Hoe beatmatchen (3/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nico_26    posted on 30-08-2007 21:34
Hoi iedereen!

Gisteren was ik wat filpjes op youtube aan het zien van beatmatchen ( aangezien ik een beginnende dj ben is het altijd interessant om die dingen eens te zien ) Cry. Tot ik op een gegeven moment dit filmpje tegen kwam http://nl.youtube.com/watch?v=7zC5W5vfW2o

Misschien kennen sommige mensen dit filmpje al maar ik vroeg me af of er veel mensen zijn die zo beatmatchen. Ik heb het zo al zelf geprobeerd en ik vind het redelijk moeilijk.

Nu is de vraag: is het de moeite op het zo te leren, of kan ik beter blijven bij het aanraken van de draaischijf?

Alvast bedankt!

What do you think about Hoe beatmatchen ??

Vote :   

Vaganzza    posted on 02-09-2007 00:58
Poster: Illusion

En DAT IS HET!!! Alles, (en dat moet iedereen weten en onthouden) heeft met Luisteren te maken, en de feeling!

Dat kan ik alleen maar bevestigen Winking my eye
Tomazos    posted on 02-09-2007 22:46
ook belangrijk:

LEER het op je gehoor, niet op de BPM meters,

sommige nummers (de bpm) kan een Pioneer niet berekenen, dan moet je toch kunnen mixen.
als je pioneers heb, plak de bpm meters af, om het te leren, als je het kan kan je ze best gebruiken.
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 02-09-2007 @ 22:47:32 (4%)
Luxx    posted on 02-09-2007 23:03
Poster: Tomazos
ook belangrijk:

LEER het op je gehoor, niet op de BPM meters,

sommige nummers (de bpm) kan een Pioneer niet berekenen, dan moet je toch kunnen mixen.
als je pioneers heb, plak de bpm meters af, om het te leren, als je het kan kan je ze best gebruiken.

dat is niet alleen zo bij pioneer hoor. en zowiezo nooit 100% op bpm meters vertrouwen. bpm meter geven alleen maar 3 digit cijfers aan. dus niks achter de komma. dit zorgt vaak ervoor dat de tracks uit elkaar gaan lopen na 15 seconden bijvoorbeeld. vaak kan je bij pioneer ze wel grof gelijk zetten en dan het fine-tunen op gehoor doen
www.mothermusic.nl
Tomazos    posted on 03-09-2007 05:58
100% gelijk zetten dat ze de hele cd gelijk lopen zal nooit lukken,

maar klinkt een beetje raar: 128.3 beats in 1 minuut, die .3 is dan 1e van 1x "boeink" :P

lol als je het zo bekijkt:P:D
Vaganzza    posted on 03-09-2007 06:01
Zo'n bpm counter geeft enkel een idee, maar het uiteindelijke matchen moet je op het gehoor doen.
Luxx    posted on 03-09-2007 08:31
Poster: Tomazos
100% gelijk zetten dat ze de hele cd gelijk lopen zal nooit lukken,

maar klinkt een beetje raar: 128.3 beats in 1 minuut, die .3 is dan 1e van 1x "boeink" :P

lol als je het zo bekijkt:P:D

ja maar 't is wel zo:P maar op cd speler kan je vast wel 100% gelijk zetten. bij de pio1000 kan je met stapjes van 0.05 geloof ik pitchen, dat lijkt me toch wel nauwkeurig genoeg.
www.mothermusic.nl
Tomazos    posted on 03-09-2007 14:54
idd, maar ik werk grotendeels met de 800 mk2, die heeft dat nietWinking my eye
Twello    posted on 03-09-2007 15:15
Poster: Luxx

ja maar 't is wel zo:P maar op cd speler kan je vast wel 100% gelijk zetten. bij de pio1000 kan je met stapjes van 0.05 geloof ik pitchen, dat lijkt me toch wel nauwkeurig genoeg.

0.02 heeft de 1000 en bij 6% en bij 10% 0.05 net zoals de CDJ800
Luxx    posted on 03-09-2007 16:29
Poster: Twello

0.02 heeft de 1000 en bij 6% en bij 10% 0.05 net zoals de CDJ800

dus zelfs nog nauwkeuriger. dat lijkt me dan al zeker meer dan genoeg:P
www.mothermusic.nl
NickName    posted on 15-09-2007 17:07
vraagje: kun je met de level meters beat zien? ik bedoel dat ze dan omhoog en om laag gaan en dan een beat of is dit pure onzin
Nico_26    posted on 15-09-2007 19:29
bedoel je de Vu baren? Die geven gewoon het volume weer
Wout-r    posted on 15-09-2007 19:31

Poster: NickName
vraagje: kun je met de level meters beat zien? ik bedoel dat ze dan omhoog en om laag gaan en dan een beat of is dit pure onzin

Als je een 'schone' beat hebt (dus bijvoorbeeld aan het begin van een track, als je alleen een beat hebt) zou je het een beetje kunnen zien op de VU-meter.

Maar beatmatchen door alleen naar de VU-meters te kijken is onmogelijk Happy, laughing

User edit by Wout-r on 15-09-2007 @ 19:32:12 (3%)
Gery    posted on 15-09-2007 19:32
Poster: NickName
 dit lukt maar nauwkeurig zal het wel niet echt zijn...
DJ - Producer
Sammow    posted on 15-09-2007 20:10
Ik heb wel op mn CDX1 zo'n ledjes die knipperen op de beat, totaal overbodig! maar wel chill Cry
Wout-r    posted on 15-09-2007 23:20
Dat zijn toch 4 van die lampjes? Dat lijkt me handig voor loopen Happy, laughing
Dalique    posted on 15-09-2007 23:21
Poster: Wout-r
Dat zijn toch 4 van die lampjes? Dat lijkt me handig voor loopen Happy, laughing

Idd dat zijn die lampjes dacht ik. lijkt me ook handig ! Happy, laughing
Nico_26    posted on 15-09-2007 23:44

De numark cdn 88 heet dat ook, en is idd handig

OneSixty    posted on 15-09-2007 23:44
ik heb ook beat-leds op mijn mx4 , maar die zijn totaal niet presies.

soms branden ze helemaal niet , of soms constant...
Nico_26    posted on 15-09-2007 23:57
quote:
Poster: dj_lightzone
ik heb ook beat-leds op mijn mx4 , maar die zijn totaal niet presies.

soms branden ze helemaal niet , of soms constant...

Hmmm da valt wel tegen  Cry
Sammow    posted on 16-09-2007 00:03
zijn er maar 2 hoor :p onder die SD-slot
Luxx    posted on 16-09-2007 09:43
Poster: Wout-r

Als je een 'schone' beat hebt (dus bijvoorbeeld aan het begin van een track, als je alleen een beat hebt) zou je het een beetje kunnen zien op de VU-meter.

Maar beatmatchen door alleen naar de VU-meters te kijken is onmogelijk Happy, laughing

ik heb keertje gehad dat er geen monitors beschikbaar waren en dus ik niet goed kon horen wat ik deed ( met vertraging dan..) dus deed ik het wel met behulp van de VU meters. is niet echt top maar werkt wel.

als ik ga beatmatchen met me HP dan doe ik altijd dit:
ik doe me headphone aan 1 kant op, en dan Cue ik allebei de tracks. dan zet ik de bpm meters GROF gelijk. dan druk ik op play en draai ik bij via de jogwheel. moet ik steeds vertragen dan doe ik de pitch wat omlaag, moet ik versnellen dan ff wat omhoog met die pitch, na 15 seconden of wat meer zijn ze perfect gepitchd

en nu heb ik geen trek van andere mensen te horen: IEHHHH JE GEBRUIKT BPM METERS STOM STOM STOM TRIEST

shutup, die dingen zitten er niet voor niets ok? het is chill hulpmiddel en ik moet alsnog het meeste zelf doen
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 16-09-2007 @ 09:46:25 (100%)
NickName    posted on 16-09-2007 18:25

ik heb keertje gehad dat er geen monitors beschikbaar waren en dus ik niet goed kon horen wat ik deed ( met vertraging dan..) dus deed ik het wel met behulp van de VU meters. is niet echt top maar werkt wel.

ik doe me headphone aan 1 kant op, en dan Cue ik allebei de tracks. dan zet ik de bpm meters GROF gelijk. dan druk ik op play en draai ik bij via de jogwheel. moet ik steeds vertragen dan doe ik de pitch wat omlaag, moet ik versnellen dan ff wat omhoog met die pitch, na 15 seconden of wat meer zijn ze perfect gepitchd

en nu heb ik geen trek van andere mensen te horen: IEHHHH JE GEBRUIKT BPM METERS STOM STOM STOM TRIEST

shutup, die dingen zitten er niet voor niets ok? het is chill hulpmiddel en ik moet alsnog het meeste zelf doen

Luxx bedankt dit is ook de manier waarop ik het doe ik vind het sneller en handiger 
Nico_26    posted on 16-09-2007 19:34
quote:

Idd handig maar wat bedoel je met "dan CUE ik allebei de tracks"?
Als je aan het mixen bent kan je toch maar één track CUEen?
NickName    posted on 16-09-2007 19:37
Poster: Nico_26
quote:

niet als je 3 decs hebt
Xitrate    posted on 16-09-2007 19:40
Poster: Nico_26
quote:

Hij bedoeld beluisteren door de headphone denk ik Winking my eye

141 Users online: 18 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 35.765
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.772.280