SENA en DJ
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rayadam    posted on 10-08-2007 18:05
Valt een DJ onder de SENA rechten. Ga uit van de situatie dat de DJ geen eigen kantoor heeft, dus vanuit huis af werkt.

Wie weet hier meer over

What do you think about SENA en DJ ??

Vote :   

RenéKuppens    posted on 10-08-2007 18:13
Ik heb dit even gegoogled DJ's valler er onder maar ik kon niks vinden over wel een kantoor geen kantoor.
rayadam    posted on 10-08-2007 19:04
Kun je dat eens kopieren en plaatsen, ik ben namelijk erg benieuwd. Heb namelijk een mailing gekregen en daar kan ik niets terug vinden over gebruik van dj. Ik zag wel iets met vergunningen, maar dat is zeer oud nieuws.

Wat ik wel weet is dat als je in een partycenter speelt, de BUMA/STEMRA kosten betaald worden voor jou door het center zelf, alleen vallen wij als DJ nu onder de Sena of Buma
ccc    posted on 10-08-2007 19:52
SENA is meer gericht op bedrijven die in de kantine een radio hebben staan en niet zo zeer op DJ's.

Ook weer zo'n geldkloppende instantie dat gewoon nergens opslaat. Betaal je aan Buma Stemra krijg je opeens ook een brief van SENA. Alsof we al niet genoeg betalen.
ArCee    posted on 10-08-2007 22:57
Kan me wel vinden in de reactie van ccc. Ik wacht wel lekker tot ze, of in ieder geval iemand, naar mij komt. Gevalletje slapende honden lekker laten slapen
rayadam    posted on 11-08-2007 01:11
De brieven komen dus aan bij de bedrijven, maar op de brief staat nergens iets over dj's, puur over bedrijven die muziek in huis hebben. Ik zal de voorwaarden eens laten lezen door de accountant.

PatrickBeuken    posted on 11-08-2007 23:35
Dat soort dingen neem ik niet serieus en gaan direct naar de prullenbak. Sena en Buma moeten eerst maar eens hun eigen financiële zaken op orde maken voordat ze in het wild wat brieven gaan rondsturen naar mensen waarvoor die niet bedoelt zijn. Ik heb ook zo'n brief gekregen van de Sena, maar ik val helemaal niet onder hun regelingen. Ik kan me alleen maar ergeren aan zulke instanties.
Basrose    posted on 12-08-2007 12:01
Iedereen met een eigen bedrijf krijgt een brief van ze. Daarin kan je de situatie aangeven. Als dj zijnde moet je gewoon aangeven dat je geen klanten op het inschrijfadres ontvangt, omdat je op locatie werkt. Dan weten hun genoeg en krijg je geen verdere aanslagen en dergelijke.
ArCee    posted on 12-08-2007 15:42
Volgens mij is ook de organisatie, club of whatever die jouw inhuurt verantwoordelijk voor de juiste afdrage, niet jij als Dj??
PatrickBeuken    posted on 12-08-2007 16:04
Ik heb in ieder geval in m'n algemene voorwaarden staan dat de wederpartij verantwoordelijk is voor eventuele verplichtingen tov Buma of een dergelijke partij (aangiften, rechten, etc), dus ik houd me daar verder niet mee bezig. Zo'n instellingen moeten ze afschaffen.
User edit by PatrickBeuken on 12-08-2007 @ 16:05:01 (46%)
Basrose    posted on 12-08-2007 18:13
Volgens mij zijn dit 2 verschillende dingen. (correct me if im wrong)
Een discotheek moet zoizo een bepaald bedrag afdragen voor de muziek die bij hun openbaar gemaakt word.

Het sena gebeuren is meer voor bedrijven zoals bv ik noem maar iets geks, iemand die joga geeft en daarbij rustgevende muziek op heeft staan. Wat sena eigenlijk wil is voor alles dat bij een bedrijf aan derden ten gehoore word gebracht moet een bepaald bedrag worden betaald. Volgens mij zijn dit ook standaardbedragen.

Kortom als jij als dj geen klanten ontvangt of geen muziek zakelijk gebruikt op de bedrijfslocatie hoef je niets af te dragen.

Verder zijn er nog wel wat andere dingen zoals licentie mechanische reproductie derden waar je rekening mee moet houden maar daar gaat het nu even niet over.
PatrickBeuken    posted on 12-08-2007 18:32
Klopt helemaal, BasRose.
User edit by PatrickBeuken on 12-08-2007 @ 18:32:31 (60%)

This is an old Topic

No new postings for 6.484 days.
 Post CommentThat would be 216.1 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

182 Users online: 21 Guests (161 Unknown)
Pages generated today : 57.850
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.794.365