als je een tijd (een aantal maanden of jaren...) kleinere fuifjes draait wordt je vroeg of laat toch opgemerkt en krijg je toch wel een aanbieding maar grijp direct van het begin niet te hoog. Probeer eerst of het lukt in lokale swingcafé's of zo (geef daar eens een demo aan de baas). In de meeste swingcafe's krijg je toch wel eens een kans en als ze van jou al gehoord hebben van die kleinere fuiven gaat het nog zo snel en zo bouw je rustig aan op maar verwacht niet dat als je kleinere fuifjes draait en zeker als je nog maar 3 maand bezig bent dat je opeens een aanbieding gaat krijgen voor een grote fuif- of evenement want dat heb ik nog niet te veel zien gebeuren. De organisators hebben ook liever iemand dat ze kennen en waar ze kunnen op betrouwen. Je moet eerst wat naam maken, en dan bouw je verder op en kun je kansen maken. Maar ik vrees dat het na 3 maanden nog wat te vroeg is om aan grote zaken te denken. Bouw eerst nog wat ervaring op met live te draaien. Zo krijg je kennis en weet je beter wat je voor welk volk moet draaien.
Greets Jasper en veel succes maat
Poster: Tomazos
visite kaartjes helpen heel veel,
maar vooral persoonlijk naar de organisator gaan en beetje praten
doet meer dan een mail sturen
Poster: Samm
Ik ben begonnen met vrijwillig e mails te sturen naar clubs en toen heb ik 1 keer 2uur's in een club gedraaid. Nu hebben we al een site en T shirt laten ontwerpen met logo en e mail adres er opEn binnekort visitekaartjes...
Poster: Tomazos
ga naar ECHT foute feesten. ik ga dan weleens naar homo feesten met een collega. ik ben 100% hetero maar puur omdat er gasten rond lopen die veel voor je kunnen betekenen en je graag willen zien draaien, en dan rolt het balletje wel.
Poster: Lorenzo90
Ik ben vandaag (1e schoolweek :P ) gewoon naar een leraar gestapt die meehelpt met organiseren van schoolfeesten en gevraagd of ik een keer zou kunnen draaien op een bovenbouw schoolfeest. En dat mag :D Zo'n schoolfeest vind ik wel meerekenen als groot feest!
Poster: Didier_Deluxe
Eerst en vooral proficiat!
Ik denk dat er maar weinig DJ's zijn die op zo'n korte tijd op zo'n groot evenement staan...
Want 3 maand draaien is bijna niets. Ik wil je geen schrik aanjagen of ontmoedigen, maar ik zou je maar goed voorbereiden. Als je goed mixt heb je direct een goeie naam naar de toekomst toe. Maar het publiek vergeet niet snel een slechte DJ.
Poster: jannickv
en om welke fuif gaat het?
DJ w4cko, dus zal wel wat zijn:d
Heb net even op zijn site gekeken en hij gebruikt de zelfde Sample cd als ik heb
De Fills die hij gebruikt zijn letterlijk van de CD
Leuke site trouwens www.djw4cko.be
Poster: JasperVC
Bedankt allemaal voor de tips.
Het is gebeurd !!! Ik ben geboekt voor grootse fuif.
Welliswaar in de vroegere uren (21:30 - 24:00)
Voor een jumpset.
Ik dacht voor 200 man, maar toen ik het hem vroeg, zei hij dat het maarliefst een zaal voor 800 man is
even bekomen, en dan oefenen samen met mene maat. (we draaien tesamen)
Affiche voor de fuif:
DJ VC Vs. Aftertoucher
Dj W4cko
DJ Zof
Zetten hem trouwens op en weet als dat dit waar is dat er weinig zijn die zo'n kans krijgen op zo'n korte tijd dus benut hem goed