Pioneer cdj 1000 mk3 grotere sd kaart (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MD    posted on 03-08-2007 17:38
Hallo Allemaal!
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een pioneer cdj 1000 mk3 en ik heb twee vragen waar ik nog geen antwoord op gevonden heb. (Zowel op dj-resource als in de handleiding niet).

De eerste vraag is hoeveel Cuepoints/loops kan ik opslaan? Honderderd per cd maar hoeveel passen er in totaal op een 64mb kaartje?

De tweede vraag is of het mogelijk is om bijvoorbeeld een sd kaartje van 512mb in de pioneer te steken? Of kan ik deze grootte toch niet benutten?

Met vriendelijk groet,
DJ MD

What do you think about Pioneer cdj 1000 mk3 grotere sd kaart ??

Vote :   

Ferrox    posted on 04-08-2007 15:49
huh? Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat boven de 64 MB te gaan geen zin had omdat de CDJ dit niet ondersteunde..

Of zit ik met een andere versie in de war? Want ik heb er ook aan zitten denk om een grotere kaart erin te stoppen (kost immers niet zo veel meer), maar niet gedaan omdat er toen gezegd is (volgens mij door jouzelf op dit forum) dat het niet nuttig is omdat je dan toch die 64 mb maar gebruikt.
User edit by Ferrox on 04-08-2007 @ 15:49:46 (3%)
MD    posted on 05-08-2007 10:45
Poster: Ferrox
huh? Ik dacht hier ergens gelezen te hebben dat boven de 64 MB te gaan geen zin had omdat de CDJ dit niet ondersteunde..

Of zit ik met een andere versie in de war? Want ik heb er ook aan zitten denk om een grotere kaart erin te stoppen (kost immers niet zo veel meer), maar niet gedaan omdat er toen gezegd is (volgens mij door jouzelf op dit forum) dat het niet nuttig is omdat je dan toch die 64 mb maar gebruikt.

Ja, dit had ik ook gelezen. Daarmee dat ik ook met die vragen zat. Maar blijkbaar kan het dus wel.

Bedankt voor alle (juiste) reacties. En bedankt Lead, in de informatie die jij postte stonden al mijn vragen! Bedankt
Yorick    posted on 05-08-2007 11:09
naja ik zit nu rond de 400 a 500 loop, ceu points op een 32 mb kaartje
Vibemaster-D    posted on 05-08-2007 11:17
Poster: Lead
In de tijd heb ik ooit eens een wedstrijd uitgeschreven, wie me een vol kaartje kon laten zien kreeg een gratis CDJ.... niemand heeft die ooit geclaimed.

ben al bezig
Lead    posted on 06-08-2007 08:10
Poster: Lead
Even wat dingen op een rijtje... en ja ik heb ervaring met deze spullen Winking my eye

• CDJ-1000MK3 gebruikt SD kaartjes om te schrijven, de MMC's van CDJ-1000 en de MK2's worden alleen gelezen.
  • Op een SD kaartje kun je GEEN AUDIO zetten, alleen Cue, Waveform en Loop info.
  • Audio draaien van een SD kaartje KAN DUS NIET !
  • Per CD kun je 100 punten (Cue =1, Loop = in + out = 2 punten) kwijt. Als je er meer op wilt zetten zal de minst gebruikte worden overschreven.
  • Per Audio CD kun je maximaal 100 Waveforms opslaan (is max aantal tracks)
  • Per MP3 Cd kun je alle Waveforms opslaan voor alle tracks die erop staan.
  • Per CD worden ook de laatst gebruikte HotLoop/Cue's opgeslagen op het kaartje.

Zie hierboven, aantal CD's is afhankelijk van de groote van je kaartje.

Ja dit kan, kaartje tot in ieder geval 2 GB worden ondersteund, daarboven zal niet lukken ivm het filesysteem wat wordt gebruikt. (heeft met benodigde bits voor adressering te maken). Maar je hoeft je geen zorgen te maken. Als je een kaartje gebruikt groter dan 64MB denk ik niet dat je hem snel vol krijgt.

Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een vol MMC kaartje gezien van 16MB (voor MK1/MK2). In de tijd heb ik ooit eens een wedstrijd uitgeschreven, wie me een vol kaartje kon laten zien kreeg een gratis CDJ.... niemand heeft die ooit geclaimed.

Ik gebruik zelf als jaren een paar kaartjes en daar staat nu van zo'n 3500 CD's aan info op, en nog lang niet vol (is 64mb kaartje)

In de CDJ-1000MK2 heeft het geen zin om een groter kaartje te stoppen dan 16MB. De MK2 kan daar informatie op kwijt voor ongeveer 10.000cd's.... De MK3 kan kaartjes aan tot wel 2GB, groter weet ik niet zeker, maar verwacht ik wel (hoewel dat onzin is om er zo'n kaartje in te stoppen).
Let the BASS be louder
Yorick    posted on 06-08-2007 13:11
geld die contest nog?:P en hoeveel mb moet het kaartje minimaal zijn? ik werk nu met 2 x 32 mb mmc kaartjes

This is an old Topic

No new postings for 6.625 days.
 Post CommentThat would be 220.8 months
or a whopping 18.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

250 Users online: 47 Guests (203 Unknown)
Pages generated today : 84.617
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.636.915