CDJ200 Output te hoog
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sammow    posted on 06-08-2007 20:20
Ik heb sinds gisteren 2 CDJ200's maar als men gain op men mixer op ongeveer de helft staat (in het midden) gaat mijn VU-meter ver in het rood, aan de mixer ligt het niet aangezien mijn andere cd-speler dat niet doet.

Volgens mij is dus de output van mijn CDJ te hoog maar ik heb geen idee waar ik dat kan aanpassen, even nog meegeven dat ik al aan dat knopje gedraait heb op de achterkan maar dat hielp niet.

Iemand diet raad weet want het is niet bepaald handig.

PS: ze zijn aangesloten met die tulp-stekkerjes

What do you think about CDJ200 Output te hoog ??

Vote :   

stevew    posted on 06-08-2007 20:37
Check is of je de cdj niet aan een phono aansluiting hebt aangesloten op je mixer in plaats van aan een gewone line-in ingang. Of anders kan het ook zijn dat de cd gewoonweg te luid opgenomen is. Kan direct niets anders bedenken wat het zou kunnen zijn. Ik betwijfel dat het aan de cdj zou liggen.
jannickv    posted on 06-08-2007 20:40
aan dat draaiknopje vanachter kan het niet liggen want dat is voor als je je hp er insteekt om het volume te regelen
DjStijn    posted on 06-08-2007 20:45
Als het niet aan de phono ingang ligt van de mixer moet het wel aan de cdj liggen. Had mamo er ook last van?  Miss iets gebeurt met het vervoer? En anders even terug naar de winkel.
User edit by DjStijn on 06-08-2007 @ 20:47:17 (33%)
jannickv    posted on 06-08-2007 20:48
aan de phono ingang kan het norm ook niet liggen aangezien ander cdspelers het er wel op doen
Sammow    posted on 06-08-2007 20:53
CD is niet te luid opgenomen want op die ander cd-speler doet hij het perfect, en hij staat wel degelijk op Aux aangesloten op channel 1, channel 4 (waar de andere inzit) heeft geen keuze tussen Aux en Phono maar dat maakt geen verchil want ze spelen beide evenveel te hard

EDIT: het zou mij sterk verbazen moest er bij het vervoer met de 2 spelers exact hetzelfde gebeurd zijn, en het zou ook bizar zijn moesten beide spelers hetzelfde probleempje hebben, volgens mij is er gewoon iets dat ik verkeerd doe :p
User edit by Sammow on 06-08-2007 @ 20:56:09 (86%)
jannickv    posted on 06-08-2007 20:54
best ff w8en tot lead dit ziet mss weet he een oplossing
djmamo    posted on 06-08-2007 23:45
hoe komt je geluid binnen?

zwaar vervormd?
veel harder dan de synq dubbelaar?

ik denk dat je ze op een phono kanaal hebt staan en het kan dus zijn dat je die even naar cd of line moet om zetten.

www.moonentertainment.nl
greup    posted on 06-08-2007 23:51
De andere cd-spelers zij nvan een ander merk neem ik aan.
Dat cd-spelers verschillen kwa uitput is bekent. Volgens mij is half volle gains in het rood niet zo heel erg raar. Maar ik weet niet hoeveer ze in het rood spelen. Ik heb geen kanaal vu's alleen een master vu dus ik kan niet voor je controleren hier hoe ze bij mij spelen.

Maar vervormen ze,? en hoe erg is het dat ze bij half open rond het rood lopen... Mijn gains komen eigenlijk nooit verder dan half vol.

Sammow    posted on 06-08-2007 23:52
Veel harder, vervormd niet echt maar ik zet het nooit echt superhard dus het kan zijn dat ik het gewoon niet hoor.

Als ik ze op channel 2 & 3 aansluit op exact dezelfde manier dan de synq dan heb ik nog steeds dat probleem hoor.

Nuja, echt een probleem is dat nu niet, dan zet ik gewoon de gain wat minder.

Morgen zal ik eens proberen met een oude Behringer van men pa, ik laat nog wel wat horen Happy, laughing
djmamo    posted on 07-08-2007 00:02
dan denk ik dat het uitsturende geluid van de cdj een stuk hoger is dan het uitsturende signaal van de synq.

voorbeeld:

2x synq tt sturen ook een zachter signaal uit dan de cdj's.

dus ik denk dat je gewoon het verschil met je gain moet opvangen.
omdat blijkbaar synq een andere uitsturend signaal level heeft dan pioneer.

www.moonentertainment.nl
Sammow    posted on 07-08-2007 00:07
Oef, ik dacht al dat ik het op 1 dag kapot had

Thanks voor de replys mensen, bij deze is dit dus opgelost Happy, laughing
djmamo    posted on 07-08-2007 00:17
hoeveel DB's verschilt het?
www.moonentertainment.nl
Sammow    posted on 07-08-2007 00:31
Tussen de 4 en de 7 met men Synq
RenéKuppens    posted on 07-08-2007 00:48
Ik moet mijn CDJ 800 MK2 de gain iets meer dan een kwat open zeten om niet in het rood te komen.
Dus pioneers zullen wel een harde uitstoot hebben.

Sammow    posted on 07-08-2007 00:49
Iets meer dan een kwart? dat moet ik dus ook doen Happy, laughing

wel een hele opluchting om dat te horen Happy, laughing
RenéKuppens    posted on 07-08-2007 00:54
Poster: Sammow
Iets meer dan een kwart? dat moet ik dus ook doen Happy, laughing

wel een hele opluchting om dat te horen Happy, laughing

Zo heb ik ze staan.
Ik weet niet of dit op jou Mengpaneel ook van toepassing is maar op mijn Reloop Rmx 40 wel.
Lead    posted on 07-08-2007 08:11
De schaal van de Gein knop verschilt op iedere mixer. Daar zijn geen standaarden voor. Zo kan het dus dat bepaalde mixers een andere stand van de Gain knop nodig hebben.

De Gain is er om het ingangssignaal op nivo te brengen... je let dan dus op de LED's en regelt zo het nivo, waar de knop dan precies staat is niet echt boeiend: als het level maar goed is Winking my eye
Let the BASS be louder
ScottB    posted on 07-08-2007 11:12
Bij mijn CDJ-100s staan de gainknoppen ook iets meer dan een kwart ongeacht de cd die ik draai. Blijkbaar is dat dus normaal voor de Pio's Winking my eye
Luxx    posted on 07-08-2007 13:10
bij mijn overstap naar pio 800 schrok ik ook van de DB waarde. was veel hoger dan ik bij mijn vorige cd spelers had. maar dat is nou eenmaal hoe het is:P
www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.624 days.
 Post CommentThat would be 220.8 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

245 Users online: 60 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 85.132
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.637.430