cue-master balans op djm-800
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

mentheman88    posted on 31-07-2007 15:33
hallo, ik ben in het bezit van 2 cdj-1000mk3, een technics1210mk2 en een djm-800 mixer. omdat ik een kleine vertraging op mijn boxen heb (suround systeem) heb ik de gewoonte om tijdens het mixen de platen te cuen door slechts mijn koptelefoon te gebruiken. De manier waarop ik dit doe is de mastercue en de cue knop van het kanaal dat ingemixt wordt ingedrukt te hebben, zodat beide over de headphones te horen zijn.

Nu mijn probleem:
het grote voordeel wat ik vond aan het mixen met beide kanalen over elkaar te horen is dat ik gelijk de gain of trim goed in kon stellen, zonder dat dit achteraf (met de fader al open) hoeft te gebeuren.

nu ben ik bang dat er bij mij iets veranderd is:
ik mixte voorheen altijd met de mixing knop in positie een en ik zou toch zweren dat het volume van het cue kanaal over de headphones even hard klonk als dat het zou klinken waneer de kanaal fader open zou staan (en ik alleen naar de master cue zou luisteren of mixing knop compleet naar rechts heb staan).

maar nu verdenk ik mijn mixer er op dat het veranderd is; nu zijn de master en cue levels pas gebalanceerd waneer ik de mixing knop in positie twee heb staan. ik vind dit een stuk vervelender, omdat ik tijdens het mixen vaak aan de mixing knop draai en hem in de eerste positie lekker vast heb staan. als ik hem nu in positie 1 heb staan klinkt de kanaal cue een stuk luider over de master cue.

nu mijn vraag:
zouden er een aantal mensen die in het bezit zijn van een djm-800 kunnen vertellen op welke positie van de mixing dial, hun kanaal niveau op het juiste niveau (zoals het op master zou klinken met de fader open) is.

lang verhaal, ik hoop dat het een beetje te begrijpen is, voor de mensen die dit voor me uitzoeken: alvast bedankt!

What do you think about cue-master balans op djm-800 ??

Vote :   

tairip    posted on 31-07-2007 15:42
Je hebt je VU meters per kanaal en je Gain per kanaal. Met je VU meter kan je de hardheid aflezen, is deze zachter dan het andere kanaal dan draai je je gain verder open zodat ze even hard worden.

Je kan dan nu je Cue/Master knop in het midden zetten.

P.s. is het niet makkelijker om in het begin de Cue en Master helemaal te scheiden i.p.v. op een oorschelp een mix vabn de 2?
Vibemaster-D    posted on 31-07-2007 16:20
en als je nu is mono split doet. dan heb zet je de cue/master in het midden en kan je met level de hardheid bepalen dan heb je links en rechts de Cue en master gesplit. dan werkt wel lekker vind ik zelf
Gagarin12    posted on 31-07-2007 16:29
ik mix ook zo, met men master ook in men hp, dit is gwn omdat men boxen heel slecht zijn en zkr niet luid kunne, tot nu toe gaat  dit, maar vrees dat als ik op iets groters ga spelen met luidere boxen ik zo men oren kapot zou doen, dus oefenen op mixen op de boxen? of hoe doe jij dat op, grotere dingen??
Ft    posted on 31-07-2007 16:30
Ik snap precies wat je bedoeld... heb je wel altijd je master helemaal open staan? dan zijn de twee namelijk pas helemaal hetzelfde (dat is volgens mij bij mijn djm 600 wel het geval, maar weet niet of dat hetzelfde is bij 800... lijkt me wel)
tairip    posted on 31-07-2007 16:50
Poster: Gagarin12
ik mix ook zo, met men master ook in men hp, dit is gwn omdat men boxen heel slecht zijn en zkr niet luid kunne, tot nu toe gaat dit, maar vrees dat als ik op iets groters ga spelen met luidere boxen ik zo men oren kapot zou doen, dus oefenen op mixen op de boxen? of hoe doe jij dat op, grotere dingen??

Als je over je hoofdtelefoon mixt spaar je je oren alleen maar! Je oorschelpen sluiten goed af van het zaalgeluid en hoef je je hoofdtelefoon dus niet zo hard te zetten. Hiermee spaar je dus je oren in plaats van ze naar de vernieling te helpen.

P.s. je moet wel een goedafsluitende hoofdtelefoon hebben.
Mforge    posted on 31-07-2007 18:11
ik cue op op de hp en mix verder op de monitors, enige wanneer ik dit niet doe is met kutgeluid.
op echt goeie monitors hoor je alles veel beter dan in je headphone.

mentheman88    posted on 01-08-2007 01:37
Poster: Ft
Ik snap precies wat je bedoeld... heb je wel altijd je master helemaal open staan? dan zijn de twee namelijk pas helemaal hetzelfde (dat is volgens mij bij mijn djm 600 wel het geval, maar weet niet of dat hetzelfde is bij 800... lijkt me wel)

Dankjewel op zo'n antwoordt zat ik te wachten, het kon ook eigenlijk niet anders, het lag inderdaad aan de gain van het master kanaal. het kon ook eigenlijk niet anders met de djm-800: als er iets fout is, ligt het meestal aan jezelf..

@tairip: ik mixte eerst op de headphones slechts vanwege de vertraging van de boxen, en daarbij is gekomen dat ik nu de trim per kanaal (dmv de mixing knop) perfect kan instellen voordat ik de betreffende track inmix.

ik mix in de club trouwens gewoon met filterz in mijn oren dus is het altijd wel lekker om de monitor lekker hard te hebben staan, zodat je de bas lekker voelt. Met filterz in hoef je je daar geen zorgen over te maken.

wat mij betreft kan deze topic op slot ik weet genoeg. thanksFT
User edit by mentheman88 on 01-08-2007 @ 01:39:09 (1%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

347 Users online: 40 Guests (307 Unknown)
Pages generated today : 5.816
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.657.828