Poster: Xitrate
Hij bedoeld beluisteren door de headphone denk ik
Poster: Twello
Ik schrijf altijd de BPM's van tracks op de cd... met 1 cijfer achter de komma. Zo kan ik heel snel mixen want ik weet dat als ik bijvoor beeld een track van 134 mix met 136 dat ik de pitch fader al 1% omhoog kan zetten... de rest doe ik op gehoor. Ook ga ik geen tracks mixen die meer dan 4 bpm van elkaar afliggen want dan krijg je een te langzaam of te snel liedje
En ik luister ze bijde over de headphone, met 1 oor naar de hp en 1 oor naar de master luisteren vind ik niet echt handig... als je bijde kanalen door je hp laat lopen kan het een stuk nauwkeuriger!
Cuen hoeft niet want ik heb autocue aanstaan en als het autocue punt niet goed is dan hoef ik alleen maar op het memory knopje te drukken want ze staan allemaal in het geheugen...
Poster: Twello
Cuen hoeft niet want ik heb autocue aanstaan en als het autocue punt niet goed is dan hoef ik alleen maar op het memory knopje te drukken want ze staan allemaal in het geheugen...
Poster: DJ_IVI-R
waarom zou daar vertraging opzitten volgens jou luxx?
Poster: Luxx
als je geen monitoren heb dan krijg je echo geluid. dus je hoort het geluid nadat het van de muren af is geketst naar jou toe. dus zit er kleine vertraging in. niet veel maar wel wat. ook is het geluid minder helder(vind ik dan) dan als je het door de headphone heen hoort
Poster: Daanb
Wat een ruk manier is dat om te beatmatchen,
Als ik het op deze manier zoals deze meneer uitlecht
Poster: Daanb
Het filmpje van de startpost
Poster: Luxx
als je geen monitoren heb dan krijg je echo geluid. dus je hoort het geluid nadat het van de muren af is geketst naar jou toe. dus zit er kleine vertraging in. niet veel maar wel wat. ook is het geluid minder helder(vind ik dan) dan als je het door de headphone heen hoort
Poster: Nico_26
Wat bedoelen jullie met monitoren? Boxen of beeldschermen? (waarschijnlijk domme vraag hoor)
Wat bedoelen jullie met monitoren? Boxen of beeldschermen? (waarschijnlijk domme vraag hoor)
ik heb wel eens dat er geen speakers aanwezig zijn bv. op een fuif dan gebruik ik gewoon me monitoren (nummark m80) geweldige dingen
Poster: stevew
Dit zijn luidsprekers die naast of achter de dj geplaatst worden omdat de boxen voor het publiek meestal voor de dj staan, op die manier kan je niet goed mixen omdat het geluid in de zaal eerst tegen de muur kaatst en dan terugkeert naar de dj zodat er vertraging op het geluid zit en dit is duidelijk hoorbaar in een zaal als je zonder monitors werkt. Je moet dan is je hoofdtelefoon opzetten en is naar hetzelfde geluid luisteren dat in je zaal hoorbaar is en je zal het verschil zeker horen. daarom worden er monitors gebruikt zodat de dj een rechtstreeks geluid te horen krijgt. Op die manier kan je optimaal mixen.
Ik hoop dat je hiermee wat geholpen bent Nico_26.
quote: |
Poster: stevew Dit zijn luidsprekers die naast of achter de dj geplaatst worden omdat de boxen voor het publiek meestal voor de dj staan, op die manier kan je niet goed mixen omdat het geluid in de zaal eerst tegen de muur kaatst en dan terugkeert naar de dj zodat er vertraging op het geluid zit en dit is duidelijk hoorbaar in een zaal als je zonder monitors werkt. Je moet dan is je hoofdtelefoon opzetten en is naar hetzelfde geluid luisteren dat in je zaal hoorbaar is en je zal het verschil zeker horen. daarom worden er monitors gebruikt zodat de dj een rechtstreeks geluid te horen krijgt. Op die manier kan je optimaal mixen. Ik hoop dat je hiermee wat geholpen bent Nico_26. ![]() |
quote: |
Poster: Luxx probeer je me nou af te troefen ofzo ? ![]() |
quote:
Poster: stevew
Dit zijn luidsprekers die naast of achter de dj geplaatst worden omdat de boxen voor het publiek meestal voor de dj staan, op die manier kan je niet goed mixen omdat het geluid in de zaal eerst tegen de muur kaatst en dan terugkeert naar de dj zodat er vertraging op het geluid zit en dit is duidelijk hoorbaar in een zaal als je zonder monitors werkt. Je moet dan is je hoofdtelefoon opzetten en is naar hetzelfde geluid luisteren dat in je zaal hoorbaar is en je zal het verschil zeker horen. daarom worden er monitors gebruikt zodat de dj een rechtstreeks geluid te horen krijgt. Op die manier kan je optimaal mixen.
Ik hoop dat je hiermee wat geholpen bent Nico_26.
Bedankt voor de top uitleg stevew!
Maar is het niet redelijk moeilijk om beide kanalen te CUEen en dan door de HP te luisteren? Ik heb het gebrobeerd en ik vind het echt moeilijk