Poster: Wout-r
- Irritante beveiliging
- Moeilijk werken met meerdere gebruikers op één computer
- Problemen geluidskaart
- Opstarten e-mail (outlook)
- Slurpt werkgeheugen
- Bepaalde filmpjes niet te bekijken
- Slecht bereik Microsoft helpdesk
- Irritante beveileging.
Het is inderdaad niet een van de leuke dingen wat Microsoft heeft gekozen. Ik vind het zelf ook niet echt beveiligen. Meer een waarschuwing voor onervaren gebruikers. (zover die er zijn). Dit is echter wel uit te schakkelen via Accountbeheer. Mensen gaan zich er ook aan ergeren en klikken het niet meer door. Zo kunnen er ook problemen ontstaan omdat het nier meer wordt gelezen.
- Moeilijk werken met meerdere gebruikers op 1 computer.
Hier heb ik geen ervaring mee.
- Problemen geluidskaart.
Nee, eerlijk gezegt nergens last van.
- Opstarten e-mail (outlook)
Ik gebruik zelf Microsoft Office 2003, en werkt pirma. De oude Outlook is vervangen door Windows Mail. Zelf nooit gebruikt.
- Slurpt werkgeheugen.
Is waar. Bij Windows Vista werkt het net weer even anders dan in Windows XP.
Als men 1 GB RAM in de pc zal stoppen zal Vista rond de 512 gaan gebruiken.
Als je er dus 2 GB in zal doen (zoals ik) Zal hij rond de 1 GB gaan gebruiken. Dit hebben ze gedaan zodat Windows Vista sneller kan opstarten. Programma's en drivers etc worden al voor geladen zodat software nog sneller kan opstarten. Dus het heeft wel een positief effect.
- Bepaalde films niet te bekijken.
Kijk zelf regelmatig fils met Media Center of Power DVD 7.
Heb geen problemen er mee. Misschien geen juiste codec geinstalleerd.
- Slechte helpdeks Windows.
Geen ervaring er mee. Gebruik veel
www.google.nl of vindt het zelf uit.
Al met al vind ik het geen slecht OS.
Tot nu toe werkt bijna al mijn software wat ik gebruik.
Ook qua drivers die ik heb geinstalleerd op pc's van mezelf, thuis of bij kennisen, vrienden etc is het tot nu toe altijd gelukt.
Ik vind dat er wat word overdreven.
Als dus de irritante beveileging meldingen worden uitgeschakeld via Account beheer dan is het een prima OS. Heb zelf Windows Vista x64 Home Premium.