Opnemen probleem (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 05-08-2007 21:13
Heey

ik heb een probleem met het opnemen van mijn mix(es).
als ik iets opneem krijg je echt bagger geluid en lijkt et of alles te hard staat enzz maar dat is niet zo.

op me mixer staat mn output op zijn zachtst (omdat ik het geluid van "record-uitgang" nie kan controlere en te hard is), de lijn-ingang op me pc staat bijna op zijn zachts, wat er eindelijk voor zorgt datie in audacity niet boven de 0-db uitkomt en toch als ik het trug luister krijg je deze bagger:

http://media.putfile.com/via-auda-opgenome-klintk-bagger

kan iemand mij zeggen hoe ik dat kan verhelpen, want et is echt zwaar kut.

thnx

What do you think about Opnemen probleem ??

Vote :   

_ruud_    posted on 05-08-2007 21:17
Ik heb het altijd aangesloten staan op m'n 2 volume knop (ook wel Booth) ofzo. Of je moet eens kijken als je bij audacity het ingansvolume ook eens op het laagste zetten, Dus van de lijningang en het programma zelf. Ik had dit probleem eerst ook.
CDJ800MK2 - DJM800 - CDJ800MK2
Twizz    posted on 05-08-2007 21:23
klinkt raar, maar het kán aan de kabels liggen...

wat voor geluidskaart gebruik je??
Renzis    posted on 05-08-2007 21:41
sjah booth-uitgang krijg ik het zelfde, kabel(s) zijn allemaal nieuw gekocht paar maandjes trug en niet vaak gebruikt, gewoon standaard pc-geluidskaart (zal daar dan wel aan liggen denkUnhappy

zou tog gewoon moete werken allemaal, maar het geluid vervormt te veel:S
Roos    posted on 05-08-2007 21:47
Als je deze tutorial volgt moet het lukken, tenminste zelfs ik (meisjes en techniek ) krijg een mooi opgenomen geluid.  http://www.aboutdj.nl/content/view/10/50/
Succes!
User edit by Roos on 05-08-2007 @ 21:48:03 (13%)
Renzis    posted on 05-08-2007 21:48
die heb ik heel lang geleden al een keer gebruikt en toen lukte het ook niet:S

ik weet best hoe ik iets op moet nemen, geen probleem alleen het geluid-eindresultaat is belachelijk

bedankt though
Roos    posted on 05-08-2007 22:35
Hmm, dat is vreemd. Ik dacht misschien moet er iets verandert worden met je instelling op je compu, maar helaas. Dan kan ik je niet helpen helaas. Succes nog!
A-flex    posted on 05-08-2007 22:38
Je steekt hem toch zeker in de blauwe aansluiting he? Niet de rode.
Blauw = Line in
Rood = Mic
User edit by A-flex on 05-08-2007 @ 22:38:52 (40%)
Renzis    posted on 05-08-2007 22:53
Poster: A-flex
Je steekt hem toch zeker in de blauwe aansluiting he? Niet de rode.
Blauw = Line in
Rood = Mic

howes, ik steek em in rood
ga heel snel blauw doen thnx
Luxx    posted on 05-08-2007 22:59
op me laptop doe ik gewoon via de mic en werkt bij mij prima. goede geluidskwaliteit. weet je zeker dat je wel in goede bitrate exporteerd?

www.mothermusic.nl
Renzis    posted on 05-08-2007 22:59
320
op laptop zit ook geen blauwe overigens
User edit by Renzis on 05-08-2007 @ 23:00:09 (100%)
A-flex    posted on 05-08-2007 23:18
aah Dacht dat het een desktop was Sorry.
Luxx    posted on 05-08-2007 23:26
ook niet mono opgenomen? raar dat je zo vreemd opneemd als alles klopt.

ik heb nog eens geluisterd naar het opname stukje. en ik hoor gedigitaliseerd geluid. dus lijk mij het meest logische dat je met een lage bitrate ook opneemt. ik gok dat je opneemt met een bitrate van 90 per seconden ongeveer. dan krijg je dit brakke geluid
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 05-08-2007 @ 23:28:55 (100%)
dutchman    posted on 05-08-2007 23:40
je moet even bij je geluids instellen kijken of de microfoon versterker niet aan staat gevinkt op je laptop/pc...hierdoor wordt het geluid een heel stuk versterkt!
nils7    posted on 06-08-2007 00:11
Poster: dutchman
je moet even bij je geluids instellen kijken of de microfoon versterker niet aan staat gevinkt op je laptop/pc...hierdoor wordt het geluid een heel stuk versterkt!

Je kan ook het microfoon volume zo laag mogelijk zetten!
Bij mij klinkt het bij 7 goed!
LaMalediction    posted on 06-08-2007 01:06
ik heb juist het tegenovergestelde probleempje
mijn opmane hoort je haast niet
ik moet me pcgeluid voluit zetten om het een beetje te horen

dus ik kan je sowieso niet helpen
want k heb ook probleempjes
TheMole    posted on 06-08-2007 09:28
ik heb der ook een probleem mee ik steek men kabel in ma als ik dan opneem ja dan doet die niks kan ook wel zijn dat ik die verkeerd hebt ingestoken en dan hoort ge alleen da vervelend geruis ma kunt ge da nie wegdoen met audacity ale bij mij staan der allemaal van die dingen ma die kan ik nie begruiken
User edit by TheMole on 06-08-2007 @ 09:29:22 (100%)
Roos    posted on 06-08-2007 11:16
Ik verwijs jullie toch echt nog een keer naar die site die ik heb gepost, als je dat volgt kan het volgens mij niet mis gaan. Wel even alles goed volgen! Ik gebruik ook gewoon mijn microfoon uitgang/ingang (net hoe je het bekijkt) op mijn laptop en alles werkt heel goed. Verder als je gaat opnemen geen msn of andere sites of programma's (die je niet nodig hebt voor het draaien!) open hebben staan, daarvan krijg je haperingen, piepjes (of andere wazige geluiden) of soms zelfs stemmen door je mix, en dat heren moeten we niet hebben!! 
Nou succes ermee!!! 

(edit: en anders kun je altijd nog je laptop/computer uit het raam gooien )
User edit by Roos on 06-08-2007 @ 11:16:57 (13%)
ScottB    posted on 06-08-2007 12:45
Het maakt helemaal niet uit of je nog andere programma's aan het staan, want hij neemt alleen het geluid op dat via de mic-ingang binnen komt. Die msnbliepjes komt er alleen maar uit :p Ik neem ook gewoon op via de mic-ingang van mijn laptop. Ik ook een master 2 en record-uitgang op mijn mixer. Ik gebruik alleen de master 2 om geluid op te nemen, omdat ik dan zo het output-signaal kan regelen. Dit is erg handig, omdat de mic-ingang nogal gevoelg is. Verder zou ik gewoon opnemen bij 44100HZ en 24 bit(standaard bij Audacity geloof ik) Als je met Audacity opneemt moet je even kijken op het hoofdscherm. Daar staat ook een microfoontje met een volumeregeling, zorg dat die ook goed staat. Het maakt geloof ik ook niet uit of je mono of stereo opneemt. Het moet allebei goed zijn als de instellingen goed zijn. Het is ook allebei bagger als je instellingen niet goed zijn. Succes!!
bramv    posted on 06-08-2007 13:01
als andere progamma's aanstaan wordt de pc trager, dan krijg je hapering

ScottB    posted on 06-08-2007 13:28
Poster: bramv
als andere progamma's aanstaan wordt de pc trager, dan krijg je hapering

Ja oke, maar dat is dan ook het enige. Je neemt alleen het geluid op dat uit je mixer komt.
bramv    posted on 06-08-2007 13:34
Ja dat is waar.

Roos    posted on 06-08-2007 13:56
Poster: ScottB
Ja oke, maar dat is dan ook het enige. Je neemt alleen het geluid op dat uit je mixer komt.

Als ik msn op heb staan krijg ik toch echt 'bijgeluiden' (kraakjes en andere wazige geluiden) maar niet dat het boeit, want ik zet het nu gewoon uit en nergens last van.
ScottB    posted on 06-08-2007 16:18
Poster: Roos

Als ik msn op heb staan krijg ik toch echt 'bijgeluiden' (kraakjes en andere wazige geluiden) maar niet dat het boeit, want ik zet het nu gewoon uit en nergens last van.

Ja dat kan, gelukkig heb ik er geen last van. Toch zet ook ik tijdens het opnemen ook alle overbodige programma's uit.
Kevinova    posted on 06-08-2007 16:38
Renzis heb je bij afspelen in "volumeregeling" de line in en microfoon en mono in wel dempen aangevinkt?
Als je je pc na je versterker hebt zodat je het geluid hoort wat je opneemt en niet het opgenomen geluid uit je pc dan is het handig dat aan te vinken. Anders versterkt ie het geluid en krijg je een digitaal geluid erdoorheen. Wel moet je bij opnemen in "volume regeling" dan line in of microfoon aanvinken voor het geluid wat binnen komt. Zo kan je ook geen windows geluiden erdoorheen krijgen. En neemt ie alleen op wat er binnenkomt.
Renzis    posted on 07-08-2007 14:12
heey
allemaal bedankt voor de tips en adviezen.
het is inmiddels GELUKt!!
heb via de master output (niet de record) naar de blauw line in. en verder volumeregeling voor de line zo gezet dat ie vlak onder de 0-db blijft en het opgenomen klinkt nou gewoon goed, nog niet topkwaliteit, maar jah dat kan gewoon nie met zo'n computer (lees geluidskaart).

tog bedankt

205 Users online: 142 Guests (63 Unknown)
Pages generated today : 44.937
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.482