Zware kritiek op Windows Vista
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Wout-r    posted on 30-07-2007 12:21
Heey mede-members

Ik kwam in de Telegraaf een artiekel tegen over Windows Vista, waarin best wat kritiek wordt geuit op Vista. (Zie hier het artiekel) En omdat wij op het punt staan een nieuwe pc te kopen, wil ik toch wel graag weten wat de Vista gebruikers hier van deze kritiek vinden.

In het artiekel worden de volgende punten genoemd:
- Irritante beveiliging
- Moeilijk werken met meerdere gebruikers op één computer
- Problemen geluidskaart
- Opstarten e-mail (outlook)
- Slurpt werkgeheugen
- Bepaalde filmpjes niet te bekijken
- Slecht bereik Microsoft helpdesk

Post het hier als je het met (bepaalde) punten eens bent, of juist totaal niet.

Alvast bedankt!
User edit by Wout-r on 30-07-2007 @ 12:26:01 (2%)

What do you think about Zware kritiek op Windows Vista ??

Vote :   

LauW    posted on 30-07-2007 12:42
Laat ik het zo zeggen, het stond ook op mn nieuwe laptop, met de nadruk op stond Happy, laughing Ik vind er niks aan verbeterd ten opzicht van XP. Tuurlijk het is wat mooier e.d. maar dat is ook alles. En als je spellen speelt is het ook niet aan te raden, vista is ongeveer 25% slomer dan xp met games plus dat nog niet ondersteunt word.
staf    posted on 30-07-2007 12:46
is wel beetje traag en paar programma s die er niet 100 % op werken
sjefkuh    posted on 30-07-2007 13:03
Maar voor de meeste programma's en spellen zijn wel updates te vinden voor windows vista. Hier werkt alles gewoon goed maar ik speel wel (bijna) nooit spellen.
NielsR    posted on 30-07-2007 13:05
Mijn broer was overlaats ook een nieuwe pc gaan kopen en in een computerwinkel raadde een van die verkopers aan om gewoon xp te nemen omdat vista veel snelheid opneemt en zo veel trager gaat.
mijn broer is toch voor vista gegaan omdat die een kant en klare packerd bell pc gekocht had en ik heb vistya dan mogen instaleren en hem er helpen mee werken (ben de genie in de familie) en ik vond echt niks aan vista het was veel te ingewikkeld en te moeilijk ik vind het dikke sh*t
op mijn computer is een mac en ik was echt superblij toen ik terug op een degelijk systeem mocht gaan werken want vista ===>nooit voor mij

deze pc heeft hij gekocht en die kreeg maar een score van vista van 3,1

en bedankt om mij te waarshuwen door dit artikel te posten want ik moet office 2003 nog op de vista pc instaleren en in het artikel staat dat dat problemen geeft
User edit by NielsR on 30-07-2007 @ 13:11:51 (35%)
RenéKuppens    posted on 30-07-2007 13:25
Poster: Wout-r
1. Irritante beveiliging
2. Moeilijk werken met meerdere gebruikers op één computer
3. Problemen geluidskaart
4. Opstarten e-mail (outlook)
5. Slurpt werkgeheugen
6. Bepaalde filmpjes niet te bekijken
7. Slecht bereik Microsoft helpdesk

1. Klopt het is allemaal te beveiligd maar als je het eenmaal snapt is het eindelijk niet zo lastig meer.
2. Ook hier het is even lastig maar daarna geen problemen meer.
3. Niks van gemerkt.
4. Kan ik niet over oordelen
5. Ja daarom ook 2 GB er in pleuren.
6. Kan weet ik niet.
7. Kan weet ik ook niet.

Ik ben best tevreden met vista..
en ja hoeveel commentaar kreeg men op XP toen die uitkwam..
Bastian    posted on 30-07-2007 13:37
Hoop dat ze dat even snel verbeteren zodat ik tegen de tijd dat ik vista heb precies hetzelfde kan werken als bij xp:P
W.i.M    posted on 30-07-2007 15:00
Er zijn drivers problemen met windows vista.

Ik heb zelf het volgende probleem, op mijn moederbord zit een raid functie die is graag gebruikt. In xp werkt alles perfect maar niet onder windows Vista. De raidfabrikant (Promise) gaat geen drivers maken voor mijn moederbord zodat ik een oplossing hiervoor moet vinden en dus geen werkende raid drives heb.
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 30-07-2007 15:00 (3%)
Lead    posted on 30-07-2007 15:42
Ik heb ook Vista en vind het perfect...

RAID kreeg ik ook onder XP al niet vlekkenloos werkend dus dat mis ik zelf niet. De overige dingen zijn gewoon wennen.

Ja je moet een paar keer meer klikken qua beveiliging en dingen die je als admin moet uitvoeren. Maar dit doe je alleen als je proggies installeerd, de volgende keer opstarten gaat net zo snel. Dit euveltje treed dus alleen veel op als je net je OS hebt geinstalleerd en je al je applicaties erop aan het zetten bent.

Meerdere gebruikers op 1 PC moet juist makkelijker en veiliger gaan met de nieuwe useraccounts. Ik gebruik alleen zelf mijn pc, dus heb daar geen ervaring mee.

Problemen geluidskaart... niet echt.... alhoewel er voor mijn M-Audio kaart nog geen drivers zijn. Muziek maken/bewerken gaat goed omdat professionele software ASIO drivers gebruikt die wel werken.

Opstarten email zie ik geen verschil.... wel omdat ik nieuwe Office gebruik maar ik heb nog nooit een probleem met opstarten ervan gehad.

Slurpt werkgeheugen Confused Niet echt.... Vista gebruikt je geheugen beter.... Wat heb je aan 2GB intern geheugen als je constant max 512 mb gebruikt.... Ik zie het liever zoals in Vista: gewoon geheugen vrijwel vol gooien en er dingen mee doen zodra het kan.... En niet zoals XP: zo weinig mogelijk van het geheugen gebruiken...

Bepaalde filmpjes niet bekijken ?? Zoals ??

Al met al ben ik zeer tevreden over Vista en zou voor mijn hoofd computer niet meer terug willen naar XP. De computer in de keuken zal wel XP blijven omdat die hardware Vista gewoon niet trekken...
Let the BASS be louder
Dj_Danny    posted on 30-07-2007 16:19
Ben zelf erg blij met Vista. Een duidelijke verbertering tenopzichte van XP!

- Irritante beveiliging
Die is uitschakelbaar, maar ik vind het ergens wel goed.

Dat is beter geregeld dan op XP, juist op XP was dat kut. Ik heb er zelf niet heel erg veel ervaring mee, maar heb wel op vista een tijdje twee gebruikers gehad, en dat ging prima. Dat was bovendien nog makkelijker terug te zetten dan op XP

- Problemen geluidskaart
Met oudere hardware kan dit op gaan ja. Ik heb daar zelf op dit moment ook last van, maar ik als ik even de goede driver installeer is dat verdwenen. Ik was zo stom geweest (om welke reden weet ik niet) terug te gaan naar de oude driver. Er zou een competibaliteitsprobleem moeten zijn, ik heb er echter nog niks van gemerkt.

Outlook bestaat op Vista niet meer. Daarvoor zit in Vista Windows Mail geiintregeerd, en dat werkt perfect!

- Slurpt werkgeheugen
Dit is zeker waar, maar Vista loopt dan wel veel beter dan XP ooit deed met het zelfde aantal werkgeheugen.

Wat voor filmpjes? Dat ligt niet aan Vista maar aan je Mediaplayer!

Ik kan ook nooit op de helppagina's komen, die zouden niet bereikbaar zijn, ik denk dat ik met de installatie iets niet goed heb gedaan.

Zeker met een nieuwe PC weet ik zeker dat je geen van deze problemen zult hebben. Ik denk zelfs dat je al snel niet meer terug wilt naar XP.

Succes!
Wout-r    posted on 30-07-2007 16:22
Oke! Dank voor alle reacties! Happy, laughing Ik zag dit artiekel staan en ik was wel benieuwd of mensen er hier ook last van hadden, maar dat blijkt toch wel mee te vallen, gelukkig.
Jorrit    posted on 30-07-2007 17:35
Oke! Dank voor alle reacties! Happy, laughing Ik zag dit artiekel staan en ik was wel benieuwd of mensen er hier ook last van hadden, maar dat blijkt toch wel mee te vallen, gelukkig.

Het artikel stond in de Telegraaf...

(Of lok ik nu een verhitte discussie uit...:P)
Wout-r    posted on 30-07-2007 19:44
Poster: Jorrit

Het artikel stond in de Telegraaf...

Hahaha :D Populairiteitskrant maarja, er zit dus wel een kern van waarheid in bijvoorbeeld bij het werkgeheugen en de beveiliging... maar als je 2 gb werkgeheugen neemt, loopt het dan goed?
User edit by Wout-r on 30-07-2007 @ 19:54:03 (65%)
voyager    posted on 30-07-2007 22:43
vista en xp ...hehe dat topic ben ik al eens vaker tegengekomen haha..
vista is gwn wennen, en dat er euvels mee zijn,,,dat heb je altijd met nieuwe windows'se, dathad men ook toen we allemaal overgingen na xp:P dus jaWinking my eye
ik heb vista ook alleens gebruikt,maar tis niet echt iets voor me. Qua mail gebruik ik geen outlook maar de mail-dienst van msn (windows live menssenger) die vind ik persoonlijk beter werken.
Maja zoals ik al zij,,,,heb geduld:P en u wordt beloont,

1 tip : blijf zolang mogelijk bij xp, en ga alleen over als je een nieuwe pc bak wilt aanschaffe ofzow...
RoyBeware    posted on 30-07-2007 23:10
- Irritante beveiliging
- Problemen geluidskaart
- Slurpt werkgeheugen

- Irritante beveileging.
Het is inderdaad niet een van de leuke dingen wat Microsoft heeft gekozen. Ik vind het zelf ook niet echt beveiligen. Meer een waarschuwing voor onervaren gebruikers. (zover die er zijn). Dit is echter wel uit te schakkelen via Accountbeheer. Mensen gaan zich er ook aan ergeren en klikken het niet meer door. Zo kunnen er ook problemen ontstaan omdat het nier meer wordt gelezen.

- Moeilijk werken met meerdere gebruikers op 1 computer.
Hier heb ik geen ervaring mee.

- Problemen geluidskaart.
Nee, eerlijk gezegt nergens last van.

Ik gebruik zelf Microsoft Office 2003, en werkt pirma. De oude Outlook is vervangen door Windows Mail. Zelf nooit gebruikt.

- Slurpt werkgeheugen.

Is waar. Bij Windows Vista werkt het net weer even anders dan in Windows XP.
Als men 1 GB RAM in de pc zal stoppen zal Vista rond de 512 gaan gebruiken.
Als je er dus 2 GB in zal doen (zoals ik) Zal hij rond de 1 GB gaan gebruiken. Dit hebben ze gedaan zodat Windows Vista sneller kan opstarten. Programma's en drivers etc worden al voor geladen zodat software nog sneller kan opstarten. Dus het heeft wel een positief effect.

- Bepaalde films niet te bekijken.

Kijk zelf regelmatig fils met Media Center of Power DVD 7.
Heb geen problemen er mee. Misschien geen juiste codec geinstalleerd.

- Slechte helpdeks Windows.

Geen ervaring er mee. Gebruik veel www.google.nl of vindt het zelf uit.

Al met al vind ik het geen slecht OS.
Tot nu toe werkt bijna al mijn software wat ik gebruik.
Ook qua drivers die ik heb geinstalleerd op pc's van mezelf, thuis of bij kennisen, vrienden etc is het tot nu toe altijd gelukt.

Ik vind dat er wat word overdreven.
Als dus de irritante beveileging meldingen worden uitgeschakeld via Account beheer dan is het een prima OS. Heb zelf Windows Vista x64 Home Premium.
RawData    posted on 03-08-2007 08:57
Mn ouwelui hebben sinds kort vista maar ik ben toch heel erg blij dat het lekker bij hun op de computer staat en niet bij mij.. t werkt maar vrij langzaam in verhouding tot xp en veel programmas worden nog niet ondersteund..

This is an old Topic

No new postings for 6.613 days.
 Post CommentThat would be 220.4 months
or a whopping 18.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

156 Users online: 99 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 12.183
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.705.574