Sony VAIO <-> HP PAVILION
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Niels325    posted on 18-08-2007 12:21
Hallo,
Ik ben zoals je al uit de titel kunt afleiden van plan me een laptop aan te schaffen.
Nu twijfel ik tussen deze twee modellen.
Men laptop moet nogal zwaar zijn qua grafisch geheugen en dergelijke omdat ik er mee zal moeten ontwerpen(autocad en zo...), nja, en veel geduld heb ik ook niet met pc's:d.
Welk model lijkt jullie het beste? Als iemand een interessanter model heeft, post gerust(wel liefst niet meer dan 1400 euros).

Specificaties:
Sony Vaio ar41l:
http://www.exell.be/C2S_Products/C2S_ProdDetailsL1.ASP?ref=53208725

HP Pavilion Media Center dv9530eb:
http://www.exell.be/C2S_Products/C2S_ProdDetailsL1.ASP?ref=11686904

What do you think about Sony VAIO <-> HP PAVILION ??

Vote :   

bass-traxx    posted on 18-08-2007 13:02
de sony vaio is gewoon de beste Winking my eye
Ghost-Andries    posted on 18-08-2007 13:08

zeker sony Cry sony is the bestCry

Xitrate    posted on 18-08-2007 13:09
Poster: bass-traxx
de sony vaio is gewoon de beste Winking my eye

Want?

Ik zou voor de HP gaan, zeker weten. Hij is goedkoper dan de VAIO en je krijgt er nog meer voor ook, gezien de specs. De VAIO heeft bijvoorbeeld 160 GB en de HP heeft dat 2x, 320 GB dus Winking my eye Ook zitten er in de HP snellere processors, heeft hij een dvd brander (wat de vaio niet heeft), heeft hij een betere geluidskaart, bluetooth (heeft de vaio ook niet) en is hij lichter, en dat voor een prijs die minder is dan de Vaio. Bij de Vaio is het ook zo dat je zowieso een paar honderd euro meer betaald omdat er het woord VAIO opstaat Winking my eye
Ghost-Andries    posted on 18-08-2007 13:13
Poster: Xitrate

Want?

Ik zou voor de HP gaan, zeker weten. Hij is goedkoper dan de VAIO en je krijgt er nog meer voor ook, gezien de specs. De VAIO heeft bijvoorbeeld 160 GB en de HP heeft dat 2x, 320 GB dus Winking my eye Ook zitten er in de HP snellere processors, heeft hij een dvd brander (wat de vaio niet heeft), heeft hij een betere geluidskaart, bluetooth (heeft de vaio ook niet) en is hij lichter, en dat voor een prijs die minder is dan de Vaio. Bij de Vaio is het ook zo dat je zowieso een paar honderd euro meer betaald omdat er het woord VAIO opstaat Winking my eye

voor sony betaal je wel meer als je het zelfde als de HP wilt maar de kwaliteit is veel beter ik kan jet wete heb eerst HP gehad en Sony en deze is veeeel beter heeft mij wel 2100 euro gekost maar een betere laptop kunt ge nie hebben Cry
Niels325    posted on 18-08-2007 13:57
Is het niet zo dat de kwaliteit van beide erg goed is?
Is er een groot verschil in grafisch geheugen en dergelijke(De Vaio heeft een 8400M GT, maar van de hp weet ik niet of het de GT is)? Kzou willen weten welke eigenlijk qua specificaties het interessantst is, dus werkgeheugen, grafisch geheugen, (harde schijf is minder belangrijk, maar aangezien het grote verschil misschien toch wel een groot punt), resolutie...

Alleszins al bedankt voor de reacties!
User edit by Niels325 on 18-08-2007 @ 14:06:43 (19%)
Xitrate    posted on 18-08-2007 14:35
Zoals je kunt aflezen van die tabellen is de resolutie hetzelfde, werkgeheugen is ook hetzelfde bij allebei, maar de grafische kaart die in de VAIO zit is wel ietsje beter (niet heel veel) dan die van de HP. Tsja, ik heb ook van die verhalen gehoord van HP dat dat niet zo goed zou zijn qua kwaliteit, maar ik heb daar geen ervaring mee en puur en alleen op specs gericht zou ik voor de HP gaan. Maar van de verschillen in kwaliteit kan ik niks zeggen..
DNR    posted on 18-08-2007 14:37
check wehkamp ff... 10% korting t/m morgen

de acer aspire 5920.. wat dacht je daar van, die heeft een 2ghz core 2 duo processor en een 8600 gt video kaart
Niels325    posted on 18-08-2007 18:17
Over de kwaliteit van HP twijfel ik niet, ik weet dat deze in ieder geval beter is dan die van packard bell bvb.

@ DNR: die acer is idd perfect, maar aangezien het een laptop is en je er dus ook de hele tijd naar moet kijken heb ik hem liever niet. Ik vind hem namelijk echt niet mooi(anderen denken er dan weer compleet anders over, maar smaken verschillen héHappy, laughing). Dus is deze geen optie, srrHappy, laughing
User edit by Niels325 on 18-08-2007 @ 18:17:55 (1%)
Luxx    posted on 18-08-2007 19:21
Poster: Niels325
Over de kwaliteit van HP twijfel ik niet, ik weet dat deze in ieder geval beter is dan die van packard bell bvb.

@ DNR: die acer is idd perfect, maar aangezien het een laptop is en je er dus ook de hele tijd naar moet kijken heb ik hem liever niet. Ik vind hem namelijk echt niet mooi(anderen denken er dan weer compleet anders over, maar smaken verschillen h?Happy, laughing). Dus is deze geen optie, srrHappy, laughing
  ik vind die acer ook niet echt mooi eruit zien.. beetje misvormt ofzo. maar ik ben zelf heel erg tevreden over mijn HP laptop. dus ik raad je van harte de HP aan. sony is veel duurder maar bied niet echt veel om die prijs te veroorloven
www.mothermusic.nl
DNR    posted on 18-08-2007 20:44
Persoonlijk vind ik de acer weer mooi:P

een keer wat anders dan zown rechthoekig ding.
Gery    posted on 18-08-2007 20:59
geen enkele producent kan tippen aan het lekkere uiterlijk van Apple Cry
DJ - Producer
Niels325    posted on 18-08-2007 21:24
@ Luxx: Idd, ik heb hem ook al voor me zien staan, en vond hem er eigenlijk nogal lomp uitzien(die acer danWinking my eye), dus had ik ook niet veel zin om daar altijd op te moeten kijken.
Als mijn ouders niet over de prijs vallen zal ik hoogstwaarschijnlijk de HP nemen, tenzij ik natuurlijk nog een interessanter model tegenkomHappy, laughing

@ Gery: iedereen zijn eigen smaak toch?:d
User edit by Niels325 on 18-08-2007 @ 21:25:26 (14%)
DNR    posted on 19-08-2007 18:07
wat dacht je van de dell vostro (staat bij kleine bedrijven maar kan ook door consumenten gekocht worden)

voor ongv 1280 euro:

core 2 duo 2,2ghz processor
Nvidia Geforce 8600 gt 256 mb
160 gb 5400 rpm hardeschijf
2 gb geheugen

dan heb je veel meer voor je geld!
Niels325    posted on 19-08-2007 18:30
Volgens mij heeft die HP toch meer dan die Dell?
Waar kun je deze vostro vinden? Want degene die ik op het internet zag waren toch wat anders dan deze.
DNR    posted on 20-08-2007 20:44
je gaat dan naar de dell site en dan kleine ondernemingen (let op: zonder btw en er is een soort software garantie bij die je weg kan klikken)

De dell heeft juist meer

een 8600 is beter dan een 8400
en een t7500 is toch sneller dan een t7300

This is an old Topic

No new postings for 6.596 days.
 Post CommentThat would be 219.9 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

156 Users online: 99 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 12.182
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.705.573