Vraagje over versterker voor subs
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MuffHouse    posted on 20-08-2007 19:46
Beste dj's,

Zit even met de volgende vraag, heb hier 2 Martin Audio Blackline s15 staan, De gegevens die hier over gegeven worden zijn:

sensetivity: 98 DB
Maximum Spl: 123 db continuous 129 db peak
Frequency response: 45hz- 120hz +/- 3 db
Rated power: 500w AWS 2000w PEAK
Impedance: 8 ohms Nominal
Recommanded Amplifier: 400-1000 watt into 8 Ohms

Nu is mijn vraag:
Zijn deze subs nou 8 ohms of 4 ohms en waarom wordt dat dan niet duidelijk aangegeven? Welke versterker kunnen jullie mij aanbevelen, mijn budget is max 600 euro!

Alvast bedankt!

What do you think about Vraagje over versterker voor subs ??

Vote :   

staf    posted on 20-08-2007 20:03
volgens die gegevens zijn deze 8 ohms 
Nvie    posted on 20-08-2007 20:07
8 Ohm, en er wordt een versterker tussen de 400 en 1kW bij 8 Ohm aanbevolen. Zou zeker niet gaan bezuinigen op de versterkers als je zulke leuke subjes hebt Winking my eye Lab.gruppen heeft hele mooie versterkers van een beste kwaliteit, waarvan er ook tweedehands wat in omloop zijn, prijsjes zal ik even voor je opzoeken.
MuffHouse    posted on 20-08-2007 20:16
Poster: Nvie
8 Ohm, en er wordt een versterker tussen de 400 en 1kW bij 8 Ohm aanbevolen. Zou zeker niet gaan bezuinigen op de versterkers als je zulke leuke subjes hebt Winking my eye Lab.gruppen heeft hele mooie versterkers van een beste kwaliteit, waarvan er ook tweedehands wat in omloop zijn, prijsjes zal ik even voor je opzoeken.

Owkeej! Alleen hehe, je zal het niet geloven maar ik heb die subjes voor 125 euro gekocht samen met een Dateq Spl2 Limiter, een Stage accompany Economy 400 versterker, 2 peavey floormonitors en een sharman equalizer. Daarom schrok ik ook even van de prijzen van de Lab Gruppen versterker hehe
djmamo    posted on 20-08-2007 21:27
het beste is als je een crown of een crest versterker er aan hangt 3301 of een 450 van crest.

dan komen je martin audio subs het beste uit.

heb je de peavey's al gebruikt, ik vind ze namelijk erg klote klinken (eigenlijk alles van peavey)
maar 125 voor de subs is een koopje kan ik je wel vertellen
www.moonentertainment.nl
Collin    posted on 20-08-2007 21:28
Crest Audio of Crown heeft ook hele goede versterkers met een prijsverhouding die redelijk betaalbaar zijn , Music Store DE is o.a een leverancier ervan
MuffHouse    posted on 20-08-2007 21:47
Poster: djmamo
het beste is als je een crown of een crest versterker er aan hangt 3301 of een 450 van crest.

dan komen je martin audio subs het beste uit.

heb je de peavey's al gebruikt, ik vind ze namelijk erg klote klinken (eigenlijk alles van peavey)
maar 125 voor de subs is een koopje kan ik je wel vertellen
 . Thanks, ja inderdaad die peavey floormonitors zijn niet alleen niet super van kwaliteit maar ook onwijs oud en versleten, maar houdt ze gewoon als reserve denk ik. Voor het geld wat ik er nog voor kan krijgen houdt ik ze liever zelf (genoeg opslagruimte) Het is zeg maar zo dat ik thuis een feestruimte heb waar c.a. 100 man in kan, ik heb nu een Jb Systems c2 450 versterker met 2x jb systems vibe 15" speakers nu ik die subs heb, ben ik vrij compleet dacht ik zo, misschien zelfs wel overcompleet...
Nvie    posted on 20-08-2007 22:20
Poster: MuffHouse

Owkeej! Alleen hehe, je zal het niet geloven maar ik heb die subjes voor 125 euro gekocht samen met een Dateq Spl2 Limiter, een Stage accompany Economy 400 versterker, 2 peavey floormonitors en een sharman equalizer. Daarom schrok ik ook even van de prijzen van de Lab Gruppen versterker hehe

Een vriend van me was er erg over te spreken. Hij reist regelmatig af naar Ierland/Engeland waar, naar hij zegt, die dingen veel in clubs gebruikt worden.

En ja, Lab kost een beste duit, maar is toch wel mijn favoriet onder de versterkers! Goede kwaliteit en erg mooie sound. Dat wil niet zeggen dat Crest en Crown verkeerd zijn Winking my eye

Als je niet te beroerd bent om te importeren moet je is een kijkje nemen op de site van lab, en een accountje aanmaken. Er staan op het moment hele partijen versterkers te koop die eenmalig gebruikt zijn voor de olympische spelen van 2004 in Griekenland, waar je er toch eentje voor een prikkie uit over moet kunnen nemen Happy, laughing
Mod edit by Nvie on 22-08-2007 13:15 (49%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

332 Users online: 199 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 41.052
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.597