[DJR] Site Updates (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 11-08-2007 18:51
Kleine update die ik toch even wilde melden c.q. onder de aandacht brengen.

De WYSIWYG editor die we gebruiken is geupdate en er zijn tegelijkertijd een paar dingen toegevoegd.

dit laat tekst inspringen
dit springt weer terug

plaats 'anchor' link, je kunt dan naar dit specifieke deel linken met een # achter de url. Je ziet dit bijvoorbeeld waarschijnlijk bovenaan deze pagina wel in de link (#last voor het laatste comment). Een achor link moet wel uniek zijn en mag dus niet al voorkomen op de pagina.

Plak hier je content in als je iets copieert naar DJResource. Als je op de submit knopt drukt van het popupje wordt datgene wat je geplakt hebt schoon gemaakt van eventuele overbodige opmaakcode. Veel websites op tekst verwerk software gebruikt codes die je op het internet toch niet ziet/niet werken.
Deze knop zat er eigenlijk al maar is belangrijk genoeg om nog eens te noemen, nog lang niet iedereen kent/gebruikt hem.

Help functie, voor als je het even niet meer weet.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 01-10-2008 00:27 (5%)

What do you think about [DJR] Site Updates ??

Vote :   

Xtremer    posted on 01-10-2008 21:03
Oke:P. Kan niet wachten tot ik klaar ben met me studie, kan ik dit ook allemaal:D. Ik zit namelijk op een school voor webdevelopment etc.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lead    posted on 01-10-2008 21:05
Poster: jannickv
zie ik nu 2keer de zelfde kleur? xd

haha, nu niet meer :D

Poster: DJ-Xtremer
Oke:P. Kan niet wachten tot ik klaar ben met me studie, kan ik dit ook allemaal:D. Ik zit namelijk op een school voor webdevelopment etc.

Ik heb het geleerd door PHP.net en veel oefenen :D
Let the BASS be louder
jannickv    posted on 01-10-2008 21:07
owyeah een rollover linkje jippie :d
Dyno    posted on 01-10-2008 21:07
Pfff, ik heb hier een aantal boeken over PHP, maar ik krijg het niet in mijn kop.
Zal de leeftijd wel zijn. Cool

Maar het is verdomd handig als je dit allemaal zelf kan!
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Lead    posted on 01-10-2008 21:10
Mijn tip : Doen en nazoeken. Systematisch fouten zoeken en oplossen.
Als je iets wilt doen, teken het uit als schets op een blaadje. Mijn leraar bij programmeren zei dat je altijd een PSD (Program Structure Diagram) moest maken, maar de opdrachten op school zijn te doen zonder.

In real-life toepassingen ga je daar toch op terug vallen omdat je anders overzicht mist.

En 1 troost, aan het einde van de rit kun jij waarschijnlijk beter/netter programmeren dan ik hoor Winking my eye
Let the BASS be louder
Xtremer    posted on 01-10-2008 21:13
Poster: Lead
Ik heb het geleerd door PHP.net en veel oefenen :D

Oke:D. Ik krijg alles over PHP, HTML, XML allerlei soorten scripten en files. Zo leer ik ook een server inrichten en complete Flash sites bouwen. Ik doe zelf ook dingen met Tutorials en leer het mezelf aan. Kijk soms wel eens naar de paginabron van DJR en andere site om te kijken hoe het daar in elkaar zit:P. Wil daarnaast nog met studio werk aan de gang, mijn vader helpt me wel eens met Cubase enzo, zodat ik zelf ook tracks kan maken. Wil het eigenlijk zo hebben dat ik straks wat bekender word met draaien en mijn eigen website onder controlle kan houden en dan als werk iets van webdeveloper of in de reclame:D.

Moet in de 3e ook stage lopen, kun je niet iets voor me regelen op grafisch gebied of verkoop bij Pioneer:D?
User edit by Xtremer on 01-10-2008 @ 21:16:37 (2%)
Dyno    posted on 01-10-2008 21:19
Misschien iets om over te denken:

Soms (vaak, als je deze site elke dag bezoekt) is het handig dat je, als je op een onderwerp klikt op de "home" pagina, het onderwerp opent en naar de laatste post onderop gaat. Maar het gebeurt ook wel eens dat je de eerste post nog niet gelezen hebt, en dus eerst naar boven moet scrollen.

Misschien een idee om een klein ikoontje achter het onderwerp te plaatsen die linkt naar de eerste post?
Lead    posted on 01-10-2008 21:41
Druk eens op de HOME toest op je toetsenbord. Dan spring je ook naar de bovenkant van je pagina Winking my eye
Let the BASS be louder
Dyno    posted on 01-10-2008 22:01
Druk eens op de HOME toest op je toetsenbord. Dan spring je ook naar de bovenkant van je pagina Winking my eye

Cool Moest ff zoeken naar die toets, maar dat werkt idd ook.
tairip    posted on 01-10-2008 23:44
Mooi dat een de topic titels ook andere lettertype hebben en kleur! Overzichtelijker, niet meer vet gedrukt maar normaal! Toppie
Lead    posted on 01-10-2008 23:46
Welke topic titles ??

Links zijn inderdad beter zo. weet alleen niet of de kleur genoeg opvalt en leesbaar genoeg is.

(btw, effe vinkje hieronder testen)
(btw2. ja, hij lijkt te werken :D )
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 02-10-2008 00:10 (24%)
Lead    posted on 02-10-2008 02:25
Nieuwe Features

Als mensen nog zo stom zijn om te grote plaatjes te posten worden deze voortaan automatisch van een rood kader voorzien. Te breede plaatjes rekken de opmaak van de site uit.

Dit kader als teken dat de poster de posting moet wijzigen zodat het rode randje verdwijnt. Je kunt dit dus zien als een waarschuwing dat de post misschien verwijderd of gewijzigd zal worden.

Hoe dit op te lossen : De Poster  Edit Post het plaatje in de posting zodat hij maximaal 650 pixels breed is.

Hier een voorbeeld zodat niemand anders dit hoeft uit te proberen :

DJResource Header te groot

Nog een feature is dat plaatjes die op de site (lokaal dus) niet gevonden worden zullen automatisch vervangen worden door de onderstaande afbeelding.

Dit zal als het goed is niet voorkomen op DJResource zelf. Hier kan gewoon een posting ge-edit worden of de Admins zijn ergens met de site bezig.

Voornamelijk op andere sites waar wordt gelinkt naar oude afbeeldingen die er niet meer zijn zullen hierdoor getroffen worden. Is een mooie reden voor de mensen daar weer eens langs te komen Winking my eye

Image does not Exist !
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 02-10-2008 02:31 (100%)
djjw    posted on 02-10-2008 06:52
wow, mobiel werkt nu ook sneller, dat is een grote verbetering!

alleen ben ik de home knop voor mobiel
nog aan het zoeken.. hij zit iig niet meer
waar hij zat! :d
User edit by djjw on 02-10-2008 @ 07:07:38 (100%)
Xtremer    posted on 02-10-2008 09:07
De mobile versie werkt niet meer zo goed. Misschien is het de bedoeling dat het hele menu roze is hoor, maar het DJResource logo als home knop werkt nietWinking my eye.

User edit by Xtremer on 02-10-2008 @ 11:40:33 (2%)
Lead    posted on 02-10-2008 11:39
dit is GEEN bugreport !
Let the BASS be louder
Xtremer    posted on 02-10-2008 11:40
Haha okeCool. Dacht dat dit bij de vernieuwing hoorde:P.
Bouncy    posted on 02-10-2008 20:43

Na een half uur zoeken ben ik er achter gekomen dat er geen home knop op mijn toetsenbord zit (apple).

Moet ik nu wel blijven scrollen?
A-flex    posted on 02-10-2008 21:40
De home knop is verdwenen. In plaats van een knop is het hele gebied boven de bovenste menu keuze klikbaar gemaakt. Ook de rest van het header logo is klikbaar gemaakt naar de homepage. Ik heb de muis pointer default gelaten, vond het handje wat verstorend.

vind ik niet handig. hoeveel keer ik nu ongewilt naar de homepage terug keer... zeker als ik van een kleiner (msn venster) overschakel naar de site klik ik meestal in dat gebied. Om zeker geen link mme te hebben maar nu word dit wel moeilijk... Weet niet of andere mensen hier last van hebben. En nieuwkomers weten dan toch ook niet hoe ze terug naar de homepage kunnen geraken...
ccc    posted on 02-10-2008 22:15
He ik vind de updates super.
Alles ziet mooier uit in het linker menu frame.

En dat de home knop weg is vind ik niet storend. Vind het wel orgineel bedacht.
Sebasz    posted on 02-10-2008 22:47
Het lijkt mij handig als de home knop gewoon terug komt. Stukje overzicht is ook belangrijk Happy, laughing
Maak desnoods anders een optie in je profiel dat je kan kiezen of je die knop wilt laten weergeven ofniet.

Verder wel relaxte updates Happy, laughing
Illusion    posted on 02-10-2008 22:49
Site ziet er tof uit! Goede update. Alleen de Home knop werdt door mij nogal vaak gebruiktWinking my eye
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Lead    posted on 02-10-2008 23:04
Poster: Illusion
Site ziet er tof uit! Goede update. Alleen de Home knop werdt door mij nogal vaak gebruiktWinking my eye

Ja, daarom is hij nu veeeel groter. Home zie je staan als hoover-text als je je muis stil houdt. Valt in de categorie : kost 2 dagen om te wennen. Heb vandaag nog maar 1 keer op News geklikt. Morgen zal het gewent zijn dus Winking my eye

Je hoeft nu niet meer zo precies te mikken, na een tijdje is het sneller zo dan met een Home knop :p
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 02-10-2008 23:06 (28%)
jannickv    posted on 02-10-2008 23:54
wat mij opvalt is dat telkens er een verandering gebeurd aan djr (remember frontpage) iedereen klaagt heel erg hard... en Lead  verdedigd heel erg hard dat het echt wel beter is...

en na een paar weken is er niemand die er nog iets over zegt Happy, laughing wat dus eigenlijk betekend dat lead gelijk had Happy, laughing

dus...

ik vind de nieuwe volgorde even WENNEN maar dat komt wel Winking my eye ik vind momenteel de onderste search het beste passen bij de site, wat ik zou doen: het witte vakje maar het vergroot glas ernaast Winking my eye en het witte vak heel wat kleiner

owja ik mis de home button zo erg!!!! ik klik constant op news xD
hehe

en owja: ik vind de nieuwe kleurtjes wel wat fel... vond de pastelkleurtjes niet mis maar dit zal ook een kwestie van wennen zijn

User edit by jannickv on 02-10-2008 @ 23:57:17 (42%)
Lead    posted on 03-10-2008 00:11
Morgen staat er geen onderste search box meer... Of eigenlijk, dan staat de bovenste er niet meer Winking my eye
Let the BASS be louder
Illusion    posted on 03-10-2008 00:13
Dat met die home knop is zo veel beter opgelostWinking my eye Ik vind het goed zo :D:D
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)

101 Users online: 10 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 70.309
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.683