Wie dekt er hier zijn gear af na het draaien (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

A-flex    posted on 06-08-2007 21:46
Nu zou ik graag eens weten wie zen gear afdekt na het draaien.
Ik doe het nu niet weet niet of het veel kwaat kan als je het niet doet.
Maar ik vind het een raar zicht zo met stofhoezen of stofkappen

What do you think about Wie dekt er hier zijn gear af na het draaien ??

Vote :   

RAS    posted on 13-05-2009 12:33
mijn draaitafels zijn met stofkappen afgedekt. Die dingen werden meegeleverd en zijn nu wel handig zodat ik m'n cd-map erop kan leggen Winking my eye.

Mengpaneel en cd-spelers worden niet afgedekt. Ik heb goede dure gear gekocht zodat ik niet hoef te hannessen met stofkappen enzo. Die dingen liggen toch alleen maar in de weg en ik ben te lui om ze er iedere keer op en af te moeten doen. De gear is duur genoeg, dus het moet er maar tegen kunnen.

Mijn eerste dj-setje was goedkoop spul en daarbij zijn de faders van het mengpaneel na 1,5 jaar gaan kraken. 'k heb het ook ondervonden bij een vriend met een goedkoop mengpaneeltje (hij dekte z'n gear wel af) dat al na 1 jaar begon te kraken. Sinds ik kwaliteitsspul heb, heb ik er geen last meer van gehad. (3 à 4 jaar een dateq apollo gehad en nu al circa 3 jaar een djm-600).
User edit by RAS on 13-05-2009 @ 12:55:02 (33%)
Mixt-Ape    posted on 13-05-2009 12:37
Bij mij is alles altijd afgedekt! Ik heb ook goeie (en dure) gear, maar dan nog is het toch beter om het af te dekken? Ik kan wel begrijpen dat je niet altijd zin hebt om ze eraf te halen en er elke keer weer opnieuw op te zetten, maar ik doe het alvast wel.
CoenBaas5300    posted on 13-05-2009 12:42
Bij mij zit alles in een flightcase dus ik doe na het draaien gewoon de deksel erop en ik stop wat tussen de de achterkant zodat de kabels die er uit lopen niet gaan knellen. Werkt super en daarnaast stofzuig ik mijn gear regelmatig met een zacht borsteltje, werkt ook super goed
RAS    posted on 13-05-2009 12:45
ik vind het echt lachwekkend hoe sommige mensen hun best doen om de gear stofvrij te houden. Ik gebruik m'n gear zo vaak dat het helemaal geen kans krijgt om een laag stof op te bouwen Winking my eye. Als het 4 keer per jaar een stoflap ziet dan is het vaak.

Mijn faders zullen er eerder mee ophouden doordat ik ze wat te vaak en te enthousiast heen en weer heb bewogen dan dat ze vol zitten met stof.

edit: ik probeer niet arrogant over te komen, ik probeer een discussie te voeden :P
User edit by RAS on 13-05-2009 @ 13:00:42 (79%)
b-shock    posted on 13-05-2009 12:48
Ik dek em altijd na gebruik af met Stofhoes. ik deed het eerst niet maar toen kreeg ik problemen met de Master Volume waardoor de linker speaker wegviel.
Remote    posted on 13-05-2009 13:13
Dat probleem heb ik ook soms met mijn 2de kanaal. Dat er een kant gewoon weg valt en als ik het dan eens terug inplug is het probleem verholpen. Raar want het is nieuwe gear.
cross-over    posted on 13-05-2009 14:35
Poster: RAS
ik vind het echt lachwekkend hoe sommige mensen hun best doen om de gear stofvrij te houden. Ik gebruik m'n gear zo vaak dat het helemaal geen kans krijgt om een laag stof op te bouwen Winking my eye. Als het 4 keer per jaar een stoflap ziet dan is het vaak.

Mijn faders zullen er eerder mee ophouden doordat ik ze wat te vaak en te enthousiast heen en weer heb bewogen dan dat ze vol zitten met stof.

edit: ik probeer niet arrogant over te komen, ik probeer een discussie te voeden :P

Ja, maar dan wel realistisch blijven Cool, ach arrogant...  valt wel mee in vergelijk met replies van andere in sommige topicsCool

Ik denk niet dat je je gear per dag meer gebruikt wordt dan dat het stil staat. Het blijft gewoon verstandig om je gear (zeker je mixer) af te dekken als je het niet gebruikt.
En ja, ik dek mijn gear altijd af als ik alles uit heb gezet.
http://soundcloud.com/lau-daniels
User edit by cross-over on 13-05-2009 @ 14:39:26 (8%)
MaximDJ    posted on 13-05-2009 15:05
Altijd na het draaien, schoonmaakbeurtWinking my eye
Party Sensations. Excellence in entertainment.
DjVictorF    posted on 13-05-2009 15:22
Ik dek het altijd af! Toen ik het niet deed kwam er altijd een 'grote' laag stof op!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Esmee    posted on 13-05-2009 15:33
maar heeft het dan eigenlijk zin om het af te dekken met een laken of iets in die trant? Want die bevatten toch ook stof wat er dan afvalt op je gear...?
Stefjuuh    posted on 13-05-2009 15:38
Vaak staan mn CDJ en mixer aan als soundcard. Ik zorg dan wel dat de faders afgedekt zijn!
CoenBaas5300    posted on 13-05-2009 15:57
Poster: Esmee
maar heeft het dan eigenlijk zin om het af te dekken met een laken of iets in die trant? Want die bevatten toch ook stof wat er dan afvalt op je gear...?

Daar heb je inderdaad gelijk in, als oplossing zou je bijvoorbeeld een plastic zak kunnen gberuiken.
Esmee    posted on 13-05-2009 16:07
maar een plastictas ziet er naar mijn idee echt niet uit :X
wat dat betreft zijn stofkappen toch de handigste opslossing, maar die zijn er niet voor veel cd spelers en mixers.

justjustin    posted on 13-05-2009 16:12
Ik heb van die Computerhoezen over mn gear heen... Zoiezo is mijn kamer een stofhok! blij als ik eindelijk een apparte kamer heb voor mn gear...Winking my eye...
Esmee    posted on 13-05-2009 16:14
o dat is slim :O :D ik heb dr nog wel 1 liggen die bij mn laptop zat en die dingen zijn zeker niet al te duur?
CoenBaas5300    posted on 13-05-2009 16:42
Poster: Esmee
maar een plastictas ziet er naar mijn idee echt niet uit :X
wat dat betreft zijn stofkappen toch de handigste opslossing, maar die zijn er niet voor veel cd spelers en mixers.

Ja het ziet er inderdaad niet fraai uit maarja het gaat om de bescherming van je gear. Enja stofkappen zijn veel mooier natuurlijk alleen weet je wat die kosten voor bijvoorbeeld een CDJ1000 mk3. en een plastic zak is bijna gratis
RAS    posted on 13-05-2009 16:50
Poster: CoenBaas5300

Ja het ziet er inderdaad niet fraai uit maarja het gaat om de bescherming van je gear. Enja stofkappen zijn veel mooier natuurlijk alleen weet je wat die kosten voor bijvoorbeeld een CDJ1000 mk3. en een plastic zak is bijna gratis

Ach, als je in de overtuiging bent dat zo'n stofkap de levensduur van een cdj-1000 aanzienlijk verlengd, dan is zo'n ding het geld toch waard? Ik denk echter dat het grootste gevaar voor alle gear de gebruiker zelf is. Dat beetje stof gaat geen groot verschil maken.
CoenBaas5300    posted on 13-05-2009 16:53
Poster: RAS

Ach, als je in de overtuiging bent dat zo'n stofkap de levensduur van een cdj-1000 aanzienlijk verlengd, dan is zo'n ding het geld toch waard? Ik denk echter dat het grootste gevaar voor alle gear de gebruiker zelf is. Dat beetje stof gaat geen groot verschil maken.

Ja dat beetje stof zal denk ik ook niet het grootste probleem zijn enja je zult die kappen vast wel een keer terugverdienen.
Xtremer    posted on 13-05-2009 17:41
Ik ben echt super zuinig op mijn gear, 1x per week maak ik de boel schoon en stof ik het af. Na het draaien dek ik alles af met Glorious DJ dustcovers, super makkelijk en goedkoopSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
LLCoolP    posted on 13-05-2009 17:47
Ik laat het de laatste tijd in de flightcase staan en na het draaien deksel erop, stof doet nooit goed! (H)maarja tis ff aanleren dat je het weer goed opbergt he
Join the party and become famous!
WopWopWop    posted on 13-05-2009 17:53
doe het altijd ook bij het draaienCool!!  Maar ik gebruik een grote badhandoek, die is niet zo goed als een hoes maar weet iemand iets voor over 2x cdj 800 en 1x djm breed dat is een 1m breed dacht ik.
Winston    posted on 13-05-2009 18:23
Poster: A-flex
Maar ik vind het een raar zicht zo met stofhoezen of stofkappen

Ja, dat is waar. Ik heb een omgekeerde tupperware bak over mijn eerste set, geen gezicht. En over mijn main set ligt er een zwarte hoes, lijkt dan op een gevulde body bag.
Tic Toc
ThijsG    posted on 13-05-2009 19:13
Altijd, alleen heb ik nog steeds geen goede afdekdingen. Mij moeder bedacht ooit als nieuws een gordijn, maar dat ding trekt alleen maar stof aan volgens mij. Dus ik doe het met theedoeken, badhandoeken of een of ander dun doekachtig ding met dat gordijn erover.
Stagiar    posted on 13-05-2009 19:29
Toen ik eerder nog een setje thuis had, áltijd gedaan. Kappen gingen over de SL1200's, deksel ging op de kisten van m'n CD spelers (Denon DN-S1000 gehad en 'n CDJ400) en er ging een katoenen doekje over m'n Mixers.

Zal dat ook altijd blijven doen als ik thuis draai.
DJADMIN    posted on 13-05-2009 19:30
Neu, doe het niet echt :P En heb er -nog- geen problemen mee gehad..laksheid denk ik Winking my eye
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000

386 Users online: 292 Guests (94 Unknown)
Pages generated today : 54.432
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.747.823