Poster: Gery
het is heel simpel, ik neem om te beginnen aan dat je een gecombineerde line in/mic hebt, anders moet je om te beginnen al in de line in stoppen ipv mic!!!
live messenger zet het opname device standaard op mic bij het starten van een gesprek.
ga naar volume control (start > uitvoeren > sndvol32 OF luidspreker icoon naast klok) en ga bij eigenschappen, opnemen terwijl je msn audio/video conference al bezig is, en selecteer daarna line in als opname device.
welke laptop heb je? het kan natuurlijk altijd zijn dat je idd geen line in hebt, dan is het ook onmogelijk iets opt te nemen als je geen line in hebt.
ik heb dit ook nog gerdaan via msn, maar dan had ik wel een degelijke line in, miss moet je maar een cheap ass externe USB geluidskaart aanschaffen (ik dacht dat behringer er had) dan kan je daar de line in van gebruiken, en kan je nog gebruiken voor deftig setjes op te nemen ook.
sndvol32
Poster: Cyspoz
Nice, die kende ik nog niet
Wat Luxx zegt kan inderdaad wel kloppen, de mic ingang is zo gemaakt dat deze een dynamisch bereik heeft waarmee hij kan switchen tussen line en mic signalen. Dus dat zou zo goed moeten werken. Ik zou alleen aanraden om eerst eens gewoon te proberen of MSN het wel doet met een Microfoon. Dan weten we in iedergeval zeker dat we daar geen problemen hebben zitten.
Poster: Cyspozgebruik ik bijna altijd, hoe raar het soms mag klinken soms is dat luidspreker icoontje gewoon verdwenen, of doet hij weer raar als ik op het pijltje klik om alle icoontjes te tonen (gaat direct terug dicht).
Nice, die kende ik nog niet![]()
Wat voor geluidskaart heb je? (uitvoeren->' dxdiag' tabblad geluid).
En ten tweede raad ik je aan via wmencoder te draaien, zodat mensen dan via media player kunnen luisteren. Je kan in windows media encoder namelijk van alles instellen om je geluidskwaliteit optimaal te houden.
Ik wil je eventueel wel via msn uitleg geven. (PM)