Timecoded Vinyl, welk programma
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Vaun    posted on 01-08-2007 12:55
Hallo,

Binnekort zal ik mijn eerste échte draaitafels aan gaan schaffen, en tegelijk wil ik met timecoded vinyl gaan beginnen.
Nou weet ik niet wat nou het beste programma is, ik ga gebruik maken van een Maya 44 USB, timecoded vinyl, m'n laptop en een heleboel draden

Nou heb ik keuze uit deze programma om te gebruiken:

- BPM Studio
- Virtual DJ (hier moet je toch ook VDJ platen bij kopen en geen Final.Scratch?)
- Mixvibes PRO 5.0

Please help mij de juiste keuze te maken

Grote Groeten Vaun
User edit by Vaun on 01-08-2007 @ 12:56:18 (4%)

What do you think about Timecoded Vinyl, welk programma ??

Vote :   

Gery    posted on 01-08-2007 13:10
als je het goedkoop wil houden raad ik dj decks aan. werkt met elke soort timecode platen (zowel finalscratch, serato als virtual dj)

maar ik weet niet of je die usb audio interface al hebt, want anders zou ik je aanraden om serieus te overwegen voor traktor scratch te nemen.

Timecode van traktor scratch is dubbel zo gevoellig, en het systeem is veel meer solide voor in te bouwen in eenderd welke setup als alles van witte producten

Ik draai er nu een grote maand mee en heb er nog steeds geen spijd van dat ik iets meer geinvesteerd heb.
DJ - Producer
NielsR    posted on 01-08-2007 13:12
Ik heb ook al veel goede dingen gehoord over traktor schratch
Vaun    posted on 01-08-2007 13:24
De Maya 44 USB heb ik al aangeschaft..
DJ_IVI-R    posted on 01-08-2007 17:45
even een vraagje in dit kader;

je hebt dus pakketten als final scratch en serato, maar als je dus bv deze maya usb soundcard koopt, en je koopt een timecode plaat van bv stanton/serato en je hebt software , dan heb je exact zelfde als final scratch/serato maar dan pak goedkoper?

of heb je dan niet alles?
www.nikan.be
Mforge    posted on 01-08-2007 18:10
volgens mij kan je fs of serato alleen kopen met de interface erbij.

volgens mij kan je traktor skratch en torq wel kopen zonder interface maar pin me er niet op vast..

zoekactie op het net helpt je wel verder denk.
DJ_IVI-R    posted on 01-08-2007 18:30
ik lees ook dat sommigen spreken over een phono amp en anderen weer niet...?

www.nikan.be
KeviiN    posted on 01-08-2007 21:27
Voor de meeste geluidskaarten heb je inderdaad een pre-amp nodig, behalve de Esi u46 die heeft ingebouwde pre-amps. De software van Serato kan je alleen maar met de interface van Serato zelf gebruiken (dat geluidskaartje dus). Hetzelfde verhaal met Traktor, kan ook alleen worden gebruikt met zijn eigen interface. Voor de rest kan je met djDecks alle timecode platen gebruiken, Virutal DJ kan je alleen gebruiken met de VDJ timecode platen.
Gery    posted on 02-08-2007 13:42
dj decks claimt dat het nu ook al zonder pre amps kan werken ook.
DJ - Producer
Vibemaster-D    posted on 02-08-2007 23:47
zoals ik het begrijp zit het zo

als je BPM studio gebruikt dan heb je een geluidskaart nodig die heb je dus een Maya44

als je FS/Serato/Traktor scratch wilt gebruiken heb je een Hardware omzetter nodig
dus je platenspeler gaat op dat kastje wat je bij de software hebt. en vandaar terug naar je mixer

dus als je dat laatse wilt gebruiken Timecode Vinyl heb je niks aan die maya44
Vaun    posted on 03-08-2007 01:00
Ga denk ik gewoon met BPM Studio werken...
DJ_IVI-R    posted on 03-08-2007 12:23
nee het is volgens mij zo:

een finalscratch/serato module is zelfde als een geluidskaart met pre amp

alleen werkt niet alle timecoded vinyl met elk programma
als je een tafel met een line out hebt, heb je geen pre amp nodig en kan je ook een geluidskaart zonder  pre amp pakken zoals die maya 44
www.nikan.be
Gery    posted on 03-08-2007 16:34
Eigenlijk is de scratchamp (finalscratch), audio 8 (traktor scratch) en scratch box (serato) gewoon een geluidskaart.

Voor concurrentie doeleinden is tot voor kort de mogelijkheid van timecode vinyl inlezen door programma's als traktor finalscratch traktor scratch en serato scratch live enkel zo geprogrammeerd dat deze enkel kunnen samenwerken met eigen hardware.
Anders zou immers iedereen voor de prijs van een soundcard en een gehackte versie van de software kunnen werken.

Toen de samenwerking tussen stanton (voor de hardware) en native instruments (die de tarktor software aangepast voor de scratchamp leverde) stop gezet werd bestaat er nog steeds het product finalscratch, maar heet nu finalscratch open, en wordt verkocht als een firewire geluidskaart. Ik denk dat er ondertussen al 3th party software genoeg is die timecode kan lezen van (gewone) geluidskaarten dus dat is de weg die ook stanton heeft ingeslaan. Nu de scratchamp is ongeveer 3 jaar oud.

native instruments heeft na de stopzetting vd samenwerking een eigen product ontwikkeld. die nieuwste generatie timecode.
zijnde traktor scratch. welke dubbel zo gevoelig is als finalscratch of serato.

Serato is dan weer iets totaal anders en is in de tijd ontwikkeld als grote concurrent voor finalscratch.

Serato was qua calibratie al een hele verbetering op finalscratch, vandaar dat veel mensen zijn overgestapt.
maar ik vind de software te basic. het mist enkele krachtige functies van de traktor engine.

volgens de site van bpm studio is daar ook een digibox bij, dus dan kun je je maya nog steeds niet gebruiken!

als je het echt wil houden bij wat je nu hebt, download djdecks (het kopen kost dacht ik 39 euro) ga naar een zaak en koop serato of finalscratch platen (ik weet niet of traktor scratch platen worden ondersteund, indien ja zeker traktor scratch platen nemen)
DJ - Producer
DJ_IVI-R    posted on 03-08-2007 20:19
en dj decks is compatibel met zowel finalscratch als serato vinyls?
www.nikan.be
KeviiN    posted on 03-08-2007 20:36
Poster: DJ_IVI-R
en dj decks is compatibel met zowel finalscratch als serato vinyls?

Jep, en ook de Ms. Pinky vinyls en de Virtual DJ vinyls

This is an old Topic

No new postings for 6.613 days.
 Post CommentThat would be 220.4 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

370 Users online: 279 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 44.343
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.737.734