hoe/waarmee te beginnen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Eexel    posted on 21-08-2007 17:33
hey,
als nieuweling hier op de site, dus maar even netjes in het rookie-forum beginnen.
na het (te)veel te hebben geluisterd naar allerlei vette beats, dj's en nummers heb ik besloten zelf eens te gaan beginnen met het dj-gebeuren.
Allereerst ben ik van plan zelf muziek te gaan maken,
vooral het club/dance genre spreekt mij aan.
Goeie voorbeelden van de stijl en het type muziek dat ik zelf wil gaan maken zijn bijv. Erick E, Sidney Samson, Don Diablo en Fedde le Grand.
nu dus aan jullie de vraag: wat heb ik nodig om hiermee te beginnen?

What do you think about hoe/waarmee te beginnen ??

Vote :   

Ft    posted on 21-08-2007 17:36
als je muziek wilt gaan maken kun je het beste beginnen met een goed programma... als je de search button gebruikt (helemaal links onderaan in het menu) dan vind je een hoop tips

Btw... U-Town ... the place 2 be!!!
Luxx    posted on 21-08-2007 17:36
een knappe pc met een leuk geluidskaartje erin die niet uit de oudheid stamt en een muziek programma hier een lijstje met leuke muziek programma's ( google ernaar voor meer info ) reason fl studio cubase cakewalk fasttracker renoise ableton zijn nog heeeeel veel andere maar dit zijn wat bekendere. download maar een demo van die programma's om te kijken wat je leuk/handig vind
www.mothermusic.nl
sher    posted on 21-08-2007 17:43
hey...

van produceren zou ik eigenlijk niet zo veel weten..
lees wel veel dat deze programma's worden aangeraden...

Fruity loops (kun je een trial van downloaden)
Ableton Live
Reason

wat het allemaal doet en wat je verder voor een apperatuur nodig hebt zou ik niet weten..
maar je zou even kunnen kijken op de site's en zo je info proberen te krijgen die je zoekt...

en er zijn vast wel meer "producers" hier die nog posten wat je t beste kan doen..

Winking my eye
Eexel    posted on 21-08-2007 17:43
ok tnx!
dus in princiepe geen behringer/hercules dj console o.i.d. nodig, gewoon pure software?
daarbij dan ook weer de onvermijdelijke vraagCry : wat is een goed, niet te duur beginerssetje om lekker te kunnen draaien en mixen?

en uje is zeker wel de shit Cry
remixer    posted on 21-08-2007 18:02
als ik het goed heb is de hercules dj console is alleen maar voor het mixen van mp3 en is tevens een geluidskaart en is niet echt geschikt als je wil gaan produceren
neem in ieder gaval een goede geluidskaart ik heb zelf een phase 26 usb van terratec kan gebruikt worden voor produceren en dj Cry
bramv    posted on 21-08-2007 18:07

Ik denk dat wij jou verkeerd begrijpen.
Wil je muziek maken of muziek draaien?

remixer    posted on 21-08-2007 18:11

zoals ik het lees wil ie alle 2 Cry

Luxx    posted on 21-08-2007 18:16
Poster: Eexel
ok tnx!
dus in princiepe geen behringer/hercules dj console o.i.d. nodig, gewoon pure software?
daarbij dan ook weer de onvermijdelijke vraagCry : wat is een goed, niet te duur beginerssetje om lekker te kunnen draaien en mixen?

wat is voor jou een niet te duur beginnerssetje? wat is je budget dan
www.mothermusic.nl
Ft    posted on 21-08-2007 18:56
ff offtopic... hoe heet je eigenlijk eexel? miss ken ik je...
barthawk    posted on 21-08-2007 22:20
Poster: Eexel
ok tnx!

als je het met software niet lukt om wat leuks te produceren dan heeft het ook geen zin om allemaal extra hardware aan te schaffen..
NickName    posted on 28-08-2007 21:23
umm klein beginnen wat dacht je van 4 keer een Pioneer MK3 CDJ 1000 een DJM 1000 EN 1/2 EFX Cry
djfuse    posted on 28-08-2007 21:26
Poster: NickName
umm klein beginnen wat dacht je van 4 keer een Pioneer MK3 CDJ 1000 een DJM 1000 EN 1/2 EFX Cry

lijkt me leukCry
Nico_26    posted on 31-08-2007 00:19
quote:
Poster: NickName

Nog wel even sparen ... Cry
BryanB    posted on 31-08-2007 07:59
Een leuk beginnerssetje....Ten eerste, bezuinig niet teveel op je setje. Ook nie tomdat je net begint. Als je ambities heb, koop dan het wat betere spul. Nu kun je gelijk aan een pio 100mk3 denken, maar dat vind ik niet nodig.
Ik ben begonnen op een citronic cd-6 (de dual player) maar zijn tevens in table tops te verkrijgen. Om te beginnen vind ik dit prima spelers. En dat in combinatie met een reloop rmx mixer oid. Dan heb je redelijk budget spullen, maar wel van goede kwaliteit.
Ik zou in ieder geval niet zo een complete set gaan aanschaffen van numark of jb systems, vaak van slechte kwaliteit, en je kunt er weinig mee.
Sunrise8    posted on 31-08-2007 16:38
wil je digitaal of extern beginnen?
ik raad je dan 2 cd spelers en een mixer aan
ik weet niet wat je budget is dus kan ook geen merken en types gaan noemen
maar zowiezo om mee te beginnen, 2 cd spelers, een mixer en natuurlijk boxen haha.:p
Music made me who i am
Luxx    posted on 31-08-2007 19:25
eehhh jongens? het gaat er hier over hoe te beginnen om muziek te producen volgens mij. niet hoe te beginnen als DJ.
www.mothermusic.nl
Aemilius    posted on 31-08-2007 21:49
Poster: Luxx
eehhh jongens? het gaat er hier over hoe te beginnen om muziek te producen volgens mij. niet hoe te beginnen als DJ.

idd, gelukkig zijn er ook nog oplettende kijkers! 
TheMole    posted on 31-08-2007 22:04
een leuk programma lijkt mij logic ma is wel duur en miss een fijn beginner setje ik heb gekocht i ben beginner Jb systems : 2 x T2 , MX4 MK2 met nog een VX 400 versterker en TSX 10
User edit by TheMole on 31-08-2007 @ 22:07:21 (100%)
Thms    posted on 01-09-2007 08:53
ik zou zoieso eerst met muziek gaan mixen voordat je zelf gaat produceren. Ik heb als beginner twee reloop rmp-2's en een behringer djx-700 gekocht. Hoewel er slechte verhalen zijn over de behringer heb ik er (nog) geen last van. Dus een aan te raden setje !
Vaganzza    posted on 02-09-2007 01:01
Poster: TheMole
een leuk programma lijkt mij logic ma is wel duur en miss een fijn beginner setje ik heb gekocht i ben beginner Jb systems : 2 x T2 , MX4 MK2 met nog een VX 400 versterker en TSX 10

Q30's zijn beter... (of worden deze niet meer gemaakt?)
biscuit    posted on 02-09-2007 10:15
idd.

Zo'n T2's of T3's hebben soms last van een zoemend geluid als je muziek wat hard staat. Ook komen er trillingen door als je per ongeluk eens op de zijkant ofzo van die TT's tikt.
Ik heb zelf T3's, en ik ben er content van. Maar dat zijn toch 2 enorme minpuntjes
Luxx    posted on 02-09-2007 10:30
Poster: Thms
ik zou zoieso eerst met muziek gaan mixen voordat je zelf gaat produceren. Ik heb als beginner twee reloop rmp-2's en een behringer djx-700 gekocht. Hoewel er slechte verhalen zijn over de behringer heb ik er (nog) geen last van. Dus een aan te raden setje !

waarom zou je eerst muziek moeten mixen? als je gaat producen leer je nog tenminste al die maten en dat soort. dat leer je niet zomaar van muziek mixen. dus volgens mij is het meer in je voordeel als je gaat beginnen met producen.
ik raad volgende programma's aan voor producen:
FL studio 7 Producer edition
ableton live
reason 3.0

demo's zijn verkrijgbaar. je moet trouwens niet denken dat zo'n dergelijk programma te krijgen is voor een kleine 60 euro ongeveer. reken ongeveer voor 500+ euro (vaak veel meer zelfs)
www.mothermusic.nl

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

372 Users online: 289 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 51.629
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.745.020