Poster: jannickv
bacardi word niks toch niet vanuit belgie
mijn pa zegt dat je voor een event in nederland bij bac ned moet zijn
en dan nog moet je minstens een middelgroot event hebben tegen dat bac er zelf nog maar wil aan denken
Update 2 januari: DJ Tapado leeft nog
Een paar uur nadat Headlines afgelopen vrijdag bij DJ TAPADO op bezoek ging, stortte hij helemaal in elkaar. Zijn recordpoging werd hem na 82 uur, 38 minuten en 58 seconden teveel. Tapado raakte bijna in coma, en heeft nog altijd geen wereldrecord op zak. Hij vertelt ons zelf over de beangstigende momenten...
Vertel, wat is er gebeurd man?
‘Om zes uur 's avonds begon het eigenlijk al. Mijn ogen deden raar - de hele mengtafel werd voor mijn gevoel uit z'n verband getrokken. Een uurtje later waren mijn oren aan de beurt. Alles om me heen klonk ontzettend dof, waardoor ik de muziek keihard moest aanzetten. Weer een half uur later kon ik niet eens meer praten. Niks zeggen. Denken en muziek mixen ging nog wel, dus besloot ik door te gaan.Tot op een gegeven moment ook het mixen niet meer ging - ik hoorde het gewoon niet. De platen draaiden dwars door elkaar.
Mensen om me heen hadden het ook door, en begonnen tegen me te schreeuwen. Mijn knieën knikten. Voor ik het wist lag ik op de grond. Het meest beangstigende was: ik was nog helemaal bij. Ik hoorde alles, voelde alles, maar kon niet meer reageren. Je hebt dan niks meer onder controle. Het medisch team dacht dat ik niks meer voelde. Ze begonnen in me te knijpen, en een steward sloeg de hele tijd tegen mijn wang - dat deed gewoon pijn! Maarja...ik kon dus niet reageren.'
Brrr...eng! En toen gelijk drie nachten slaap ingehaald zeker?
‘Nee, ik heb toen zo'n vier uur geslapen. Daarna kwam ik weer een beetje bij, en heb ik gelijk iedereen de disco uitgezet. Met tranen in mijn ogen heb ik voor mezelf toen twee uur lang keiharde muziek gedraaid. Het is frustrerend dat je op zo'n manier een uur en twintig minuten van het wereldrecord af zit. Om half zes 's morgens ben ik mijn bed ingedoken, en daar kwam ik om half elf al weer uit. Vervolgens ben ik gewoon de hele dag opgebleven - diezelfde nacht (Oudejaarsavond) ben ik gewoon weer gaan werken. Dat ging perfect. Toen ik daarna naar huis reed, voelde ik wel mijn zware ogen. Waarschijnlijk heb ik er tijdens de rit ook in mijn hoofd een punt achter gezet.'
Geen wereldrecord dus, maar wel de beste van Nederland. Maakt dat 't een beetje goed?
‘De kranten hier staan er vol van: absoluut Nederlands recordhouder. Maar voor mijn gevoel telt dat niet. We zijn gegaan voor het wereldrecord, en die is niet gehaald. Ik vind het trouwens wel wat oneerlijk: ik heb echt alle platen door elkaar gemixt. De huidige recordhouder DJ Genix heeft dat niet eens gedaan - hij startte alle platen gewoon achter elkaar. Dat is veel minder intensief.'
En nu?
‘Nu zit je op de bank, en niemand die het er meer over heeft. Ik wil me gaan richten op mijn eigen muzieklijn, eigen muziek maken. Dat heb ik acht jaar lang gedaan, en wil het nu weer oppakken. En als ze me morgen opbellen of ik nog een recordpoging doe, zeg ik gewoon nog een keer ja. Dat is het aard van het beestje, ik leef voor de muziek.'
Bericht van 30 december
Hij had nog maar anderhalf uur te gaan. En dan had hij een wereldrecord op zijn naam. Toch stopte DJ Tapado ermee. Headlines belde zojuist even met de organisatie van de recordpoging om te checken wat er precies gebeurd is.
Marco:
"Wat er precies gebeurd is zullen wij nooit weten. DJ Tapado zat in een dip. Anderhalf uur voor het einde zakte hij in elkaar tijdens het draaien. We sleepten hem naar achter en belden een arts. Die wilde niet komen, hij vond het echt belachelijk dat iemand zo'n recordpoging doet. Vervolgens hebben we 112 gebeld, en die hebben een andere huisarts laten komen.
Nu zitten we bij hem te waken. We moeten hem een keer per uur wakker maken, omdat er een kans is dat hij in een coma raakt. 82,5 uur is niet niks. De eerste keer wakker maken lukte al niet, maar hij reageerde gelukkig wel op pijnprikkels."
"We gaan het niet nog een keer doen. Het vergt te veel voorbereiding. De vorige keer dat het niet lukte hadden we echt een excuus (Het was midden in de zomer en de airco was kapot waardoor het alleen al in de rustruimte 35 graden was, red.), maar dit keer hadden we het echt goed voorbereid. Er is nu niets dat we anders kunnen doen waarmee we het een volgende keer wel kunnen redden."
Vrijdag 30 december
Je moet er effe wat voor doen, maar dan heb je ook wat: het wereldrecord non-stop muziek draaien. Dat staat nu nog op naam van ene DJ Genix, maar over een paar uurtjes is het in Nederlandse handen. De Nunspeetse DJ Tapado moet daarvoor meer dan 84 uur achter elkaar draaien. En dat gaat 'm lukken, vrijdagavond om 22:00 uur, als er al die tijd ook mensen op de dansvloer blijven...