quote: |
Poster: Winston De monitor domineert het zaal geluid. Je hoort dan geen vertraging. Omgekeerd, dus zonder monitors zou je juist zot worden. |
Poster: Nico_26
quote:
Poster: Winston
De monitor domineert het zaal geluid. Je hoort dan geen vertraging. Omgekeerd, dus zonder monitors zou je juist zot worden.
Maar horen de mensen in de zaal dan dat de monitoren domineren? Want dan horen zij een vertraging, of alleen als ze te dicht bij de dj zelf staan?
Aaaah ok, dus je moet je monitoren ook op een andere verterker aansluiten?
Poster: NickName
ik heb ook moeite met beatmachen want ik kan 2 beats niet tegelijk horen zou iemand van a tot z kunnen uitleggen hoe het moet
Poster: Basz-Line
je gehoor bij de pearle laten opmeten
Poster: Renzis
dat zie jij goed luxx
Poster: Lanky
Ik doe afplaktape op het display waar de BPM's worden weergeven, zo leer je vanzelf in je gedachten te beatmatchen, en kan je niet stiekem spieken tijdens het mixen :p
Poster: Illusion
Spiek je dan stiekem?:p je moet gewoon alleen op je gehoor mixen. Dat is het beste, je moet gewoon niet aan bmp counters denken. Alsof ze niet bestaandas mijn manier. Bij plaatjes draaien kan je ook niet op een bmp counter kijken:D
dan kan je mij niet vertellen dat je geen EEN keer heb gekeken tijdens het draaien, dat is onmogelijk man :p
Poster: robbert
Ik kan perfect op mijn gehoor beatmixen en heb de bmp-counters dus ook niet nodig. Wel gebruik ik ze voor een grove indicatie. Dit zorgt ervoor dat je makkelijker en sneller kan beatmatchen.
en ik geef zelf toe, dat maakt het mixen veel en VEEL leuker dat kan ik je wel vertellen :D
Poster: Illusion
DAT is het gevoel dat je moet hebbenanders is het gewoon maar een beejte mixen en op het apparaatje kijken. Nu komt je gevoel erbij kijken!
ok ik kan het ook nu. maar het is moelijk om me ogen van de bpm meter weg te houdenl. hoe kan ik dit afplakken? met creptape op zo?
Poster: NickNameok ik kan het ook nu. maar het is moelijk om me ogen van de bpm meter weg te houdenl. hoe kan ik dit afplakken? met creptape op zo?
Mmmh toen ik net begon hoorde ik het ook niet ehct hoor, maar door vaak te oefenen komt het wel. Het was bij mij ook zo en nu met men synq's lukt het pakken beter! En na een tijd ga je het alsmaar sneller en sneller horen. en iets heel belangerijk is dat je op het goede moment los laat want als dat niet goed is kan je blijven pitchen, dan zal het nooit goed klinken. Nog een klein vraagje: je hoord toch dat een hardstyle melodie zich om de 4/8 beats herhaald?? en voor een volledige uitleg hiervan klik dan maar eens hier. |
Poster: caestert
Ik vind het beatmatchen echt te simpel. Kon het al na een week (oef nou klink ik wel erg arrogant :P) ik vind het eerder irritant dat je DENKT dat de mix gelijk is maar dat in werkelijkheid niet is en dat je overhaast moet corrigeren terwijl de plaat al lang speelt.