Pioneer cdj 1000 mk3 grotere sd kaart (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MD    posted on 03-08-2007 17:38
Hallo Allemaal!
Ik ben sinds gisteren in het bezit van een pioneer cdj 1000 mk3 en ik heb twee vragen waar ik nog geen antwoord op gevonden heb. (Zowel op dj-resource als in de handleiding niet).

De eerste vraag is hoeveel Cuepoints/loops kan ik opslaan? Honderderd per cd maar hoeveel passen er in totaal op een 64mb kaartje?

De tweede vraag is of het mogelijk is om bijvoorbeeld een sd kaartje van 512mb in de pioneer te steken? Of kan ik deze grootte toch niet benutten?

Met vriendelijk groet,
DJ MD

What do you think about Pioneer cdj 1000 mk3 grotere sd kaart ??

Vote :   

NielsR    posted on 03-08-2007 17:46
Poster: MD
De tweede vraag is of het mogelijk is om bijvoorbeeld een sd kaartje van 512mb in de pioneer te steken? Of kan ik deze grootte toch niet benutten?

volgens mij kan dat toch geen probleem geven, een kaartje sd van 2 gb kost rond de 20euro
User edit by NielsR on 03-08-2007 @ 17:46:39 (1%)
RenéKuppens    posted on 03-08-2007 17:47
De eerste vraag is hoeveel Cuepoints/loops kan ik opslaan? Honderderd per cd maar hoeveel passen er in totaal op een 64mb kaartje?

1e vraag heel veel..

2e Ja dit kan je kunt er muziek op zetten of sound effects etc..
MD    posted on 03-08-2007 17:51
Poster: Dj-RK

1e vraag heel veel..

2e Ja dit kan je kunt er muziek op zetten of sound effects etc..

Nja.. wat is heel veel :s ik had liever getallen gekregen. Ik weet zelf ook wel dat het er enkele duizenden zijn of misschien zelfs meer maar ik weet graag cijfers...

Muziek op de sd kaart zetten, en de pioneer kan dit afspelen?
Ik dacht dat dit niet mogelijk was?
NielsR    posted on 03-08-2007 17:52

dat is inderdaad niet mogelijk er is wel een cd speler van pioneer waar dity wel mee mogelijk is
RenéKuppens    posted on 03-08-2007 17:53

Nja.. wat is heel veel :s ik had liever getallen gekregen. Ik weet zelf ook wel dat het er enkele duizenden zijn of misschien zelfs meer maar ik weet graag cijfers...

Ik weet niet hoeveel er op kunnen maar ik weet ook niet zeker of ze op de SD Kaart gaan.
Ik heb nog eens gedacht en volgens mij gaan ze daar niet op..
Want zonder zo´n kaart werkt het ook gewoon.

En ja je kunt muziek bestanden op je SD kaart zetten en die draaien
RenéKuppens    posted on 03-08-2007 17:54
Poster: fettibamba

dat is inderdaad niet mogelijk er is wel een cd speler van pioneer waar dity wel mee mogelijk is

Hoe zeker weet je dit..
NielsR    posted on 03-08-2007 17:55

volgens mij gaat dat alleen maar met de pioneer dmp-555 want ik echt nog niet gehoord dat je dat ook kan met een cdj 1000
MD    posted on 03-08-2007 17:56

Ik weet niet hoeveel er op kunnen maar ik weet ook niet zeker of ze op de SD Kaart gaan.
Ik heb nog eens gedacht en volgens mij gaan ze daar niet op..
Want zonder zo´n kaart werkt het ook gewoon.

1. Hoe cue points gaan niet op een sd kaart? :s
Cue points gaan wel op een sd kaart. Als ik de sd kaart in de computer steek, zie ik al mijn cuepoints hoor!

En dat van die muziek ga ik dan toch eens uit proberen hoor. Volgens mij is dit namenlijk niet mogelijk.
NielsR    posted on 03-08-2007 17:56

Hoe zeker weet je dit..

link

en als je muziek op een sd kaart van de cdj 1000 zou kunnen zetten had ik dat in alle dingen die ik al gezien en gehoord heb over de cdj dat zeker ook wel gehoord
User edit by NielsR on 03-08-2007 @ 17:57:57 (100%)
RenéKuppens    posted on 03-08-2007 17:56

volgens mij gaat dat alleen maar met de pioneer dmp-555 want ik echt nog niet gehoord dat je dat ook kan met een cdj 1000

Ik heb het zelf gezien.
Of ik moet er heel erg naast zitten.
NielsR    posted on 03-08-2007 17:58

Ik heb het zelf gezien.
Of ik moet er heel erg naast zitten.

mischien steken ze een heel nummertje er in als loop ofzo maar praktisch kan dit toch nooit zijn
MD    posted on 03-08-2007 18:02
Ik heb nu wel nog steeds geen antwoord gehad op mijn vragen.
Ik zou graag antwoorden weten van mensen die er al ervaring mee hebben...
Dus aub weer on topic!
RenéKuppens    posted on 03-08-2007 18:05
Ik heb nu wel nog steeds geen antwoord gehad op mijn vragen.
Ik zou graag antwoorden weten van mensen die er al ervaring mee hebben...
Dus aub weer on topic!

Heb ik maar ik heb dit nooit gebruikt..
Alleen spreek ik uit info door middel van zien..

Maar dit zou ook een opgeslagen loop kunnen zijn
wil je het zeker weten dan moet je wachten tot lead het topic ziet..
MD    posted on 03-08-2007 18:30

Heb ik maar ik heb dit nooit gebruikt..
Alleen spreek ik uit info door middel van zien..

Maar dit zou ook een opgeslagen loop kunnen zijn
wil je het zeker weten dan moet je wachten tot lead het topic ziet..

Hoe kan je er ervaring mee hebben als je het niet hebt gebruikt?
Ik kan ook zien en daaruit dingen afleiden maar daarom is deze informatie nog niet juist.
En ik zou graag zeker zijn voor ik iets koop. Daarmee vraag ik het dus aan iemand die wel 100% zeker is omdat hij/zij het zelf heeft gedaan of omdat hij/zij het op een pioneer site heeft gelezen of omdat hij/zij ... Juiste informatie dus.

In ieder geval muziek opslaan door hem als loop op te slaan is in mijn ogen nutteloos.
En je kan ze dan niet op de sd kaart zetten. Je moet ze eerst branden op een cd, dan als loop zetten en dan in dememory plaatsen van de sd... Dus allemaal via omwegen.

Maar daar ging het ook helemaal niet om in het topic. Ik wil gewoon een antwoord op mijn twee start vragen.

Edit: Het klinkt misschien een beetje als een aanval, maar zo moet je het helemaal niet beschouwen hoor! Ik antwoord gewoon.
User edit by MD on 03-08-2007 @ 18:32:54 (13%)
Ferrox    posted on 03-08-2007 18:51
Oke even wat dingen uit dit topic ruimen,

fettibamba: Jij moet eens meer gaan lezen ipv van posten. Sommige dingen zijn ook goed, maar sommige dingen slaan echt kant nog wal.

Deze post:
volgens mij kan dat toch geen probleem geven, een kaartje sd van 2 gb kost rond de 20euro

Bron?? Puur gegokt om er bij te willen horen. En niet waar!

En de volgende:

link

en als je muziek op een sd kaart van de cdj 1000 zou kunnen zetten had ik dat in alle dingen die ik al gezien en gehoord heb over de cdj dat zeker ook wel gehoord

Leer alstublieft gewoon nederlands, ik kan geen hout snijden uit de posts die je maakt, laat staan of er nuttige info bij zit voor de topic starter.

Het is NIET mogelijk om een grotere SD-kaart in de speler te stoppen. Doe je dit wel, zal er maar 64 MB gebruikt worden van het betreffende SD kaartje. (de speler ondersteund maar 64 MB)

Het is ook NIET mogelijk om muziek op de SD kaart af te spelen. De DMP-555 kan dit inderdaad wel, alleen de details hierover weet ik niet. (waren leuke spelers, maar veel te duur)

Het aantal cue's etc, de info hierover staat netjes in je handleiding.

Leuk dat er meer gegokt word dan echte feiten op tafel met als gevolg een topic dat over alles behalve de openings post gaat.

En fettibamba, ga astublieft meer lezen en dan posten, dit is niet het eerste topic waar het me opvalt dat je eigenlijk grotendeels aan het spammen bent. Je zit hier nog niet heel lang, maar al wel 500+ posts... pff dat houd ik niet bij!
User edit by Ferrox on 03-08-2007 @ 19:21:00 (6%)
dutchman    posted on 03-08-2007 19:07
die zitWinking my eye
Renzis    posted on 03-08-2007 19:08
@ferrox, sluit ik mij volledig bij aan, fettimamba is overigens al meerdere keren in topics voor het zelfde op zijn vingers getikt. learn bro. niet iedereen lult hier poep
Ferrox    posted on 03-08-2007 19:22
Over de handleiding opmerking: BLZ 117.. Succes!
Renzis    posted on 03-08-2007 19:24
i dont get, op wie gericht??

volges mij moe jij is vroeg naar bed, want over al zijn je posts op dit moment lang en sagoWinking my eye

althans zo komt het over
Ferrox    posted on 03-08-2007 19:26
Poster: Renzis

volges mij moe jij is vroeg naar bed, want over al zijn je posts op dit moment lang en sagoWinking my eye

althans zo komt het over

Ik doelde op de Topic starter, die vroeg hoeveel cue's etc je op kunt slaan op een kaartje...

Dussuh, wie moet er vroeg naar bed Winking my eye? Kijk eens goed in mijn postWinking my eye
User edit by Ferrox on 03-08-2007 @ 19:26:29 (1%)
dutchman    posted on 03-08-2007 19:27
Poster: Renzis

althans zo komt het over

dat gaat over het aantal cuepoints op één sd kaartje bij de cdj 1000 dat vroeg de topicstarter

edit:   lol wilde het net zegge
User edit by dutchman on 03-08-2007 @ 19:28:04 (15%)
Winston    posted on 03-08-2007 19:31
De CDJ-1000MK3 kan echt geen muziek afspelen van de SD kaart.

Er kunnen 100 points worden opgeslagen voor 1 CD.

1 cue of hot cue is 1 point. Een loop heeft 2 points (in en out).

Er wordt geen exact aantal opgegeven, omdat behalve de points ook wave data wordt opgeslagen.

En de telling van de points is trouwens al ingewikkeld, vanwege maximaal 100 voor 1 CD.
Tic Toc
Renzis    posted on 03-08-2007 19:38
Poster: Ferrox

Ik doelde op de Topic starter, die vroeg hoeveel cue's etc je op kunt slaan op een kaartje...

Dussuh, wie moet er vroeg naar bed Winking my eye? Kijk eens goed in mijn postWinking my eye

excuus voor de reactie op DIE post van je, voor de rest still the sameWinking my eye

truste man
RenéKuppens    posted on 03-08-2007 20:41
@ MD ik begrijp het, Ik heb alleen gezien dat iemand zonder zijn cd te gebruiken van zijn sd kaar sounds afhaalden..

Dit zullen dan loops zijn geweest.. Excuses vor de foute informatie

En over die ervaring ik doelde dat ik ervaring had met 1000's niet met de SD kaarten..

Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is geworden.
Lead    posted on 04-08-2007 12:04
Even wat dingen op een rijtje... en ja ik heb ervaring met deze spullen Winking my eye

• CDJ-1000MK3 gebruikt SD kaartjes om te schrijven, de MMC's van CDJ-1000 en de MK2's worden alleen gelezen.
  • Op een SD kaartje kun je GEEN AUDIO zetten, alleen Cue, Waveform en Loop info.
  • Audio draaien van een SD kaartje KAN DUS NIET !
  • Per CD kun je 100 punten (Cue =1, Loop = in + out = 2 punten) kwijt. Als je er meer op wilt zetten zal de minst gebruikte worden overschreven.
  • Per Audio CD kun je maximaal 100 Waveforms opslaan (is max aantal tracks)
  • Per MP3 Cd kun je alle Waveforms opslaan voor alle tracks die erop staan.
  • Per CD worden ook de laatst gebruikte HotLoop/Cue's opgeslagen op het kaartje.

Zie hierboven, aantal CD's is afhankelijk van de groote van je kaartje.

Ja dit kan, kaartje tot in ieder geval 2 GB worden ondersteund, daarboven zal niet lukken ivm het filesysteem wat wordt gebruikt. (heeft met benodigde bits voor adressering te maken). Maar je hoeft je geen zorgen te maken. Als je een kaartje gebruikt groter dan 64MB denk ik niet dat je hem snel vol krijgt.

Ik heb bijvoorbeeld nog nooit een vol MMC kaartje gezien van 16MB (voor MK1/MK2). In de tijd heb ik ooit eens een wedstrijd uitgeschreven, wie me een vol kaartje kon laten zien kreeg een gratis CDJ.... niemand heeft die ooit geclaimed.

Ik gebruik zelf als jaren een paar kaartjes en daar staat nu van zo'n 3500 CD's aan info op, en nog lang niet vol (is 64mb kaartje)
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 04-08-2007 12:08 (100%)

289 Users online: 86 Guests (203 Unknown)
Pages generated today : 88.631
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.640.929