Poster: Code-Y
Omdat je het MOET leren van jezelf.
Poster: Illusion
Het is mooi om het zelf te ontdekken. Gewoon zelf proberen door en door totdat je weet hoe het in elkaar zit.
Poster: Sammow
BPM counter is na een tijdje wel overbodig hoor, ik deed alles op het gehoor na een paar maand
Poster: U-Vinyl
Als je moet leren beatmixen zou ik zeggen neem twee dezelfde platen met bijv. een lange intro, probeer deze gelijk te krijgen, op gehoor. Sommige gebruiken ook een BPM-counter maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Poster: U-Vinyl
Keyword: oefenen, oefenen en nog eens oefenen
2 Gery : idd, als je dit goed doet met de 33 en 45 knopjes, kan je zo hele precieze correcties doen, alleen pas op, als dat fout gaat, gaat het ook goed fout......en ben je hem helemaal kwijt
Beatmatch me cd's is niet moeilijk.. Ik mix meestal jump dus is dat ook niet zo moeilijk.. Ik start en stop elke keer de track .. zo hoor ik hoeveel ik moet pitche enz.. na een paar keer start en stoppe staat hij meestal wel gelijk me de andere =) Heel simpel dus
Dj A.R.N.E.
Poster: Mforgetrue, 't ding is gwn maken da ge de 33 blifjt ingedrukt houden, anders hebdet zitten2 Gery : idd, als je dit goed doet met de 33 en 45 knopjes, kan je zo hele precieze correcties doen, alleen pas op, als dat fout gaat, gaat het ook goed fout......en ben je hem helemaal kwijt
Een beetje in ABN posten AUB.!
Poster: Sunrise8
een tip, ik heb paar jaar gleden op dj cursus gezeten, voor een tijdje, maar vond het allemaal te simpel, niet pocherig bedoeld. altijd als je muziek hoort, of je nou luistert of draait. altijd de beats tellen.
dus 1,2,3,4 1,2,3,4 enz. je krijgt er vanzelf handigheid in en hoeft na een tijdje ook niet meer te tellen want het gaat in je hoofd automatisch.
en dan beginnen met mixen e ndat gaat ook veel op gevoel maar ook goed telllen en luisteren.:p
Poster: Luxx
precies zo hou ik het ook bij. en dan is het ook nog eens bij de meeste gevallen van house dat er om de 15 seconden iets gebeur(een crashje bijv.) en na 30 seconden komt er vaak een nieuw element in de track. kan je goed bijhouden ook:P
quote: |
Poster: _Arne_ Beatmatch me cd's is niet moeilijk.. Ik mix meestal jump dus is dat ook niet zo moeilijk.. Ik start en stop elke keer de track .. zo hoor ik hoeveel ik moet pitche enz.. na een paar keer start en stoppe staat hij meestal wel gelijk me de andere =) Heel simpel dus Dj A.R.N.E. |