DJM800 + Ableton Skills (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Dalique    posted on 01-09-2007 03:36
I found this video about the DJM800 in combination with Ableton Live.
This video shows the possibilities using the midi-control function. I think its SICK

Video
.

What do you think about DJM800 + Ableton Skills ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 01-09-2007 10:09

Als ik een DJM800 thuis had staan was het eerste wat ik zou willen DIT 'proberen'.

Ableton ken ik er goed voor maar dit ziet er toch wel heel vet uit..

KeviiN    posted on 01-09-2007 10:34
Knap gedaan maar ik zou echt helemaal parra worden als ik dit in een club zou horen...
RenéKuppens    posted on 01-09-2007 10:41
Poster: KeviiN
Knap gedaan maar ik zou echt helemaal parra worden als ik dit in een club zou horen...

Je kunt er toch ok gewoon bestaande tracks in sample..
Dan kan het echt heel heel vet gaan worden..
KeviiN    posted on 01-09-2007 21:35
quote:
Poster: Dj-RK
Je kunt er toch ok gewoon bestaande tracks in sample..
Dan kan het echt heel heel vet gaan worden..

Heb je idd gelijk in, maar ik had het over dit filmpje: met al die rolls enz.
Progrezz    posted on 02-09-2007 02:09
Zo fantastisch is het nu ook niet, grootste werk wordt hier trouwens gedaan door de synths die gebruikt zijn om het loopje te maken in ableton.

Elke mixer met een midi clock kan dit Winking my eye

Edit; Natuurlijk niet die stomme effecten, maar dat is ook niet echt ergens goed voor :D Effecten op vst's en binnen ableton zijn trouwens veel leuker.
User edit by Progrezz on 02-09-2007 @ 02:10:32 (84%)
Tomazos    posted on 02-09-2007 18:17
hoe bedient hij die ableton dan? met starten e.d?

de cd spelers draaien niet.
heb nog nooit ableton mee gemaakt dus ik zie dit nu voor het eerst,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Luxx    posted on 02-09-2007 18:35
Poster: Tomazos
hoe bedient hij die ableton dan? met starten e.d?

de cd spelers draaien niet.
heb nog nooit ableton mee gemaakt dus ik zie dit nu voor het eerst,

met de Midi Out van de DJM800
www.mothermusic.nl
Steev    posted on 02-09-2007 22:14
Ik wordt hier echt helemaal gek van. Het zou jammer zijn als je zoveel rolls enzo in een mix zou gebruiken want hier bereik je naar mijn idee niets mee. Altough is het knap gedaan. Happy, laughing
Tomazos    posted on 02-09-2007 22:21
Poster: Luxx

met de Midi Out van de DJM800

ja, maar HOE,
hoe werkt de bediening.

fader omhoog ableton/cd speler start?
of een aparte knop op het mengpaneel?
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Luxx    posted on 02-09-2007 22:23

ja, maar HOE,
hoe werkt de bediening.

je kan vrijwel elke knop en fader op de djm800 mappen aan een knop/fader in ableton live.
www.mothermusic.nl
RenéKuppens    posted on 02-09-2007 22:24

ja, maar HOE,
hoe werkt de bediening.

Kan allebei.
Je kunt bijna alles knoppen op de DJM aan een midi signaal toevoegen
Luxx    posted on 03-09-2007 08:49
vind het trouwens niet leuk om naar te luisteren. die man die tript echt met al zijn trucjes. zou het niet willen horen in een club. wel leuk als je het kan lijkt me trouwens.
www.mothermusic.nl
Vaganzza    posted on 03-09-2007 15:45
Poster: Luxx
vind het trouwens niet leuk om naar te luisteren. die man die tript echt met al zijn trucjes. zou het niet willen horen in een club. wel leuk als je het kan lijkt me trouwens.

Nee idd vind ik ook! Ik denk gewoon dat je het zelf leuk vind om te doen, maar totaal niet om te horen omdat het overdreven is.
DaRoyal    posted on 03-09-2007 18:19
Dit is toch een demonstratie? Dan moet je alles laten zien wat kan.
Als je zulke geintjes, met mate, uithaalt in een set is 't echt wel vet hoor!
Luxx    posted on 03-09-2007 18:46
Poster: DaRoyal
Dit is toch een demonstratie? Dan moet je alles laten zien wat kan.
Als je zulke geintjes, met mate, uithaalt in een set is 't echt wel vet hoor!

met de nadruk op: 'met mate' Winking my eye
www.mothermusic.nl
Dalique    posted on 03-09-2007 19:31
binnen kort my own djm800 + ableton v6.0.9     Cry
Nvie    posted on 03-09-2007 19:36

ja, maar HOE,
hoe werkt de bediening.

Je kunt alle knoppen van de 800 mappen in ableton, dus alle knoppen een functie geven. Via midi kun je de 800 en je pc/mac dan linken. Kijk maar naar alle witte stukken gaffer met tekst die ie er op heeft geplakt, dat zijn dus de knoppen die hij in ableton een functie heeft gegeven.
thomassmith    posted on 02-10-2007 13:34
anne savage is mijn man
Lanky    posted on 02-10-2007 16:36
die gast heeft zeker madskills .. en inderdaad niet om in een club te draaien maar zeker wel dope shit hoor.
NielsR    posted on 02-10-2007 18:11
hier is de volledige presentatie bij google video, ik heb hem daar ook gedownload en op men ipod video gezet kan ik overal bekijken wat ik met men djm-800 kan doenCry
Sunrise8    posted on 04-01-2008 13:57
nou ik heropen het weer is. en wel hierom:

ik heb dus de geluidskaart (zoals sommige weten) E-MU 1212m. mooi dingetje. compatibility is net online gekomen voor vista dus gelijk geïnstalleerd. nou ook gelijk ableton derbij gekregen en een update naar live 6 (dankje creative Happy, laughing). maar nu zit ik dus met een probleem:

ik ben dus net begonnen met MIDI en snap er nog niet veel van. heb alle topics hier over midi doorgelezen maar staat weinig over de djm + midi + ableton 6. daarom mijn vraag nu.
hoe ken ik via ableton alle knoppen en schuifjes van de djm 800 via midi toe.

het is misschien rare vraag. maar kortom hoe werkt gewoon alles. de drum samples etc toekennen zoals ik in dat filmpje op youtube zag. want ik snap der NU DE B**LEN van haha..

dus graag wat info :D staat dat er gelijk voor volgende gebruikers ook op Happy, laughing want ik had het niet kunnen vinden.

EDIT:

om het wat beter uit te leggen: ik moest om geluid te krijgen een kabeltje vanaf mijn record naar de line in op mijn geluidskaart doen, maar waarom ik dan die midi kable heb aangesloten begrijp ik inet. ik wil dus weten wat ik ermee kan met ableton & hoe ik alle knoppen kan toekennen
Music made me who i am
User edit by Sunrise8 on 04-01-2008 @ 14:17:25 (34%)
Gagarin12    posted on 04-01-2008 14:58
surf eerst eens naar midi.org of lees hier op djresource het topic eens over wat midi is, het is een vrij recent topic.
Je hebt dus je djm800 met een midikabel (via je geluidskaart) aan je computer verbonden.
Je zal je djm hoofdzakelijk gebruiken in "session view"

(ik liet de foto groot om het beter uit te leggen)
je kan ongeveer elke knop, potmeter, fader in ableton toewijzen aan een knop op je midicontroller(s) vermits je meerdere controllers tegelijkertijd kan gebruiken.
Hier in session view kan je de enkel horizontale clips (de hokjes met een driehoekje voor) tegelijk afspelen.
blablablabla bla (kijk ook eens eerst wat filmpjes op youtube of video google van ableton live sets, dit zal je veel leren over de manier dat mensen het gebruiken of zoek wat tutorial filmpjes ervan op video google of youtube).

MAAR om je knoppen toe te wijzen moet je eerst zorgen dat ableton je controller herkent heeft. (moet ergens bij preferences of opties zijn)
vervolgens druk je op de knop midi rechtsbovenaan het ableton scherm
over alle knoppen die miditoewijsbaar zijn zal er een een gekleurd rechthoekje komen.
je drukt dan eenmaak op het rechthoekje van de knop die je wil toewijzen aan een knop op je controller (rond de hoekjes komen lijntjes) en vervolgens draai je/ druk je/ schuif je met de knop , fader, ... die je wil toew
als je wil beginnen druk je nog eens op de midiknop
probeer dan eens door aan de toegewezen knoppen op je midicontroller te komen, gebeurt er iets met de functies in ableton, JA
je kan dit ook doen met de keys van je toetsenbord, enkel druk je dan niet op midi maar op keys

nu wil ik wel eens geholpen worden als ik je geholpen heb anders hoef je me niet te helpen (check)
 Happy, laughing
User edit by Gagarin12 on 04-01-2008 @ 15:00:52 (7%)
Mod edit by Lead on 04-01-2008 17:08 (3%)
nils7    posted on 04-01-2008 15:15
Zou dit ook lukken met logic? Happy, laughing
Sunrise8    posted on 04-01-2008 17:05

gagarin bedankt Happy, laughing. ik kan het nu alleen niet testen maar ik denk dat het wel moet lukken. alleen 1 ding. ik heb live 6 he. en daar staat midi niet rechtsboven aan Unhappy. alleen keys. maar ik ga het uitvogelen. en dat midicontroler herkennen heb ik gedaan via de ableton lessons. alleen hij herkent niet zeg maar van: djm 800 gevonden. klopt dit?

maar ik ga er even mee stoeien en rommelen. in ieder geval bedankt.
op die vraag van jou kan ik jou geen antwoord geven hoor :P dat weet ik echt niet haha.
ik begin net pas met midi Happy, laughing

Music made me who i am
Gagarin12    posted on 05-01-2008 11:37
ja dat moet kloppen denk ik
en het is niets hoor, be er ongeveer toch al aan uit

131 Users online: 21 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 34.847
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.707.799