probleempje met live set via msn gesprek
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Luxx    posted on 25-08-2007 19:15
toen ik me laptoppie nog niet had ging ik wel es voor mensen draaien op msn via msn live gesprek. maar nu met me laptop wil dat niet meer werken :S ik doe me booth out op me mic ingang van me laptop ( een HP compaq NX9030 ) als ik nu met audacity wat opneem doet ie dat perfect maar msn gesprek pakt hem niet meer. weet iemand hoe ik dat oplos hier?
www.mothermusic.nl

What do you think about probleempje met live set via msn gesprek ??

Vote :   

tairip    posted on 25-08-2007 19:36
Je moet ook altijd op je line binnen komen en niet op mic! Maar om het via een msn gesprek te doen weet ik niet want die reageert natuurlijk alleen maar op de mic en niet line.
Gery    posted on 25-08-2007 19:36
het is heel simpel, ik neem om te beginnen aan dat je een gecombineerde line in/mic hebt, anders moet je om te beginnen al in de line in stoppen ipv mic!!!

live messenger zet het opname device standaard op mic bij het starten van een gesprek.

ga naar volume control (start > uitvoeren > sndvol32 OF luidspreker icoon naast klok) en ga bij eigenschappen, opnemen terwijl je msn audio/video conference al bezig is, en selecteer daarna line in als opname device.
DJ - Producer
Luxx    posted on 25-08-2007 19:40
Poster: Gery
het is heel simpel, ik neem om te beginnen aan dat je een gecombineerde line in/mic hebt, anders moet je om te beginnen al in de line in stoppen ipv mic!!!

live messenger zet het opname device standaard op mic bij het starten van een gesprek.

ga naar volume control (start > uitvoeren > sndvol32 OF luidspreker icoon naast klok) en ga bij eigenschappen, opnemen terwijl je msn audio/video conference al bezig is, en selecteer daarna line in als opname device.

een laptop heeft geen line-in. dus bij config kan ik ook niet als opname apperaat line-in instellen. alleen mic. dat heb ik dan dus ook gedaan maar dat helpt niet
www.mothermusic.nl
Gery    posted on 26-08-2007 01:23
welke laptop heb je? het kan natuurlijk altijd zijn dat je idd geen line in hebt, dan is het ook onmogelijk iets opt te nemen als je geen line in hebt.

ik heb dit ook nog gerdaan via msn, maar dan had ik wel een degelijke line in, miss moet je maar een cheap ass externe USB geluidskaart aanschaffen (ik dacht dat behringer er had) dan kan je daar de line in van gebruiken, en kan je nog gebruiken voor deftig setjes op te nemen ook.
DJ - Producer
Luxx    posted on 26-08-2007 21:32
welke laptop heb je? het kan natuurlijk altijd zijn dat je idd geen line in hebt, dan is het ook onmogelijk iets opt te nemen als je geen line in hebt.

ik heb dit ook nog gerdaan via msn, maar dan had ik wel een degelijke line in, miss moet je maar een cheap ass externe USB geluidskaart aanschaffen (ik dacht dat behringer er had) dan kan je daar de line in van gebruiken, en kan je nog gebruiken voor deftig setjes op te nemen ook.

in de openings post staat dat ik een HP Compaq NX9030 heb. en ik kan wel gewoon opnemen via de mic ingang. via audacity is het perfect op te nemen zo.
www.mothermusic.nl
Cyspoz    posted on 27-08-2007 09:19
sndvol32

Nice, die kende ik nog niet Happy, laughing

Wat Luxx zegt kan inderdaad wel kloppen, de mic ingang is zo gemaakt dat deze een dynamisch bereik heeft waarmee hij kan switchen tussen line en mic signalen. Dus dat zou zo goed moeten werken. Ik zou alleen aanraden om eerst eens gewoon te proberen of MSN het wel doet met een Microfoon. Dan weten we in iedergeval zeker dat we daar geen problemen hebben zitten.
Luxx    posted on 27-08-2007 10:27
Poster: Cyspoz

Wat Luxx zegt kan inderdaad wel kloppen, de mic ingang is zo gemaakt dat deze een dynamisch bereik heeft waarmee hij kan switchen tussen line en mic signalen. Dus dat zou zo goed moeten werken. Ik zou alleen aanraden om eerst eens gewoon te proberen of MSN het wel doet met een Microfoon. Dan weten we in iedergeval zeker dat we daar geen problemen hebben zitten.

als ik mijn microfoon erin stop hoor je ook niks....maar zoals gewoonlijk via audacity wel
www.mothermusic.nl
Stefjuuh    posted on 27-08-2007 10:56
Miss audio en webcam config instellen..?
Gery    posted on 27-08-2007 11:06
Poster: Cyspoz
 gebruik ik bijna altijd, hoe raar het soms mag klinken soms is dat luidspreker icoontje gewoon verdwenen, of doet hij weer raar als ik op het pijltje klik om alle icoontjes te tonen (gaat direct terug dicht).

wat ik nog denk dat het aan kan liggen is het feit dat je mic ingang intelligent is.

kijk eens in de opties van audacity als hij werk welke het opname device is. (eigenschapen > audio I/O) rechts ovenaan onder recording (in de mac versie staat het toch daar), voor mijn macbook heb ik daar staan zowel een mic ingang als line ingang, maar die is in de praktijk wel dezelfde poort.

een andere work around, als je je mengpaneel verbind met je laptop, kan je dan de muziek horen door de boxen van je laptop ?

kijk anders in volume controle gedeelte afspelen ofdat je dat kan berijken, als je geluid over je boxen hebt zit je al goed (waarschijnlijk volume gewoon open zetten en/of dempen uitzetten op het juiste kanaal)

als dit lukt msn opstarten (liefst alle msn geluiden uitzetten, als je niet il dat deze mee worden uitgezonden)

dan bij het recording gedeelte het opname device op WAVE zetten (selecteren onderaan aanvinken)

ultiem neemt hij nu alles op wat er op de pc gebeurd aangezien WAVE vergelijkbaar is met de "master" op je pc.

heb eens neer de specs van je laptop gekeken, en volgens wat ik gezien heb lijkt het op eerste zicht enkel mic te zijn.
DJ - Producer
BryanB    posted on 28-08-2007 12:46

Wat voor geluidskaart heb je? (uitvoeren->' dxdiag' tabblad geluid).
En ten tweede raad ik je aan via wmencoder te draaien, zodat mensen dan via media player kunnen luisteren. Je kan in windows media encoder namelijk van alles instellen om je geluidskwaliteit optimaal te houden.
Ik wil je eventueel wel via msn uitleg geven. (PM)

This is an old Topic

No new postings for 6.468 days.
 Post CommentThat would be 215.6 months
or a whopping 17.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

141 Users online: 18 Guests (123 Unknown)
Pages generated today : 57.319
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.793.834