hulp gezocht bij Audacity !
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Thms    posted on 15-08-2007 12:54

Hallo,

Ik ben een beginnende DJ en ik ben sinds kort mixjes aan het opnemen op mn laptop.. maar nu heb ik audacity gedownload en nu merk ik dat de bas heel hoog staat.. ik heb hier het een en het ander over gelezen maar ik kan er niet echt uit opmaken hoe ik dat nou precies moet verhelpen..

Verder weet ik ook niet hoe je dat bestand vervolgens verandert in een mp3 bestandje.. ook hier heb ik het een en ander over gelezen maar dat voor mij (geen verstand van computers) echt te snel.

Dus mocht je me verder kunnen helpen zou ik dat erg fijn vinden !

Alvast bedankt!

Gr. Thms

Mod edit by Lead on 21-10-2018 21:55 (1%)

What do you think about hulp gezocht bij Audacity ! ??

Vote :   1 member likes this  

Lukaz    posted on 15-08-2007 12:56
Dat de bass te hoog staat, ligt aan jou EQ op je mengpaneel.
En als je je mix als mp3 wil exporteren moet je een bepaalde codec dinges downloaden.
dus ik raad je aan gewoon als WAV. te exporteren en dan om te zetten met een Converseprogramma naar MP3.
PatrickBeuken    posted on 15-08-2007 13:10
Opslaan in mp3 is heel makkelijk. Het enige dat je 1x moet instellen is de plaatse van lame_enc.dll op je pc. Met de zoekfunctie van de verkenner kun je dit bestand makkelijk vinden, ik heb het uit de Winamp installatiemap gebruikt.

Met ctrl+p kom je in het scherm met instellingen. Bij 'bestandsformaten' kun je instellen waar jouw lame_enc.dll zich bevind. Dit bestand kun je ook van veel plekken op internet downloaden.
User edit by PatrickBeuken on 15-08-2007 @ 13:11:01 (1%)
Gery    posted on 15-08-2007 13:19
idd, en dat van die bass, hoe heb je je mengpaneel aangesloten op je laptop?
normaal gezien is de record uit een gelimiteerde (0db) master...
DJ - Producer
Thms    posted on 15-08-2007 13:53
nou.. zoals ik al zij.. ik heb er vrijwel geen verstand van.. en als ik Ctrl+p indruk krijg ik mijn printerinstellingen .. verder ben ik helemaal niet thuis in die termen.. dus misschien zou iemnad het even snel stap voor stap uit kunnen leggen.. dus dat naar mp3 opslaan (of WAV) en het bekende 'te veel bas' probleem. Bedankt !
Thms    posted on 15-08-2007 13:57
nog even hoe ik hem heb aangesloten:

Je hebt drie uitgangen master, booth en tape.. hij zit op de tape en dan naar de mic ingang van mn laptop. volgens mij moet je gewoon in het programma audacity zelf instellen dat de bas lager is.. (dat heb ik ergens gelezen) maar hoe ik dat moet doen is voor mij een mistery !
jannickv    posted on 15-08-2007 13:59
dus om mp3 op te slaan zal ik even klaar en duidelijk proberen uitlegenWinking my eye
als je klikt op export mp3 dan vraagt hij wss naar het lame_enc.dll
dit vind je heel gemakkelijk met google
je steekt dit ergen op je pc en dat duid je het aan met audacity en je zou moeten kunnen exporteren als mp3
User edit by jannickv on 15-08-2007 @ 14:01:18 (1%)
jannickv    posted on 15-08-2007 13:59
Poster: Thms
nog even hoe ik hem heb aangesloten:

Je hebt drie uitgangen master, booth en tape.. hij zit op de tape en dan naar de mic ingang van mn laptop. volgens mij moet je gewoon in het programma audacity zelf instellen dat de bas lager is.. (dat heb ik ergens gelezen) maar hoe ik dat moet doen is voor mij een mistery !

aha hij zit op je mic ingang geen wonder hij moet op je aux-ingangWinking my eye (een licht blauh gaatje)
User edit by jannickv on 15-08-2007 @ 14:00:23 (6%)
PatrickBeuken    posted on 15-08-2007 14:07
Vrijwel alle laptops hebben alleen een mic-in en line-out, dus het is zo prima aangesloten.
jannickv    posted on 15-08-2007 14:10
Poster: PatrickBeuken
Vrijwel alle laptops hebben alleen een mic-in en line-out, dus het is zo prima aangesloten.

ahn de mijne wel  en die komt uit de aldi :p
Thms    posted on 15-08-2007 14:28
oke ik heb lame_enc.dll nu, maar wat moet ik daar dan mee doen? ik heb jullie gewaarschuwd over mijn computer knulligheid :P dus.. hoe ga ik te werk als ik een mix opneem en hem later als mp3 wil hebben? Merci ! Groeten
PatrickBeuken    posted on 15-08-2007 15:30
Het is een kleine moeite om zelf even in de menu's van het programma te kijken, maar ik zal het maar even stap voor stap uitleggen.

1. Open Audacity
  2. Ga naar 'Bestand' > klik op 'Exporteren als mp3'
  3. Als het goed is vraagt Audacity nu om het bestand lame_enc.dll. Audacity heeft dit nodig om jouw opgenomen muziek als mp3 op te kunnen slaan.
  4. Je zoekt het bestand even op op je pc
  5. Als er nog iets ingesteld zou moeten worden wat je onduidelijk is laat je het even weten.
  6. Je kunt nu je muziek als mp3 opslaan door stap 1 en 2 te herhalen.
Thms    posted on 15-08-2007 15:57
Helemaal top ! bedankt! was eigenlijk helemaal niet zo moeilijk inderdaad.. excusez daarvoor. Alleen nu zit ik nog met het 'te veel bas' probleem.. Weet iemand hoe ik een normale bas krijg in plaats van een lelijke te harde bas? Ik heb heel audacity afgezocht maar ik kan niks vinden... bedankt
PatrickBeuken    posted on 15-08-2007 16:03
Ik denk toch dat dat aan je mengpaneel ligt. Hoe heb je je equalizer staan?
Gery    posted on 15-08-2007 16:07
start > uitvoeren > "sndvol32" 

OF

Dubbelklikken op luidspreker pictogram naast klok

in het eerste menu, eigenschappen kiezen, maken dat opnemen aan staat ipv afspelen, op ok klikken

selecteer bij de input devices (checkboxen onderaan) de line input of aux in

meeste laptop's die een mic/aux in een hebben hangt het er van af wat je selecteerd hoe hij het signaal gaat behandelen.

keer terug naar audacity, en zorg dat daar bij de instellingen , geluid de juiste input device geselecteerd is.
DJ - Producer
Roos    posted on 15-08-2007 22:07

Of je volgt deze http://www.aboutdj.nl/content/view/10/7/ tutorial even en dan moet het goed werken. Anders ligt het idd aan de afstelling op je mengpaneel. Suc6!!

Mod edit by Lead on 24-09-2018 12:13 (1%)
[MOD Edit] Link is dead
kardon    posted on 17-08-2007 12:36

gewoon even je gains op je mixer wat lager zetten werkt meestal wel bij mij
Thms    posted on 19-08-2007 02:07
oke relax! bedankt allemaal.. ik ben er uit gekomen!
khushbu    posted on 24-09-2018 10:29

As jy wil probeer om die probleem van die gehoorsaamheid maklik te herstel, sal ek jou vertel hoe om dit reg testel.

Mod edit by Lead on 24-09-2018 12:11 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 2.421 days.
 Post CommentThat would be 80.7 months
or a whopping 6.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

101 Users online: 8 Guests (93 Unknown)
Pages generated today : 34.598
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.642.349