20% btw nu alles wordt duurder (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sunrise8    posted on 31-08-2007 15:13
mensen, zojuist gehoord op het nieuws bij slamfm. btw gaat met 1% omhoog. nou denk je, ach dat is niks.
nee valt ook best mee. maar alles word wel duurder. de pio djm 800 bij van 1400 eu (ff voor het gemakt genomen) word dus geen 1400 eu meer. het zal enkele euro's schelen, maar de prijs gaat toch omhoog en dat is balen.
tuurlijk als je iets van 1400 eu uitgeeft dnek je bij die 15 eu ofzo erbij ook niet na, maar het is toch geld dat erbij komt en dat is zonde.
Music made me who i am

What do you think about 20% btw nu alles wordt duurder ??

Vote :   

MD    posted on 31-08-2007 16:12
Wij betalen 21% btw. Maar meestal worden de prijzen van Belgi? en Nederland gelijk gezet. Zo was mijn nuo 5 even duur als bij jullie. Een ipod kost hier 159 bij jullie ook. Een imac kost ook evenveel... (Kan je controleren op apple.be en apple.nl)
PatrickBeuken    posted on 31-08-2007 16:16
Sunrise8, was het niet gewoon een wetsvoorstel? Ik kan hierover namelijk niks vinden op internet.

EDIT: dit staat op Geenstijl.nl:
Even wat voorgenomen maatregelen: de accijns op benzine gaat met 1 cent extra omhoog. De fiscale bijtelling voor een auto van de zaak gaat omhoog van 22 naar 25 procent. Verder worden roken en drinken duurder en gaat het BTW-tarief met 1 procent omhoog naar 20 procent. Met name dat laatste gaat u een hoop geld kosten.

Ik kan me niet voorstellen dat ze dit idee erdoor gaan krijgen.

Mocht het wel werkelijkheid worden, dan is dat shit voor de Nederlandse winkels, want kopen in Duitsland wordt dan nóg aantrekkelijker.
User edit by PatrickBeuken on 31-08-2007 @ 16:19:24 (100%)
RenéKuppens    posted on 31-08-2007 16:21
Sunrise8    posted on 31-08-2007 16:33
ja inderdaad, dan zal het hopelijk toch meevallen, en anders gaan we gewoon lekker met ze alle naar duitsland haha. maar @ patrick: je kan je niks voorstellen dat ze het erdoor krijgen, die gekke die ons land besturen die krijgen zoveel dinge erdoorheen, de gekste dingen, dus dit zou ook best kunnen. maar goed. als het btw niet omhoog gaat. hoeve wij dus ook niet meer voor onze spulletejs te gaan betalen, gelukkig :D
Music made me who i am
djfuse    posted on 31-08-2007 18:37
oh nee nog duurderCry
NielsR    posted on 31-08-2007 19:22
Poster: djfuse
oh nee nog duurderCry

dit geld wel niet voor de belgen, wij betalen al 21 procent de nederlanders betalen 20 procent en die gaan nu ook 21 betalen als die wet er komt.
the-melody    posted on 31-08-2007 19:30
nee de nederlanders betalen 19% en gaan als die wet wordt goedgekeurt 20% betalen.
NielsR    posted on 31-08-2007 19:36
Poster: the-melody
nee de nederlanders betalen 19% en gaan als die wet wordt goedgekeurt 20% betalen.

ja oke slecht gelezen der stond daar dan gaat het btw tarief met 1 naar boven naar 20 procent, maar ik dacht dat daar stond dat die met 20procent nog 1 procent nog naar boven ging.

maar da maakt eigenlijk nie uit komt er gewoon op neer dat voor belgen dit niks uitmaakt.
Nvie    posted on 31-08-2007 19:40
Dat wordt weer leuk, het was trouwens niet te missen, alle koppen in de kranten. Veel kopen bij de supermarkt, daar heb je het lage percentage (over de primaire levensbehoeften dan Happy, laughing)
Nico_26    posted on 31-08-2007 19:42
Als nederland naar 20% gaat gaan wij misschien naar 22% Cry
NielsR    posted on 31-08-2007 19:47
Poster: Nvie
Dat wordt weer leuk, het was trouwens niet te missen, alle koppen in de kranten. Veel kopen bij de supermarkt, daar heb je het lage percentage (over de primaire levensbehoeften dan Happy, laughing)

maar de nederlandse supermarkten gaan nu ook allemaal de prijs laten stijgen, dat had ik toch op het hollands nieuws gezien want in nederlnad is de supermarkten kei goedkoop as wij voor grote aankopen gaan doen voor een feestje ofzo gaan wij ook even de grens ik woon toch vlakbij de grens.
Nvie    posted on 31-08-2007 20:10
Poster: fettibamba

maar de nederlandse supermarkten gaan nu ook allemaal de prijs laten stijgen, dat had ik toch op het hollands nieuws gezien want in nederlnad is de supermarkten kei goedkoop as wij voor grote aankopen gaan doen voor een feestje ofzo gaan wij ook even de grens ik woon toch vlakbij de grens.

Komt omdat ze bij ons prijzenoorlog voeren... kwestie van tijd voordat dat terugkomt Cry
Tomazos    posted on 31-08-2007 20:31
dit is een grap zeker??
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Twizz    posted on 31-08-2007 20:37
prijzenoorlog is toch alweer over??
Collin    posted on 31-08-2007 22:34
nee dit is echt waar maar 1 % procent kan me niet zoveel schelen vond 19 % al zo raar !
Vaganzza    posted on 31-08-2007 22:35
Poster: Nico_26
Als nederland naar 20% gaat gaan wij misschien naar 22% Cry

Dat zal wel niet. Ik denk dat ze in Europa alles op 20% willen zetten ofzo in de toekomst. In Duitsland zijn de BTW percentages ook al gestegen.
Didier_Deluxe    posted on 31-08-2007 23:13
Poster: Vaganzza

Dat zal wel niet. Ik denk dat ze in Europa alles op 20% willen zetten ofzo in de toekomst. In Duitsland zijn de BTW percentages ook al gestegen.

Maakt voor de consumenten waarschijnlijk geen enkel verschil, de verkopers hebben gewoon 1% meer winst..(als de Belgische 21% verlaagt wordt naar 20% bedoel ik dan)
robbert    posted on 01-09-2007 00:32
Ik denk dat de consument van deze verandering weinig gaat merken, al weet je het maar nooit met de regering van dit moment..
Gery    posted on 01-09-2007 02:41
btw is sowieso iets smerigs, maar lang leve europa want hierdoor geld geen btw meer op import van binnen de EU-grenzen, maw, koop je spul ik het land waar de prijs het laagst is Happy, laughing
DJ - Producer
ilseentje    posted on 01-09-2007 07:51
quote:
Poster: Didier_Deluxe

Maakt voor de consumenten waarschijnlijk geen enkel verschil, de verkopers hebben gewoon 1% meer winst..(als de Belgische 21% verlaagt wordt naar 20% bedoel ik dan)

?!?!
Wat een rare redenering.
Didier, van BTW verhoging wordt de verkoper echt niet rijker hoor.
1 % BTW verhoging is 1% van het bruto bedrag meer voor de nederlandse staat.
djmamo    posted on 01-09-2007 09:38

de btw is geen winst percentage, en het gaat over nederland
www.moonentertainment.nl
NickName    posted on 01-09-2007 09:44
ik heb een vader in de beurt (en belasting amtenaar of zo) en hij zecht er is niets aan de hand er komt dit jaar GEEN verandering maar in 2008 verwacht hij wel iets (verhogeing of verlaging)
Didier_Deluxe    posted on 01-09-2007 09:51
Poster: ilseentje
quote:

?!?!
Wat een rare redenering.
Didier, van BTW verhoging wordt de verkoper echt niet rijker hoor.
1 % BTW verhoging is 1% van het bruto bedrag meer voor de nederlandse staat.

Dat is waarom er tussen haakjes achter staat dat het in het geval is wanneer de BTW in België 1% zakt.
Om het iets duidelijker te maken, als dit werkelijk zo wordt in Nederland dan hebben de verkopers gewoon 1% minder winst en de staat 1% meer taksen. Voor de consument zal er dus geen verschil in prijs zijn, aangezien dj gear nu evenveel kost in België als in Nederland terwijl België als in Nederland, terwijl de BTW respectievelijk 21% en 19% bedraagt.
Waarschijnlijk zou je dan wel meer moeten betalen voor bijvoorbeeld benzine...
Maar voor dj gear maakt dat (waarschijnlijk) geen verschil.
Khoop dat ik het nu wat duidelijker uitgelegd heb Happy, laughing
User edit by Didier_Deluxe on 01-09-2007 @ 09:52:37 (3%)
W.i.M    posted on 01-09-2007 10:32
Als de BTW omhoog gaat met 1% dan hebben de consumenten minder te besteden, verlies van koopkracht en zelfs dan halen die gluiperds in Den Haag nog een paar miljard binnen via die extra 1% om de subsidies van die linkse rakkers  te kunnen bekostigen.

De mensen hebben zelf voor het cda/pvda gestemd, dus niet zeuren.

En bijvoorbeeld benzine gaat een cent omhoog maar gaat nog meer omhoog door de BTW want er zit in Nederland accijns op benzine waarover ook nog een btw wordt geheven. Alsof er met dat geld ook maar iets aan de files wordt gedaan Cry
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 01-09-2007 10:34 (13%)
Reind    posted on 01-09-2007 12:47
Poster: W.i.M
Als de BTW omhoog gaat met 1% dan hebben de consumenten minder te besteden, verlies van koopkracht en zelfs dan halen die gluiperds in Den Haag nog een paar miljard binnen via die extra 1% om de subsidies van die linkse rakkers te kunnen bekostigen.

1% op het hoge tarief (6% tarief blijft ongemoeid), volgens het CPB scheelt dat een Nederlands gezin iets meer dan 200 euro per jaar aan BTW. En bij Jan Modaal zal die ene % niet zo hard aan komen. Daarnaast gaan er een aantal premies omlaag en bereikt men toch de doelen ZONDER dat iedereen daar erg veel last van heeft (dus niet zoals met het zorgstelsel wat er koste wat het kost doorheen moest worden gedrukt Winking my eye )

19 of 21%, nu is iedereen aan het klagen, als het zover is gaat iedereen weer een half jaar zitten zeuren dat ze duurder uit zijn en over een jaar is het de normaalste zaak van de wereld. 20% heeft 1 voordeel, het rekent makkelijker Winking my eye

De mensen hebben zelf voor het cda/pvda gestemd, dus niet zeuren.

Over een jaar hoor je er ook geen hond meer over.

En bijvoorbeeld benzine gaat een cent omhoog maar gaat nog meer omhoog door de BTW want er zit in Nederland accijns op benzine waarover ook nog een btw wordt geheven. Alsof er met dat geld ook maar iets aan de files wordt gedaan Cry

Nee daar heeft de VVD ook lekker veel aan gedaan de afgelopen 4 jaar..... Winking my eye
User edit by Reind on 01-09-2007 @ 12:53:29 (25%)

219 Users online: 180 Guests (39 Unknown)
Pages generated today : 30.074
Most visitors online this month : 350
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.028.102