Waarom Hornloaded speakers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Gray-Wolf    posted on 10-08-2007 22:10
Hallo.
ik heb een vraagje.
Wat zijn de voordelen van een Hornloaded Subwoofer In vergelijking met een Glijbaan(reflex) subwoofer. Ik heb zelf geen idee wat Hornloaded inhoud en waarom het is.
meschien is hier ieamnd die mij kan helpen!

Alvast bedankt.

Gray,

What do you think about Waarom Hornloaded speakers ??

Vote :   

Luxx    posted on 10-08-2007 22:34
glijbaan geval is meer voor lange afstand. zorgt ervoor dat het geluid op verdere afstand goed hoorbaar blijft
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 10-08-2007 @ 22:34:28 (9%)
Lead    posted on 11-08-2007 12:27
Hornloaded subwoofer WOW

Dat klinkt vreemd...

Hoorngeladen speakers zie je vooral in stadions waar geluid een lange afstand moet overbruggen. Hoorn speakers zijn geschikt om geluid een richting te geven en/of om het gericht te sturen.

Subwoofers zijn meestal frontloaded (speaker zie je recht van voren zitten aan de voorkant van de luidspreker. Of inderdaad met een glijbaan die het geluid alvast aan het rollen brengt waardoor het over een iets grotere afstand ook hoorbaar is.

Geef even voorbeelden van de speakers waar je deze termen tegen kwam...
Let the BASS be louder
Gray-Wolf    posted on 11-08-2007 12:40
hallo.
voorbeeld van speaker: Dap audio X-15HL.
ik was me van plan die eens aan te schaffen!

Gray,
DjStijn    posted on 12-08-2007 18:46
heeft volgens mij te maken dat je hem beter voelt... of zit ik nu verkeerd...Cry
Cyspoz    posted on 12-08-2007 18:59
Hornloaded zorgt er voor dat de geluidbundel van de speaker smaller en gerichter is en de afstand die je ermee kan berijken groter wordt. Zie je eigenlijk meer terug bij PA sets die gevlogen worden om een groot en diep publiek te kunnen bereiken.
Lead    posted on 13-08-2007 09:51
Natuurlijk kun je ook in normale speakers een hoorn gebruiken om het top-hoog weer te geven. Dit is dan niet zo'n grote, meestal 1 of 2 inch (1 inch = 2,54 cm). Hoorntjes klinken duidelijker en mooier dan piezo ellende die veelal door budgetmerken gebruikt wordt voor de hoog weergave.
Let the BASS be louder
Gray-Wolf    posted on 13-08-2007 18:14
piezo is zeer schel, is Compression driver neter ? 1"  ofzo staat erbij.
Bedankt voor de reacties tot nu toe!

Gray,
djmarcelm    posted on 19-09-2007 19:06
hornloaded gebruik je idd over langere afstanden een frontloaded speaker verliest op zekere afstand zijn druk met een hoorngeladen speaker van je dit weer op

wij hadden altijd op grotere gigs
per kant frontloaded staan, w-bins, en een soort glijbanen
zodat je overal een zelfde druk ervaring krijgt met de juiste toppen er weer op krijg je dus een goed verspreid geluid over de hele zaal

oja

de glijbanen hebben weer als voordeel dat de speaker er ook frontloaded inzit Winking my eye
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
greup    posted on 19-09-2007 22:41
Nadeel bij glijbanen is dan wel weer het formaat van de kastjes. Je bus zit zo vol.

Hornloaded is idd een gebruikte techniek om over langere afstanden te stralen, en dus meer geschikt voor de grotere zaaltjes.
djmarcelm    posted on 20-09-2007 15:20
ze zijn idd loei groot maar wat dacht je van de eerste serie van dynacord met z'n uitgeklapte hoorn die dingen waren zo diep!!!

we hadden van aa-craaft de csd set en later de c5 dat was een opgevouwen hoorn in de baskast en dat ging me diep en hard

stond wel overal een gebrugde versterker achter te pompen en alles actief dmv processor
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Nvie    posted on 20-09-2007 15:56
Poster: Lead
Hornloaded subwoofer WOW

Dat klinkt vreemd...

Hoorngeladen speakers zie je vooral in stadions waar geluid een lange afstand moet overbruggen. Hoorn speakers zijn geschikt om geluid een richting te geven en/of om het gericht te sturen.

Subwoofers zijn meestal frontloaded (speaker zie je recht van voren zitten aan de voorkant van de luidspreker. Of inderdaad met een glijbaan die het geluid alvast aan het rollen brengt waardoor het over een iets grotere afstand ook hoorbaar is.

Geef even voorbeelden van de speakers waar je deze termen tegen kwam...

De EV Rx serie is ook deels hoorngeladen, volgens mij zowel toppen als subwoofers. Klinkt trouwens niet zo leuk in het theater (de kleinere), voor de wat grotere shows en gigs zijn ze inderdaad wel lekker om te gebruiken!
WalterRavensberg    posted on 23-04-2008 18:00

hohoho....

Een glijbaan is juist ontworpen voor korte afstanden.
Voor de lange afstanden is een w-bin juist zeer geschikt.

erg mooi is een combi van beide.
Let wel dat deze ontwerpen stammen uit de jaren 70.

tairip    posted on 23-04-2008 20:09
Poster: WalterRavensberg

hohoho....

Een glijbaan is juist ontworpen voor korte afstanden.
Voor de lange afstanden is een w-bin juist zeer geschikt.

erg mooi is een combi van beide.
Let wel dat deze ontwerpen stammen uit de jaren 70.

Uhmm een orginele glijbaan is voor allebij! Door de front gemonteerde speaker pak je de mensen vooraan door de glijbaan gaat hij lager en ook verder.

This is an old Topic

No new postings for 6.337 days.
 Post CommentThat would be 211.2 months
or a whopping 17.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

258 Users online: 147 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 85.460
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.882.497