Hoeveel vragen jullie voor 3-4 uur feest (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

NickName    posted on 28-08-2007 21:01

bedankt voor de reacties

User edit by NickName on 01-09-2007 @ 09:41:12 (97%)

What do you think about Hoeveel vragen jullie voor 3-4 uur feest ??

Vote :   

NielsR    posted on 29-08-2007 10:50
Nu ga ik eigenlijk deze avond draaien bij vrienden en ik vraag maar een paar pintjes in de plaats, kun je dat mischien ook in je poll zetten
en als die poll bovenaan djr gaat staan gaat dat wel heel de lay out verneuken.
Collin    posted on 29-08-2007 10:51
ligt eraan , meestal op schoolfeesten , bruiloften en dat soort zaken tussen de ? 250 - ? 500 euro en als ik zeg maar puur me eigenstyle draai , Trance, House, Progressive , dan vraag ik tussen de ? 100 - ? 300 euro , dus dat is het ongeveer
ASJ    posted on 29-08-2007 11:01
IK heb al een paar keer op kleine feesten gedraait, soms was het licht en geluid geregeld. De prijs valt dan ook mee, maar als ik zelf voor het hele pakket moet zorgen dan gaat de prijs natuurlijk omhoog. Het bedrag verschilt per feest. Verder ( niet om je af te kraken) vind ik de manier waarop  iemand in jouw ogen een pro is niet helemaal kloppen. Het gaat niet alleen om de gear maar ook om de skillz en ervaring. Cry
Renzis    posted on 29-08-2007 11:31
Ik vraag voor een feest waar ik me eigen spullen en alles mee moet nemen en 3-4 uur moet draaien zeker 150 euro, voor vrienden natuurlijk goedkoper.

nu heb ik binnekort een feest, alles keurig geregeld, komen 350 man, en ik moet een uurtje draaien, ik krijg 50 eu en de hele avond gratis drank, dat is dan zeker prima voor mij.
janusjaap    posted on 29-08-2007 12:10

Kijk vooral waar je voor geboekt wordt:

-Locatie (op de landkaart)
-Waar (festival, indoor/outdoor, club, cafe, thuis)
-Wat (opening, betalende bezoekers, vrienden, straat feestje)
-Hoeveel volk
-Skills

Enne, vergeet de verzekering van je gear niet als je die meeneemt!!! 2 glazen bier en een lompe lul zijn altijd dichtbij...

Timmerink    posted on 29-08-2007 17:42
Poster: Tomazos
inderdaad,

een festival/award kan je geheid meer voor rekenen dan een kroeg om de hoek,

is een prijs die je ZELF moet maken, beetje om je heen kijken. en jezelf inschatten.

heel simpel: vraag jij 500 en je presteerd niks, zullen ze je niet nog 1x boeken, doe je het goedkoper, bijv 300, en je maakt er een top avond van en ze vragen je nog 5 keer.. dan is die 300 beterWinking my eye

Tsjah, je kan ook geen 500 vragen als je weet dat je niet top kan draaien (300 ook niet..). Kan je dat wel (en dat kan je uit je vroegere ervaringen opmaken), dan pas ga je je prijzen verhogen.
Luxx    posted on 29-08-2007 17:44
Poster: NickName

WIL EEN MODERATER OF ADMIN DE SPELLING CHECKEN ZWAARE DISLECTIE SORRY

eej sorry, ik wist niet dat je dyslexie had. ik had in een News topic je rare schrijfstyle als sarcasme nagedaan maar ik wist niet dat je dyslexie had. no hard feelings? :D

volgens mij ligt die prijs wel heel verschillend. of je nou drive-in heb. of gewoon op locatie met gehuurde spullen draait of bij een feestje van vrienden. volgens mij ben je een beetje over-the-top gegaan met je poll trouwens:P
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 29-08-2007 @ 17:46:21 (79%)
stevew    posted on 29-08-2007 17:48
bij mij is het voor een feest tussen de 320 en 700€ voor een feest, de prijs varieert naargelang de gevraagde installatie (hoeveelheid lichten of speakers.....)
soundcollector    posted on 29-08-2007 19:09
Poster: janusjaap

Kijk vooral waar je voor geboekt wordt:

-Locatie (op de landkaart)
-Waar (festival, indoor/outdoor, club, cafe, thuis)
-Wat (opening, betalende bezoekers, vrienden, straat feestje)
-Hoeveel volk
-Skills

Enne, vergeet de verzekering van je gear niet als je die meeneemt!!! 2 glazen bier en een lompe lul zijn altijd dichtbij...

Wat maakt het uit als je op een festival indoor outdoor in een club of cafe draait? en je skills wat bedoel je daarmee? Draai jij slecht als ze je 10 per uur geven en naarmate ze meer geven ga je dan beter je best doen? Ik dacht dat draaien om je vooruitgang en reputatie ging en dat alles draaide om het feit dat jij beter werd in wat je doet en niet om geld? Anders kan je beter stoppen met draaien als je er geld mee wil verdienen....

En op een festival meer vrage? De meeste mogen blij zijn dat ze worden gevraagd om op zoiets te mogen draaien, dan nog geld extra vrage vind ik een beetje zielig...
Laidback    posted on 29-08-2007 19:12
Licht eraan waar..
wanneer (Zondagen, Feestdagen, Oudjaars Avond etc..)

Als het optimaal zou zijn >

Zaterdag Avond
In eigen stad
rond de 200 a 250 euro
ik doe het als een hobby. ben niet van plan er rijk mee te worden, altijd leuk als dat me wel zou lukken natuurlijk...
altamira    posted on 30-08-2007 01:41
Zo kijken de meesten er wel tegenaan denk ik, al moet je toch je kosten dekken he.

Als je op een festival gaat draaien bereid je toch wel enigszins voor en steek je er tijd in, daar mag wel een geringe prijsverhogen bijhoren vind ik, al moet het inderdaad niet te gek worden. Je blijft dezelfde dj immers.
janusjaap    posted on 30-08-2007 11:52
Poster: soundcollector

Wat maakt het uit als je op een festival indoor outdoor in een club of cafe draait? en je skills wat bedoel je daarmee? Draai jij slecht als ze je 10 per uur geven en naarmate ze meer geven ga je dan beter je best doen? Ik dacht dat draaien om je vooruitgang en reputatie ging en dat alles draaide om het feit dat jij beter werd in wat je doet en niet om geld? Anders kan je beter stoppen met draaien als je er geld mee wil verdienen....

En op een festival meer vrage? De meeste mogen blij zijn dat ze worden gevraagd om op zoiets te mogen draaien, dan nog geld extra vrage vind ik een beetje zielig...

Eerlijk gezegd vind ik je commentaar een beetje raar.

Volgens mij zeg ik geen onlogische zaken. Hoe beter je bent als dj hoe meer je vaak kan/mag vragen (algemeen). Niets raars aan. Ik neem aan dat al die dj's die je op festivals en in clubs ziet niet gratis te boeken zijn, dus..................... puur voor de muziek......vraag maar eens aan de bekendere dj's

Ik heb op een rijtje gezet waaar je rekening mee KAN houden. Als je net begint is alles welkom, maar na verloop van tijd zal je toch echt moeten handelen. Niets voor niets. De cafe dj's worden ook gewoon betaald voor een avond draaien.

En natuurlijk moet je opletten wanneer je welk bedrag vraagt en mag je soms blij zijn dat je MAG draaien ergen, maar.... Het topic gaat over wat mensen vragen voor een feest. Nogmaals, ik heb uiteengezet waar je rekening mee KAN houden.  Als het op onderhandelen aankomt heb je argumenten nodig om je prijs te onderbouwen. Als je daardoor lekker kan verdienen.....

It's all about marketing!
PatrickBeuken    posted on 30-08-2007 13:29
Als je te weinig vraagt wordt je gewoon niet meer serieus genomen. Op een bepaald moment moet je zelf eisen gaan stellen om te voorkomen dat men misbruik van je maakt.
Lukaz    posted on 30-08-2007 19:15
250-500 Gevordene..
  • Reiskosten
  • Eigen Apparatuur (Geluid & Licht)
  • Tijd (Opbouwen/Afbreken)
  • Het draaien zelf...
Het feit dat we met zn 3en zijn vinden we ook een beetje mee spelen, als ik persoonlijk zou voten zou ik dus
bij de 100-250 zitten
Stefjuuh    posted on 30-08-2007 21:16
gewoon, gratis beginnen, en voor de boekingen beginnen met 10tjes, en dat langzaam opbouwen tot een mooi niveau

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

117 Users online: 20 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 66.078
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.593