hallo, ik ben in het bezit van 2 cdj-1000mk3, een technics1210mk2 en een djm-800 mixer. omdat ik een kleine vertraging op mijn boxen heb (suround systeem) heb ik de gewoonte om tijdens het mixen de platen te cuen door slechts mijn koptelefoon te gebruiken. De manier waarop ik dit doe is de mastercue en de cue knop van het kanaal dat ingemixt wordt ingedrukt te hebben, zodat beide over de headphones te horen zijn.
Nu mijn probleem:
het grote voordeel wat ik vond aan het mixen met beide kanalen over elkaar te horen is dat ik gelijk de gain of trim goed in kon stellen, zonder dat dit achteraf (met de fader al open) hoeft te gebeuren.
nu ben ik bang dat er bij mij iets veranderd is:
ik mixte voorheen altijd met de mixing knop in positie een en ik zou toch zweren dat het volume van het cue kanaal over de headphones even hard klonk als dat het zou klinken waneer de kanaal fader open zou staan (en ik alleen naar de master cue zou luisteren of mixing knop compleet naar rechts heb staan).
maar nu verdenk ik mijn mixer er op dat het veranderd is; nu zijn de master en cue levels pas gebalanceerd waneer ik de mixing knop in positie twee heb staan. ik vind dit een stuk vervelender, omdat ik tijdens het mixen vaak aan de mixing knop draai en hem in de eerste positie lekker vast heb staan. als ik hem nu in positie 1 heb staan klinkt de kanaal cue een stuk luider over de master cue.

nu mijn vraag:
zouden er een aantal mensen die in het bezit zijn van een djm-800 kunnen vertellen op welke positie van de mixing dial, hun kanaal niveau op het juiste niveau (zoals het op master zou klinken met de fader open) is.
lang verhaal, ik hoop dat het een beetje te begrijpen is, voor de mensen die dit voor me uitzoeken: alvast bedankt!