt nog wel.??
Gewoon NU de fundering leggen, voor de tijd dat je los kunt en dan iedereen een poepie laten ruiken. Cool?
Yvaroz    posted on 19-03-2010 15:45
Ja dat ben ik nu ook aan het doen, ik heb ook al Mn connecties en m'n ouders vinden het wel goed dat ik draai
Nothing is Impossible
thunderdome    posted on 19-03-2010 15:59
Ik draai soms op wat feestjes maar ben ook nog te jong (15 jaar) om in kroegen te draaien maar langzaam en zeker kom ik er wel en ik heb wel goede connecties die mij over brengen op mond op mond reclame waardoor ik ook wel eens meer word gevraagd dus.

(btw ik heb nog geen booth post die doe ik binnekort wel een keer)

iedereen veel suc6 met draaien
ElVrieso    posted on 08-05-2010 00:20
Wat echt heel belangrijk is, naast het 'goed zijn' is dat je altijd beleefd blijft en overal achteraan gaat.

Neem nou bijvoorbeeld bepaalde nationale feesten die ook in mijn regio draaien, ze hebben mij een tijd geleden opgebelt om te komen draaien. Ze vonden me wel goed en ik mocht nog een keer komen. De 3e keer hadden ze een andere DJ geregeld en die kwam opdagen. Maar wel te laat, stelde zich niet aan iedereen voor, en praatte amper. Sinds dien sta ik weer standaard te draaien, elke keer als dat feest weer terug komt.

Probeer dus altijd sociaal te zijn, wat er ook gebeurt.
Dan werken mensen ook het liefst mee, en onthouden je goed.

Bruno de Vries - @djelvrieso
TheOutTaker    posted on 30-05-2010 23:30
Ik kom altijd op it lokale hardcore/hardstyle feest in de buurt en bouw nu ook mijn connecties Happy, laughing. Oftewel duik it uitgaansleven in en maak een praatje met de organisatoren.
AdenFarleigh    posted on 31-05-2010 09:14
Visitekaartjes werken zeker goed; Kun je per 250 laten drukken via vistaprint - kost geen drol.
Verder, al dat al genoemd is: Beleefd zijn, op tijd komen, je medeDJ's respecteren, etc. etc. Draaien/guestmixes op radiostations werken ook zeker goed! Daar ben ik nu mee bezig bijvoorbeeld. Draai nu een poos bij de ??n, en via een maatje van daar, draai ik nu ook bij een 2e station.
Ook wel eens leuk, samen met een maatje draaien - opnemen en promoten!
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
youngbeatsz    posted on 04-11-2010 23:13
hmm,
mijn idee: ik begin binnekort in een plaatselijk cafe'tje, wanneer de eerste keer goed is, heb ik daar een 2 maandelijkse opdracht, hou constant visitekaartjes bij me, maar mn visitekaartje is geen gewoon kaartje, (die heb ik ook) als ik zie dat mensen het echt menen om me voor een fuif te booken, geef ik gewoon een cd'tje waar ik zelf al wat heb op ingemixt, zo horen de mensen oook iets, het is algemeen bekend: wanneer je iets goed brengt, wordt erover gepraat, wanneer je dus die personen iets goed laat horen, dan gaan ze ook tevreden zijn en wordt zo'n cd'tje vaak doorgegeven, met een beetje geluk, ben je vertrokken
thunderdome    posted on 06-11-2010 00:26
simpel domeinnaamje gratis heb ik ook
via
webklik.nl
D-Danny    posted on 06-11-2010 10:37
Ik ben pas 13 maar ik mag zelfs al een eigen event organiseren, en daar uiteraard ook zelf draaien
Erg leuk dus! (350 man!)
Ook oefen in regelmatig in de studio van FearFm op wat duurder spul dan ik thuis heb staan.
Het is een kwestie van connecties lekker rondmailen, mond op mond, en er gewoon ook echt voor gaan!
DJSHAK3S    posted on 06-11-2010 10:44
zowiezo hoever ik weet mag j eniet officieel geld vragen onder 18 maar draaien is volgens mij geen richtlijn voor (sorry if i'm wrong.)
ik heb hetzelfde maarja in de loop van de jaren zal dat vast gaan verandere,
geduld
Jorrit    posted on 06-11-2010 14:08
Paar tips van mij, zowel vanuit een organisatorisch standpunt, als ervaringen die ik als platendraaier opdoe. Allereerst wat dingen om de boeking binnen te krijgen:
- Het gaat steeds meer om de aanhang die je meeneemt. Je kan nog zo goed zijn, maar als je als DJ geen aanhang meeneemt naar een feestje ben je voor de organisator vrij oninteressant. Locaties hebben steeds meer moeite met de tent vol te krijgen, en hebben dus ook de DJ nodig om te vullen. Steeds vaker maak ik mee dat gages gerelateerd zijn aan het aantal gastenlijstplekken dat je vult als DJ.
- Referenties zijn belangrijk. Als m'n bezoekers vragen: 'wie is die-en-die DJ?' Dan wil ik niet hoeven antwoorden met: 'de DJ uit de locale tienerdisco'. Besef je hoe belangrijk goede referenties zijn, ga hier achter aan. Verwacht niet dat de A-locaties je als beginner (veel) geld zullen betalen, maar als je kan zeggen dat je in de hotspot van jou stad hebt gedraaid, biedt dit meer kredietwaardigheid voor jou als DJ.
- Wees bescheiden. Wordt je benaderd door een organisatie, ga dan niet meteen hoog van de toren blazen en vragen hoeveel consumpties jij en je vrienden krijgen en of je ook gebruik mag maken van de cocktailbar. Ga niet vragen of het mogelijk is een derde CDJ te plaatsen. Ga niet vragen of het mogelijk is het aantal gastenlijstplekken te verdubbelen als dit beperkt is op een locatie. Ga niet vragen of je op een betere tijd mag draaien. Dit kan je allemaal 1 keer doen, daarna zal de organisator je niet meer willen hebben. Je bent een beginnend/semi-professionele DJ, je mag ervan uit gaan dat de organisator je betaald naar je kunnen, een fatsoenlijke DJ-set neerzet, en zorgt dat je een paar consumpties krijgt. Valt dit tegen omdat je het idee hebt snel binnen te kunnen lopen? Ga dan een ander vak zoeken.

Dit zijn wat dingen die vooraf in orde moeten zijn, dan op de avond zelf:
- Wees op tijd. Organisator heeft genoeg aan z'n hoofd, en heeft echt geen zin om de DJ die om 2 uur begint om 5 voor 2 te moeten bellen of hij het nog gaat halen. Kom dus ruim op tijd, voorkom je meteen dat de helft van je set al gedraaid is door de DJ voor je.
- Wees onderscheidend. Ik kan uit mijn adresboek zo 12 DJ's noemen die bliepjeshouse/dirtyhouse/dutch house menen te draaien, maar die boek ik niet. Ik zet op mijn avond DJ's neer die het publiek aanvoelen en niet te standaard maar toch toegankelijk draaien. Ook DJ's die op een 16+ feest alleen maar techhouse draaien, daar zit het publiek gewoon niet op te wachten.
- Wees goed. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet wel gewoon goed zijn. Technisch zo foutloos mogelijk, maar ook gevoel voor je time-slot. Ik maak wel eens mee dat ik DJ's een opwarm tijd geef, die dan vervolgens volgas gaan beuken en doen alsof ze de top-act van de avond zijn.

Als laatste, organisatoren bij elk feestje mailen of ze nog plek hebben werkt echt niet. Meeste organisatoren reageren hier niet eens op, die hebben vooraf al in gedachte welke DJ's ze willen. Het enige wat jij kan doen is proberen te zorgen dat jij op de lijst beland met DJ's die ze willen. Om dat te doen denk ik dat je met bovenstaande tips een heel end komt.

137 Users online: 13 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 18.404
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.406.778