OpenOffice.org
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ccc    posted on 02-09-2007 21:34
Ik was zo eens aan het surfen en opeens stuitte ik op een review van OpenOffice.org.

Dit schijnt zo goed als hetzelfde te zijn als Microsoft Office maar dan 500 euro goedkoper, want het is gratis.

Ik heb het zojuist geinstalleerd en het ziet er netjes uit. Ik wil eens gaan kijken wat er allemaal mogelijk mee is en als het een beetje te vergelijken is met MS Office, dan ga ik hier op over stappen.
Dat scheelt me namelijk mooi een paar licenties voor MS Office over een paar maanden.

Iemand die al ervaring heeft met dit software paket?

www.OpenOffice.org

What do you think about OpenOffice.org ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 02-09-2007 21:44
Ik heb het er ook op staan.
Handig stond er standaard op.

Op mijn vaste PC heb ik wel even Word etc. Geinstaleerd.
ccc    posted on 02-09-2007 21:50
Ik heb net even met Writer(het tekst programma) vanalles liggen proberen en het lijkt ontzettend veel op Word. Ik kan ook gewoon Word bestanden openen.

Gebruik je het vaak? En heb je ook al eens dat programm Base gebruikt? Kan het een beetje concurreren met Acces?
RenéKuppens    posted on 02-09-2007 21:52
Ik gebruik het niet vaak omdat ik het op mijn Laptop heb staan en die is voor Producen..

Maar het werkt allemaal perfect

Ik heb trouwens openoffice.org 2.2
ciderke    posted on 02-09-2007 22:18
Ik heb die ook staan op m'n Mac. Dit is dus nog een voordeel: werkt op elk OS . Verder zitten er nog een paar kleinigheden in die wel superhandig kunnen zijn. Zoals het opslaan van een word-document in PDF-structuur.

Ik heb er in elk geval nog nooit problemen mee gehad. Het bevalt me heel erg, en gratis natuurlijk. Het verbaast me dat mensen nog het Microsoft Office-pakket kopen, al is dat waarschijnlijk alleen maar uit onwetendheid.
ccc    posted on 02-09-2007 22:56
Poster: ciderke

Het verbaast me dat mensen nog het Microsoft Office-pakket kopen, al is dat waarschijnlijk alleen maar uit onwetendheid.

Tja ik wist het ook niet. Maar goed nu weet ik het en ik twijfel nog, want ik ben een beetje bang of ik mijn Acces database goed werkend krijg met het database programma van OpenOffice.org.
Hier moet ik de komende weken maar eens mee experimenteren.
dj_timme    posted on 02-09-2007 23:00
ik gebruik het op linux en vind het een super programma, werkt allemaal prima. opgeslagen documenten kan je ook openen met word en omgekeerd. waarom nog micro$oft gebruiken als het gratis kan Happy, laughing
PatrickBeuken    posted on 03-09-2007 20:33
Ik heb het een tijdje gebruikt, maar ik ben toch maar MS Word gaan gebruiken ivm compitabliteitsprobleme met de layout in Word. Ik heb nu Office 2007 en dat werkt echt ontzettend fijn. Strakke layouts maken is nu een fluitje van een cent.
User edit by PatrickBeuken on 03-09-2007 @ 20:34:25 (86%)
ccc    posted on 03-09-2007 20:55
2007 is ook erg mooi, maar ik vind het niet 500 euro waard.

Het enigste probleem waarmee ik zit is dat er geen email programma bijzit. Ik moet nu nog opzoek naar een goed alternatief voor Outlook 2007.

Inprincipe gebruik ik alleen de Email functie.

Iemand die daar een ontzettend goed alternatief voor heeft?
jannickv    posted on 03-09-2007 20:57
hotmail!!Cry:p
PatrickBeuken    posted on 03-09-2007 20:58
Ik gebruik al zo'n beetje sinds het bestaan ervan Mozilla Thunderbird. In het begin misten er wat functies, maar nu is het een erg goed programma en het wordt goed bijgehouden met nuttige updates.
ccc    posted on 03-09-2007 21:02
Zijn er een aantal dingen waarvan je zo kunt zeggen, "Ja die mis ik echt vergeleken met Outlook". En dan doel ik niet op de Agenda of Taken functie, maar puur het versturen en ontvangen van emails.

This is an old Topic

No new postings for 6.582 days.
 Post CommentThat would be 219.4 months
or a whopping 18 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 98 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 11.847
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.705.238