DJ bij een groep
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Antoine88    posted on 01-08-2007 19:13
De headline is een beetje vaag, maar ik weet niet hoe ik dit vraagstuk in 1 zin moet neerzetten.
Daarom het volgende.

Vrijdag a.s. heb ik een afspraak met een artiest. De bedoeling is dat ik zijn DJ word tijdens optredens.
Mijn vraag nu. Wat kan je verwachten, wat is je taak behalve tracks te wisselen en beetje scratchen enzo.

Bij een optreden van Opgezwolle heb ik een beetje gelet op DJ Delic. Alleen is die gast non-stop Skaffa, helemaal leip.

So what's up.? Kunnen jullie me een beetje onderwijzen.

What do you think about DJ bij een groep ??

Vote :   

Renzis    posted on 01-08-2007 19:22
bij hiphop/rappers de beats verzorgen uiteraardWinking my eye

bij zanger de muziek enzz

Yorick    posted on 01-08-2007 20:01
het aan en af kondigen van de artiest, groep, act, ect
neutje    posted on 01-08-2007 20:28
bij wat voor soort muziek ?
Antoine88    posted on 01-08-2007 20:47
R&B

het aan en afkondigen..Confused??
dat is toch de taak van de host, de DJ is toch part van de groep.

Yorick    posted on 01-08-2007 21:06
weet ik veel waar het voor is je zet dat ook niet in je openings post neer..
RenéKuppens    posted on 01-08-2007 22:09
Jij als DJ kun loops laten lopen..

Ik heb me hier ook ooit in verdiept en wat er toen als vraag kwam was of ik met loops overweg kon
met live programma's (ableton)

en gewoon kon beatmixen.. etc..
Gery    posted on 02-08-2007 02:39
bij R&B zal het dus hoogstwaarschijnlijk het verzorgen zijn van de bass-loops. be prepared for some serious scratch work Happy, laughing
DJ - Producer
ACTIVE    posted on 02-08-2007 16:16
Meestal is het het verzorgen van de instrumentale tracks.. In overleg met de Artiest/Groep...
ALs ze willen dan kan je de tracks op bepaalde momenten weg faderen, of de beat bij het begin inscratchen op Beatdrummen.. Ook bij het einde kan je afspreken wat ze willen, zorg ervoor dat je in ieder geval van te voren met de groep heb doorgenomen wanneer ze wie wat willen hebben, hou in ieder geval altijd contact met de leider van de groep en dan komt het lijkt mij goed..

Wat ook leuk is en ik meestal doen met zulke dingen is effecten of samples gebruiken en die te scratchen of in het begin van het nummer als intro..

Heb je bv een Crunk nummer.. YEAHHHH OKAY (Lil jon)
NielsR    posted on 02-08-2007 16:55
Bij linken park is ook een dj, je moet anders maar is een paar filmpjes of videoclips van hen opzoeken om juist tye zien wat die allemaal doet
Luxx    posted on 02-08-2007 20:00
hun nummertjes tijdens het optreden afspelen( instrumentals ) en beetje leuk mee doen en warschijnlijk een achtergrond stem zijn. aan het einde van het optreden van kimo&nina ging hun DJ een flinke house set neerzetten. ook niet onaardig

www.mothermusic.nl

This is an old Topic

No new postings for 6.494 days.
 Post CommentThat would be 216.5 months
or a whopping 17.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

120 Users online: 20 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 60.055
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.796.570