Het meest grote probleem waar de meeste deejays momenteel tegenaan lopen is 'overkill'.
Er zijn eenvoudigweg teveel jonge mensen die allemaal deejay willen worden. Teveel jonge mensen die denken dat ze het (al) helemaal zijn of het gaan worden.
Het gaan worden is goed, jaag je droom na! Als je al je energie daarin steekt en de juiste weg kunt vinden, dan kun je best een heel stuk komen.
Net wat ik zei, er zijn er tegenwoordig teveel die dat willen, de deejay van vandaag is net als de artiest van jaren geleden, je moet goed zijn, en iets hebben en /?of te bieden hebben wat bijzonder is, om op te vallen en door te breken.
Waarom moeten mensen jouw kiezen, en jouw willen horen en zien tegenover al die anderen die hetzelfde willen?
Ik heb al vaker gezegt, om naam te maken moet je een manier vinden waarbij men kan horen wat jij te bieden hebt. Dan het liefst meteen ee redelijke groep. Dat kan, denk ik,?op 2 manieren.
1: Zet elke week / maand een goede mix on line op een goed forum. Een forum waar veel liefhebbers van
jouw muziek zitten. Een site kan ook, maar dan moet je, net als je mix, overal gaan rond spammen wat je website is. Met een mix zet je gewoon de url van je eigen website eronder, 2 vliegen in 1 klap.
2: Zoek een
radio station om elke week / maand het beste van jezelf te laten horen. Onderschat de kracht van radio niet. je mix laten uitzenden, en meteen je url van de website onder je track list, hopla. Daarbij is 'resident' zijn op een station al sowieso leuke reclame, het toont in ieder geval aan dat je serieus bezig bent, en door een vaste show op een vaste tijd, dwing jij jezelf ook om jezelf telkens te verbeteren. Tevens wen je aan het feit om afspraken na te komen, iets wat som te wensen over laat in deejay land. Je slaat meerdere vliegen in 1 klap.?
3: Zet je mixen ook on line op sites als: Myspace, Facebook of Hyves. Daarmee kun je grote groepen bereiken en daarmee zet jij jezelf in de picture (deze site winnen steeds meer aan populariteit).
Daarbij heb je bekend worden en bekend worden.
-Bekend zodat je elke maand ergens op een leuk feest staat te draaien.
-Bekend worden en leuke contacten opbouwen.
-Bekend worden en full pro worden maar is heel wat meer voor nodig vrees ik. Let's not go there

?
Last: Zorg dat je
altijd een promo cd bij je hebt om weg te geven aan mensen die je verder kunnen helpen.
Maak elke maand een nieuwe met verse tunes of een tijdloze met nieuw en diverse classics, en maak het jezelf niet te moeilijk op die cd's.