Poster: D-wandie 3 staan toch op uw mengpaneel he we doen die eigenlijk
DJM 800
Niet echt een effect, maar de roll gebruik ik erg vaak.
Verder:
1. Crush
2. Echo
3. Phaser
hehe, met jou kan ik teminste praten D-Wan!!
Filter
Het filter effect is om wat variate aan te brengen in bepaalde stukken van een nummer of meteen een mooi effect om je overgang mee af te werken. In de eerste toepassing gebruik ik meestal de automatische versie. In de tweede situatie gebruik ik de handmatige versie.
Echo
Met de Echo timing op 3/4 Beat kun je op iedere plaats in een nummer een hoogte punt inbouwen. Gebruik dit voor overgangen, maar soms ook gewoon om een hoogtepunt van een nummer nog een beetje extra te geven.
Dit effect zou je het liefst op bepaalde frequentie gebieden willen toepassen, dit zou voor mij een goede reden kunnen zijn om ooit nog de EFX-1000 aan te schaffen die deze mogelijkheid wel bied.
Roll
Soms gebruik ik deze om hetzelfde effect van de 3/4 Beat Timing Echo te bereiken alleen dan net even anders. Soms ook wel om in een overgang een nummer wat te verlengen of lekker looped er uit te kunnen mixen. En je kan er nummers die dat nodig hebben lekker funky mee laten klinken.
phaser
echo
delay
1 phaser
2 filter
3 roll (voor stemmen te laten rollen )
Mijn one and only number 1 is de filter, voorderest geen effecten die ik toepas en heb ook niet eens een filter