Even wat voorgenomen maatregelen: de accijns op benzine gaat met 1 cent extra omhoog. De fiscale bijtelling voor een auto van de zaak gaat omhoog van 22 naar 25 procent. Verder worden roken en drinken duurder en gaat het BTW-tarief met 1 procent omhoog naar 20 procent. Met name dat laatste gaat u een hoop geld kosten.
Poster: djfuse
oh nee nog duurder
Poster: the-melody
nee de nederlanders betalen 19% en gaan als die wet wordt goedgekeurt 20% betalen.
Poster: Nvie
Dat wordt weer leuk, het was trouwens niet te missen, alle koppen in de kranten. Veel kopen bij de supermarkt, daar heb je het lage percentage (over de primaire levensbehoeften dan)
Poster: fettibamba
maar de nederlandse supermarkten gaan nu ook allemaal de prijs laten stijgen, dat had ik toch op het hollands nieuws gezien want in nederlnad is de supermarkten kei goedkoop as wij voor grote aankopen gaan doen voor een feestje ofzo gaan wij ook even de grens ik woon toch vlakbij de grens.
Poster: Nico_26
Als nederland naar 20% gaat gaan wij misschien naar 22%
Poster: Vaganzza
Dat zal wel niet. Ik denk dat ze in Europa alles op 20% willen zetten ofzo in de toekomst. In Duitsland zijn de BTW percentages ook al gestegen.
quote: |
Poster: Didier_Deluxe Maakt voor de consumenten waarschijnlijk geen enkel verschil, de verkopers hebben gewoon 1% meer winst..(als de Belgische 21% verlaagt wordt naar 20% bedoel ik dan) |
Poster: Didier_Deluxe
Maakt voor de consumenten waarschijnlijk geen enkel verschil, de verkopers hebben gewoon 1% meer winst..(als de Belgische 21% verlaagt wordt naar 20% bedoel ik dan)
Poster: ilseentje
quote:
Poster: Didier_Deluxe
Maakt voor de consumenten waarschijnlijk geen enkel verschil, de verkopers hebben gewoon 1% meer winst..(als de Belgische 21% verlaagt wordt naar 20% bedoel ik dan)
?!?!
Wat een rare redenering.
Didier, van BTW verhoging wordt de verkoper echt niet rijker hoor.
1 % BTW verhoging is 1% van het bruto bedrag meer voor de nederlandse staat.
Poster: W.i.M
Als de BTW omhoog gaat met 1% dan hebben de consumenten minder te besteden, verlies van koopkracht en zelfs dan halen die gluiperds in Den Haag nog een paar miljard binnen via die extra 1% om de subsidies van die linkse rakkers te kunnen bekostigen.
De mensen hebben zelf voor het cda/pvda gestemd, dus niet zeuren.
En bijvoorbeeld benzine gaat een cent omhoog maar gaat nog meer omhoog door de BTW want er zit in Nederland accijns op benzine waarover ook nog een btw wordt geheven. Alsof er met dat geld ook maar iets aan de files wordt gedaan