Opnemen probleem (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 05-08-2007 21:13
Heey

ik heb een probleem met het opnemen van mijn mix(es).
als ik iets opneem krijg je echt bagger geluid en lijkt et of alles te hard staat enzz maar dat is niet zo.

op me mixer staat mn output op zijn zachtst (omdat ik het geluid van "record-uitgang" nie kan controlere en te hard is), de lijn-ingang op me pc staat bijna op zijn zachts, wat er eindelijk voor zorgt datie in audacity niet boven de 0-db uitkomt en toch als ik het trug luister krijg je deze bagger:

http://media.putfile.com/via-auda-opgenome-klintk-bagger

kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan verhelpen, want et is echt zwaar kut.

thnx

What do you think about Opnemen probleem ??

Vote :   

Gery    posted on 07-08-2007 15:21
laptops hebben meestal een combi line/mic ingang waar ofwel automaisch of manueel tussen geselecteerd wordt.

voor windows zorg zeker dat in volume conrole (start> uitvoeren > "sndvol32" of luidspreker pictogram naast klok) opties > eigenschappen > opnemen aan staat, en checkbox naast line in geselecteerd is.

op OK klikken

dan selecteer de checkbox "selcteren" onder line in waar je je mengpaneel op aansluit.

veel mensen vergeten nogal eens specifiek naar de recording stand te gaan en blijven in afspeel modus zitten, met alle gevilgen vandien.

ook als je zo te werk gaat zou je geen msn en andere dingen op je opname mogen hebben, dat heb je enkel als je wave gebruikt als opname device.

voor mensen die er dan nog niet aan uit geraken, koop een mac Thumbs Up
DJ - Producer
Twizz    posted on 07-08-2007 15:52
als je vaker iets gaat opnemen raad ik de behringer uca202 heel erg aan... perfecte opnamekwaliteit, werkt meteen(zelfs op mac) ent kost slechts 30-40 euri....
GD    posted on 11-02-2009 18:40
Ik heb een soortgelijk probleem. Ik heb een kabeltje lopen van de rec uitgang van mn DJM 800 naar de Line In van mn Soundblaster Audigy 2 geluidskaart. Ik heb de volumes zo ingesteld dat er niks boven de 0 dB komt. Ik neem op met Adobe Audition. Echter, als ik de opname afslpeel. Heel slap geluid. Beetje duf. Ik gebruik wel een kabel van 10 meter van mn djm naar de pc, kan het hier misschien aan liggen? Zou een duurdere kabel het misschien beter doen?
FML    posted on 11-02-2009 18:52
kijk hoe meer meters hoe meer weerstand , een duurdere kabel ( profigold ) die hebben van hun eigen al een lagere weerstand. geloof ook dat daar Fiberglass in zit. zelf verkoop ik het ook in een electro zaak wij adviseren in iedergeval profigold. goede kwaliteit!
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
subliminal    posted on 11-02-2009 19:32
eindelijk iemand met hetzlefde probleem ik zet dan ook me mengpaneel gain zo laag mogelijk maar dan zie je niet meer of ze even hard staan,en aan de weesrstand ligt het niet profi is zkr goed maar het moet ook gewoonkunne met een goedkope kabel ik heb het al zo vaak gedaan maar ik kom hier ook echt niet iut..
CoenBaas5300    posted on 11-02-2009 19:43
Dan staat waarschijnlijk he microfoonversterking aan. Ik heb dit ook gehad. Je moet je microfoonversterking uit zetten en de microfoon zelf op 1 of 2

Suuces
subliminal    posted on 11-02-2009 19:48
ja degene hierbove heeft gelijk wou et je zlef net vertelle maar hij was me voor kwam om dat me mic te hard stond die omlaafg en ik had zuiver geluid hoop dat dat et is voor je et is namelijk fcked als je wil draaien maar het kan niet wuaaa!!! laterrr
GD    posted on 16-02-2009 13:52
Volgens mij is die microfoonversterking alleen van toepassing als je een latop hebt met een line/mic ingang, correct me if I'm wrong.. Ik neem echter op op mijn desktop met geluidskaart met line-in. Ik denk dat ik maar eens zo'n profigold kabeltje ga proberen. En voor de duidelijkheid: mijn geluid is wel zuiver, geen ruis ofzo, maar dof.

This is an old Topic

No new postings for 6.039 days.
 Post CommentThat would be 201.3 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

193 Users online: 134 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 44.761
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.306