Hoe reclame maken - Jezelf aanbieden (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JasperVC    posted on 04-09-2007 20:43
Beste Resourcers,

Ik heb al op een paar privé feestjes gedraaid, en ik heb toch wel al goede reacties gehad. Sommige zeiden, je moet hoger gaan, grotere fuiven enzo. Ik dacht: tuurlijk wil ik dat! Nu heb ik alle fuiven (in de toekomst) af gegaan, en er 2 gevonden, en een mail gestuurd naar de organisatie. Maar dit vind ik toch een beetje raar, jezelf aanbieden als dj. Ik weet dat de meeste dj's meegaan met vrienden die al op grote fuiven draaien enzo. Maar mijn vrienden zijn allemaal ook beginners. Dus vroeg ik mij af: Hoe komen JULLIE op een grote fuif? Worden jullie opgebeld, of gemaild en hoe worden jullie dan bekend bij de organisatie?

Ik dacht aan een mooie site + domeinnaampje, Visitekaartjes (Als iemand goede commentaar geeft, kan je hem dat geven), en reclame enzo. Wat mond op mond reclame :p

Ik denk ook, eenmaal je op een fuif gedraaid hebt (grote, veel volk) en dat mensen je gehoord hebben, dan kom ik denkik wel in contact met andere fuiforganisaties :p

Ik bied mij ook volledig gratis aan en zeg erbij dat ik alle uren goed vind Winking my eye
Dat ik met alles draai wat er staat (behalve vinyl)
Dus moeilijk doe ik ook niet. (denk ik dus)

Ik hoop een antwoordt te vinden, van de meer 'pro' dj's. Ik ben nog beginner (3maamndjes ondertussen :p) dus ik hoop nog altijd heel veel bij te leren op dit toch wel zalige forum !!! (Danku Lead !!! :p)

What do you think about Hoe reclame maken - Jezelf aanbieden ??

Vote :   

stevew    posted on 04-09-2007 20:52

als je een tijd (een aantal maanden of jaren...) kleinere fuifjes draait wordt je vroeg of laat toch opgemerkt en krijg je toch wel een aanbieding maar grijp direct van het begin niet te hoog. Probeer eerst of het lukt in lokale swingcafé's of zo (geef daar eens een demo aan de baas). In de meeste swingcafe's krijg je toch wel eens een kans en als ze van jou al gehoord hebben van die kleinere fuiven gaat het nog zo snel en zo bouw je rustig aan op maar verwacht niet dat als je kleinere fuifjes draait en zeker als je nog maar 3 maand bezig bent dat je opeens een aanbieding gaat krijgen voor een grote fuif- of evenement want dat heb ik nog niet te veel zien gebeuren. De organisators hebben ook liever iemand dat ze kennen en waar ze kunnen op betrouwen. Je moet eerst wat naam maken, en dan bouw je verder op en kun je kansen maken. Maar ik vrees dat het na 3 maanden nog wat te vroeg is om aan grote zaken te denken. Bouw eerst nog wat ervaring op met live te draaien. Zo krijg je kennis en weet je beter wat je voor welk volk moet draaien.
Greets Jasper en veel succes maat Cry

User edit by stevew on 04-09-2007 @ 20:56:47 (50%)
Tomazos    posted on 04-09-2007 20:52
visite kaartjes helpen heel veel,
maar vooral persoonlijk naar de organisator gaan en beetje pratenHappy, laughing

doet meer dan een mail sturen
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
JasperVC    posted on 04-09-2007 20:55
Poster: Tomazos
visite kaartjes helpen heel veel,
maar vooral persoonlijk naar de organisator gaan en beetje pratenHappy, laughing

doet meer dan een mail sturen

Ja goede tip. Rechtsreeks is overtuigender idd :p

@stevew: Bedankt voor de tips Winking my eye
Ik kan natuurlijk altijd proberen op grotere fuiven te draaien he Winking my eye
User edit by JasperVC on 04-09-2007 @ 20:56:15 (46%)
Sandr    posted on 04-09-2007 23:45
Je moet vooral niet te snel te hoog willen gaan.
Ik heb met me eigen "drive in" tot vervelens toe kinderfeestjes gedraaid.

Vervolgens mocht ik bij de voetbal voor volwassenen komen draaien, dit waren allemaal gezellige feestjes en zo kreeg ik mijn directe omgeving een goede naam. In dat jaar kwamen er meer feestjes voor volwassenen en de mensen reageerden vaak goed op de muziek.

De eigenaar van een lokale kroeg kreeg dit te horen en nodigde mij uit om eens te komen draaien.
Dit pakte ik uiteraard aan en zo stond ik op 15 jarige leeftijd (dus al 3jaar bezig) in mijn eerste cafeetje.

Hier heb ik in 2 jaar tijd erg veel geleerd en via de andere Dj daar kreeg ik nog een ander kroegje aangeboden. Dit was echter geen succes en na 5 keer draaien ben ik daar gestopt.

Op mijn 17de ben ik naar een grotere kroeg gegaan of mini discotheek (hoe je het noemen wil) en daar heb ik mijn eerste zomer 6 dagen in de week gedraaid.

In die kroeg ben ik nog steeds actief en ondertussen draai ik ook in een middelgrote discotheek.
Nog enkele aanbiedingen links en rechts gekregen, dus op dit moment kan ik zeggen dat ik goed bezig ben.

Maar dit heeft me wel al 7 jaar gekost en ruim 3 jaar voordat ik uberhaupt ergens aan de slag kon (van cafe's dan)

Dus je moet vooral niks te snel willen doen, als je goed bent en vooral genoeg muziek kennis hebt kom je vroeg of laat wel verder.

Je kan jezelf uiteraard wel helpen met visite kaartjes en een proffesionele website.
Voor dit geld wel dat als je het doet je het wel goed moet doen. Een gare website als: www.jaspervc.wannado.nl die er dan ook nog niet uitziet is niet zo profi.

Misschien helpt het ook wel als je gewoon wat geld vraagt. Het hoeft niet veel te zijn, maar als je moeder bij de groenteboer komt en hij haar 20 kilo appels geeft zomaar voor niks vind zij dat ook verdacht.
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 04-09-2007 @ 23:47:20 (1%)
Sammow    posted on 05-09-2007 00:23
Ochja, ik denk dat je er moet 'in rollen'

Ik heb mijn eerste 'fuif' gespeeld op een benefiet, daar was niet veel volk maarja wat wil je, geen reclame enzo, daar was nog een dj, die vroeg me om in z'n club komen te spelen, jammer genoeg is dat een stripclub :p en men ma is daar niet zo voor te vinden, maar ik heb z'n nummer nog altijd Happy, laughing en daarna op wat vaten van vrienden, daar waren mensen die me zeiden dat ik naar een cafe moest gaan daar in de buurt, daar komen vrij bekende dj's (Coone, Dark E, ...) maar dat is men stijl niet echt dus dat heb ik nog niet gedaan, en dan binnenkort een fuif met iemand anders die vroeg of ik mee wou gaan, natuurlijk wil ik dat en na die fuif wil ik graag vertrokken zijn Happy, laughing

het is kwestie van de kat uit de boom te kijken en als ze er echt niet uitkomt moet je maar een paar stenen gooien :p Ik bedoel maar, niet forceren, afwachten, je bent nog maar 3 maanden bezig en je hebt dus nog tijd zat, als je over 2 jaar nog niets hebt, dan moet je pas echt jezelf overal gaan promoten
DaRoyal    posted on 05-09-2007 01:11
Netwerken, mensen kennen is erg van belang. Anderzijds kun je op basis van producties/releases ook geboekt worden. Happy, laughing
Tomazos    posted on 05-09-2007 02:38
en als je echt mensen wil leren kennen,

ga naar ECHT foute feesten. ik ga dan weleens naar homo feesten met een collega. ik ben 100% hetero maar puur omdat er gasten rond lopen die veel voor je kunnen betekenen en je graag willen zien draaien, en dan rolt het balletje wel.

en het 'respect' dat je op zulke feesten krijgt (beetje underground) is vele malen groter dan een lokale kroeg, daar op die feesten waarderen mensen je echt als dj. als hun een top avond hebben zijn ze helemaal je fan.

in een discotheek is het meer wat jonger volk die hebben van: oh een dj.. hij draaid wel leuk, boeieHappy, laughing

dus ga echt VEEL contacten leggen, veel handjes schudden en drankjes uitdelen dusWinking my eye
als hun je boeken heb je dat ene drankje er wel weer uitHappy, laughingCry
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
djmamo    posted on 05-09-2007 09:10
" bekend " worden is hard werken.

ik heb het vooral door mond op mond reclame en door dat ik erg actief ben met plaatsen zoeken.

momenteel draai ik nu ook alweer een jaartje of 9 en de laatste 3 jaar zijn dan ook het intressantste.
maar kan wel zeggen dat er nu toch een beetje schot in de zaak komt en dat ik veel vaker op andere en grotere plaatsen sta.

en ik heb een goede site www.djmaartenmoonen.nl en ik heb kwalitatief goede visite kaartjes, gooi er wat geld tegen aan en je verdiend het allemaal weer terug.
www.moonentertainment.nl
DonBasco    posted on 05-09-2007 13:48
Belangrijk is zoals gezegd dat je begint met kleine feestjes bij mensen in je omgeving.
Verder kan je bijvoorbeeld op school gaan regelen dat je daar iets kan doen. Ik ben destijds met mijn (veel minder professionele) drive-in een andere drive-in er voor de onderbouw uitgewerkt omdat wij zelf op die school zaten. En dan komen de eindexamenfeestjes e.d. vanzelf.
Zelfde geldt voor bijvoorbeeld sportverenigingen. Feestcommissies zijn vaak wel gevoelig om feestjes door eigen leden te laten draaien.
Verder sluit ik me erg aan bij het verhaal van Sandr.

Wat ik trouwens een beetje mis in je verhaal is wat je nou zelf voor apparatuur hebt. Tegen een klant alleen maar zeggen dat je overal op kan draaien, maar dat zij het maar mogen regelen is niet echt slim zakendoen. Ga eens kijken wat je i.s.m. geluidsverhuurders zou kunnen (laten) neerzetten en biedt dit aan je klanten aan als één optie. Als zij dan eigen spullen hebben, ook prima.

Wat misschien ook niet zo leuk is om te horen, maar wel waar: Uiteraard kan niet iedereen zo doorgroeien. Je moet natuurlijk wel gewoon wat talent hebben, publiek aanvoelen en daarop inspelen.
En het gaat om heel veel oefenen en dan bedoel ik vooral niet thuis.
Ik ben al zoveel djs tegengekomen die al jaren thuis draaien, best aardig mixen, leuke nrs draaien, maar totaal niet kunnen overstappen als het publiek hierom vraagt. Ze hadden niet verwacht dat hun eigen smaak niet door iedereen wordt gewaardeerd. En dan komen ze na een uurtje met hangende pootjes vragen of ik het feest niet weer aan de gang kan krijgen Cry
Samm    posted on 05-09-2007 18:18
Ik ben begonnen met vrijwillig e mails te sturen naar clubs en toen heb ik 1 keer 2uur's in een club gedraaid. Nu hebben we al een site en T shirt laten ontwerpen met logo en e mail adres er opCry En binnekort visitekaartjes...

Luxx    posted on 05-09-2007 18:19
Poster: Samm
Ik ben begonnen met vrijwillig e mails te sturen naar clubs en toen heb ik 1 keer 2uur's in een club gedraaid. Nu hebben we al een site en T shirt laten ontwerpen met logo en e mail adres er opCry En binnekort visitekaartjes...

goed bezig dan hoorHappy, laughing ik ben nu ook proberen mijn logo (zie mijn avatar) op shirt te printen.
www.mothermusic.nl
jannickv    posted on 05-09-2007 18:23
ik heb ook zo'n t-shirt laten maken (polo eigelijk) niet goedkoop maar wel leuk
robbert    posted on 05-09-2007 18:42
Ik heb erg mooie visitekaartjes welke er echt professioneel uit zien. Deze zijn dan ook ontworpen door een vriend van me die erg goed overweg kan met photoshop en dergelijke. Daarnaast heb ik een polo die overeen komt met de kaartjes.
NickName    posted on 05-09-2007 19:09
me vader heeft een busje gwoon sticeren en dan bellen ze aan de lopende band :D
Luxx    posted on 05-09-2007 19:28
Poster: Tomazos
ga naar ECHT foute feesten. ik ga dan weleens naar homo feesten met een collega. ik ben 100% hetero maar puur omdat er gasten rond lopen die veel voor je kunnen betekenen en je graag willen zien draaien, en dan rolt het balletje wel.

ok...weetje zeker dat je collega ook 'straigt' is? ik zou mezelf nooit vertonen op gay party's,.....
www.mothermusic.nl
Lawrenz    posted on 05-09-2007 19:39
Ik ben vandaag (1e schoolweek :P ) gewoon naar een leraar gestapt die meehelpt met organiseren van schoolfeesten en gevraagd of ik een keer zou kunnen draaien op een bovenbouw schoolfeest. En dat mag :D Zo'n schoolfeest vind ik wel meerekenen als groot feest!
dj-nick    posted on 05-09-2007 20:42
Poster: Lorenzo90
Ik ben vandaag (1e schoolweek :P ) gewoon naar een leraar gestapt die meehelpt met organiseren van schoolfeesten en gevraagd of ik een keer zou kunnen draaien op een bovenbouw schoolfeest. En dat mag :D Zo'n schoolfeest vind ik wel meerekenen als groot feest!

Voor hoeveel mensen is het dan ?
JasperVC    posted on 06-09-2007 20:31
Bedankt allemaal voor de tips.
Het is gebeurd !!! Ik ben geboekt voor grootse fuif.

Welliswaar in de vroegere uren (21:30 - 24:00)
Voor een jumpset.

Ik dacht voor 200 man, maar toen ik het hem vroeg, zei hij dat het maarliefst een zaal voor 800 man is Cry

even bekomen, en dan oefenen samen met mene maat. (we draaien tesamen)

Affiche voor de fuif:

DJ VC Vs. Aftertoucher
Dj W4cko
DJ Zof
Didier_Deluxe    posted on 06-09-2007 20:42
Eerst en vooral proficiat!
Ik denk dat er maar weinig DJ's zijn die op zo'n korte tijd op zo'n groot evenement staan...
Want 3 maand draaien is bijna niets. Ik wil je geen schrik aanjagen of ontmoedigen, maar ik zou je maar goed voorbereiden. Als je goed mixt heb je direct een goeie naam naar de toekomst toe. Maar het publiek vergeet niet snel een slechte DJ.
JasperVC    posted on 06-09-2007 20:46
Poster: Didier_Deluxe
Eerst en vooral proficiat!
Ik denk dat er maar weinig DJ's zijn die op zo'n korte tijd op zo'n groot evenement staan...
Want 3 maand draaien is bijna niets. Ik wil je geen schrik aanjagen of ontmoedigen, maar ik zou je maar goed voorbereiden. Als je goed mixt heb je direct een goeie naam naar de toekomst toe. Maar het publiek vergeet niet snel een slechte DJ.

Zeker ik en mijne maat gaan oefenen oefenen oefenen.
Doodgaan van het oefenen. En ik doe het gratis, dus volledig voor de fun Winking my eye
jannickv    posted on 06-09-2007 20:51
en om welke fuif gaat het?
JasperVC    posted on 06-09-2007 21:08
Poster: jannickv
en om welke fuif gaat het?

Naam is nog niet bekend. Het is eigenlijk een feestje van 2 vrienden. Maar iedereen is uitgenodigt en de qubus in Oudenaarde is altijd verzekerd van 500 man
bramv    posted on 06-09-2007 21:24

DJ w4cko, dus zal wel wat zijn:d

jannickv    posted on 06-09-2007 21:27
ja Wachem is echt wel zalig (en ook een goeie designer)
RenéKuppens    posted on 06-09-2007 21:31

Heb net even op zijn site gekeken en hij gebruikt de zelfde Sample cd als ik heb Winking my eye
De Fills die hij gebruikt zijn letterlijk van de CD Winking my eye

Leuke site trouwens www.djw4cko.be

Poster: JasperVC
Bedankt allemaal voor de tips.
Het is gebeurd !!! Ik ben geboekt voor grootse fuif.

Welliswaar in de vroegere uren (21:30 - 24:00)
Voor een jumpset.

Ik dacht voor 200 man, maar toen ik het hem vroeg, zei hij dat het maarliefst een zaal voor 800 man is

even bekomen, en dan oefenen samen met mene maat. (we draaien tesamen)

Affiche voor de fuif:

DJ VC Vs. Aftertoucher
Dj W4cko
DJ Zof

Zetten hem trouwens op en weet als dat dit waar is dat er weinig zijn die zo'n kans krijgen op zo'n korte tijd dus benut hem goed Winking my eye

User edit by RenéKuppens on 06-09-2007 @ 21:37:19 (100%)

123 Users online: 11 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 23.517
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.411.891