Martin lightjockey usb
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 02-09-2007 23:19
NL:
ik wil een professionele licht installatie koppelen aan de download bare versie van Martin light jockey,
nu heb ik een usb hub nodig. als ik die koop en aansluit/installeer werkt deze dan ook gelijk??
omdat het MISCHIEN een demo versie is?

en hoe kan ik zelf een apparaat "maken" als hij er niet tussen staat
--
EN:
i want to install martin light jockey on a professional licht equipment,
i've got a legally downloaded (from the martin light jockey site) martin lightjockey,
the only thing i need is a USB connecter, when i have this connecter it will work? or is it a demo that doesn't work?

so: will this work with the usb connecter,

and how can i make my own fixture when its not in the fixture list?
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 02-09-2007 @ 23:20:40 (1%)

What do you think about Martin lightjockey usb ??

Vote :   

Tomazos    posted on 03-09-2007 05:52
iemand?
User edit by Tomazos on 03-09-2007 @ 05:52:39 (22%)
Nvie    posted on 03-09-2007 08:01
Voor zover ik weet is als je een DMX -> USB hub van martin koopt (art. 705040 @ importeur) zit er een licentie bij voor LJ 2.7.1.  Volgens mij is het zelfs zo dat de Hub de volledige versie van de software activeert. Prijs ex btw is trouwens € 829,-.
Gery    posted on 03-09-2007 10:58
lijkt mij beetje duur voor een interface... wat ik al veel heb zien gebruiken is dashlight, is volgens mij iets goedkoper Happy, laughing
DJ - Producer
Nvie    posted on 03-09-2007 13:50
Poster: Gery
lijkt mij beetje duur voor een interface... wat ik al veel heb zien gebruiken is dashlight, is volgens mij iets goedkoper Happy, laughing

Is een USB interface met dongle voor de software, je betaald dus eenmalig voor de interface en de software. Daslight heb ik ook wel gezien, maar is minder fijn in gebruik. Daarnaast heeft VisualDMX (VisualProductions) hele goed interfaces/software (Windows) en LanBox is ook een leuke (Windows/Mac).
Tomazos    posted on 03-09-2007 14:52
oke, naja de martin lightjockey heb ik dus al,

alleen die usb hub.. die staat te koop op internet voor +- 200 eutjes.
ik wil alles via de computer ana gaan sturen namelijk, we gebruiken nu 3 kleine licht computers om een relatief kleine lichtshow aan te sturen. ik weet verder wel hoe ik het aan moet sluiten enzo. genoeg ervaring in gehadHappy, laughing

maar met alleen zo'n usb apparaat zou het moeten werken?
Nvie    posted on 03-09-2007 15:14
Wel ff kijken welke versie USB hub van martin je dan hebt, want ik weet niet of de hubs van LJ1 ook met de huidige LJ2 compatible zijn...
Tomazos    posted on 03-09-2007 15:37
ik het Martin lightjockey: "version 2.7 build 6"

dus wat voor usb connector zou daar op moeten?
Nvie    posted on 03-09-2007 16:27
Deze bijvoorbeeld
Tomazos    posted on 05-09-2007 03:03
deze bijvoorbeeld ook?:

DEZE
User edit by Tomazos on 05-09-2007 @ 03:04:37 (96%)
Tomazos    posted on 05-09-2007 03:38
ik lees ook op internet dat Martin Light jockey helemaal niet werkt zonder hem orgineel te kopen voor een paar 1000 eu,

en andere zeggen weer dat de gedownloade versie in samen werking met een usb DMX converter wel weer prima werkt..deze moet alleen wel van martin zijn.. wat is het nou?? help me pleaseUnhappy word gek,

of werkt een universeel usb apparaatje ook,

vind het raar dat martin lightjockey + usb ding aangeboden word voor paar 1000, terwijl je hem ook kan downloaden en dat usb apparaatje los kan kopen??

hoe zit het nou?
WalterRavensberg    posted on 22-01-2008 17:20
die usb - dmx converters zijn niet zelf te maken. moet je origineel kopen. complete martin software pakket met usb - dmx converter kost nieuw ongeevr 1350,- maar er staan er ook regelmatig wat op marktplaats voor bijna de helft.
_Ivan_    posted on 22-01-2008 17:50
dmx usb converters zijn WEL zelf te maken. Het is echter de truuc om de juiste software bij je converter te vinden. Bijvoorbeeld werkt mijn entec open device niet op martin light jockey maar bijvoorbeeld wel op freestyler.(wat overigens ook prima werkt)
Feel&.Celebrate.Life!

This is an old Topic

No new postings for 6.313 days.
 Post CommentThat would be 210.4 months
or a whopping 17.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

91 Users online: 11 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 10.598
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.121.211