Je rider (eisenlijst) (6/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

patrick-allen    posted on 23-07-2007 10:44
Hoi,

Mensen die al even in het wereldje zitten weten wel wat je bedoelt als je het woord rider noemt.
Ik ben een nieuweling met al een beetje ervaring en wil later ook zo een rider opstellen voor als het echt nodig is.

Ik zou nu als eis al hebben:

[i] even vooraf, ik doe veel op low-budget niveau vanwege het feit dat ik nu uitkeringsgerechtigde ben.[/i]

1. €50 aan cd/cadeaubonnen per optreden/avond (4 of 8 uur maakt niet uit)
2. gratis drank, onbeperkt
3. volledige reiskosten vergoeding
4. eventueel minimaal 2 gastenlijst plaatsen.

Oké heeft iemand nog tips? voorlopig is dit mijn rider..

Hoe ziet jou eisenlijst eruit.

What do you think about Je rider (eisenlijst) ??

Vote :   

DJJam    posted on 30-03-2009 09:35
Gogh het materiaal maakt mij niet echt
uit als het publiek er maar niets van merkt
heb natuurlijk ook liever pioneers nzo
Maarr mn eisen zijn toch
* Parking
* Gratis Drank
* 2 Free Tickets
* Geldd
* Geen Draaitafels tussen mixer en cd-spelers
* monitors niet op de grond
TheHunter    posted on 30-03-2009 10:11
-Ook mooi als je met geluid weg gaat, te vermelden op welke afstand het stroompunt moet liggen:P. Heb een keer gehad dat ik 150 meter krachtstroom mee moest nemen.
Jorrit    posted on 30-03-2009 10:15
Volgens mij zijn er op DJR niet echt mensen die daadwerkelijk een 'rider' in kunnen leveren...
Tenminste; ik als organisator zou echt totaal niks doen met eisen als draaitafels tussen CDJ's of juist niet, monitoren op oorhoogte of bepaalde dranken in de booth.
Ik zorg altijd gewoon dat er prima apparatuur aanwezig is (DJM-800 + 2 of 3 CDJ-1000's) en dat er voldoende drinken aanwezig is.
TheHunter    posted on 30-03-2009 13:33
Klopt, ik denk niet dat veel mensen zó groot zijn dat ze al die eisen kunnen stellen, de organisator zegt dan wel gewoon dat ie naar een ander gaat :P
Stephanie    posted on 30-03-2009 14:00
Wij leveren bij de uitvoering van de tours van Radio 10 Gold en TMF een behoorlijk uitgebreide rider in. Hierin staat werkelijk van alles, van de bereikbaarheid van de locatie voor de vrachtwagen tot de afmetingen van het podium. Maar ook aan welke eisen de geluidsinstallatie (in geval van inprikken) moet voldoen, de op- en afbouwtijden, het merkgebruik bij promotie-uitingen, de bereikbaarheid van het podium (trappen, hellingen, drempels) en de consumpties van de medewerkers.

Je kan het zien als miereneuken, maar je hebt te maken met een bepaalde uitstraling die deze shows moeten hebben. Op een te klein podium komt de show niet tot zijn recht, met een c-merk geluidsinstallatie ook niet.

Bij grote dj's is het net zo, zij moeten zonder problemen op een voor hun prettige manier hun set kunnen draaien. Als zij daarvoor een kom met blauwe M&M's nodig hebben of perse een DJM909 dan moet je daar als organisator aan voldoen. De artiest heeft namelijk een bepaalde verwachting waar te maken bij het publiek, als deze niet optimaal kan presteren kan dit schadelijk zijn voor zijn of haar imago en gevolgen hebben voor de marktwaarde.
Winston    posted on 30-03-2009 14:15
Ik kan me alles wel voorstellen, maar blauwe M&Ms kun je zelf meenemen in plaats van de organisatie mee belasten. Gewone alles door elkaar M&Ms kan nog, want dat valt onder consumptie van medewerkers.
Tic Toc
Stephanie    posted on 30-03-2009 14:20
Nee nee,......blauwe M&M's zijn veeeeeel lekkerder dan de groene!!!

Maar serieus, het is een markt van vraag en aanbod. Als jij er mee wegkomt dat ze een schaal blauwe M&M's voor je gaan klaarzetten dan heeft kennelijk iemand dat voor je over. Net als het bedrag wat je voor een optreden vraagt......

Persoonlijk heb ik trouwens liever gele Yogurt-Gums Cool
Winston    posted on 30-03-2009 14:30
Begrijp ik wel Stephanie. Ik weet ook dat er mensen zijn die nog gekkere dingen vragen.

Als iemand het voorover had vraag ik zonder problemen 30.000 euro voor een gig. Maar vragen om een schaal blauwe M&M's moet je wel een tikkie gestoord voor zijn. Gekke mensen vragen gekke dingen.
Tic Toc
Stephanie    posted on 30-03-2009 14:38
Voor een nineties project zijn we bezig met een aantal Amerikaanse artiesten......en geloof me, die spreekwoordelijke schaal met blauwe M&M's is nog maar het topje van de ijsberg. Er zijn er zelfs bij die eisen stellen aan de auto waarmee ze van het vliegveld opgehaald willen worden......

Daar kan je flauw om doen maar voor die mensen zijn dat soort kleine dingen kennelijk heel erg belangrijk. Ben het met je eens dat het eigenlijk een beetje zielig is. Maar een bepaalde opstelling van je mixer, monitors etc daar kan ik heel goed inkomen.
Winston    posted on 30-03-2009 14:42
Ah dan heb je lekker veel flauwekul werk om dat allemaal te regelen.Cool

Maar inderdaad aandacht voor technische, logistieke, marketing aspecten geven de mate van je professionaliteit aan.
Tic Toc
Stephanie    posted on 30-03-2009 15:03
Poster: Winston
Ah dan heb je lekker veel flauwekul werk om dat allemaal te regelen.Cool

Voor sommige van betreffende artiesten hebben we dat dan weer graag over gezien de opbrengsten zij voor ons weer in het laadje brengen.... Het is dus een kwestie van geven en nemen. kortom, marktwerking Happy, laughing
Winston    posted on 30-03-2009 15:09
Hoe voel je je als je zo een artiest ontmoet en die commandeert je dan met een arrogant toontje?

Dat is typisch gedrag van dit soort mensen. Sommigen slaan zelfs hun medewerkers.
Tic Toc
User edit by Winston on 30-03-2009 @ 15:23:33 (7%)
Jer-E    posted on 30-03-2009 15:20
wij hebben een keer partysquad gehaald

en die moesten een fles banaanliqeur hebben en een tros bananen.

en mis monica icm miss bunty hebben ook een bizare rider om aa te voldoen als kleine discotheek. ze moesten bijv 2 mixers hebben en een apparte effector voor de microfoon ook moes het geluid onwijs hard kunnen terwijl wij daar geen vergunning voor hadden en er moest ten alle tijden een uitsmijter bij de dames staan.

dus tja sommige nederlandse artiesten maken het ook gek Winking my eye

Winston    posted on 30-03-2009 15:35
Partysquad valt mee, want valt onder consumptie al is het moeilijk om bananen in een tros te krijgen. Waar hebben jullie dat gevonden?Cool

Op de kleine discotheek en harde geluid na is monica redelijk. Cool
Tic Toc
Tomazos    posted on 30-03-2009 16:09
moet je de rider van de Jeugd van tegenwoordig eens zien.. die slaat echt allesCool

m&m's gesoorteerd op kleur, en elke kleur in een apart schaaltje, dat soort dingen:P

Poster: Jer-E

geen bacardi? ik ken me wel avondjes herinderen dat ik moest draaien (ism partysquad), dat er een paar flessen bacardi doorheen gingen:P.. dus ik regelde altijd al een taxi als ik wist dat partysquad kwam,

dit was meer in hun begin periode, toen ze die hit hadden met i'm sorry en Wat wil je doen,
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 30-03-2009 @ 16:14:27 (100%)
Jer-E    posted on 31-03-2009 14:32
Poster: Tomazos
moet je de rider van de Jeugd van tegenwoordig eens zien.. die slaat echt allesCool

m&m's gesoorteerd op kleur, en elke kleur in een apart schaaltje, dat soort dingen:P

Poster: Jer-E

geen bacardi? ik ken me wel avondjes herinderen dat ik moest draaien (ism partysquad), dat er een paar flessen bacardi doorheen gingen:P.. dus ik regelde altijd al een taxi als ik wist dat partysquad kwam,

dit was meer in hun begin periode, toen ze die hit hadden met i'm sorry en Wat wil je doen,

dat zou goed kunnen dat kan ik me niet meer herinneren maar ik von die tros bananen wel spectaculair. :P gheghe en dan te weten dat ze aan het einde van het optreden die er gewoon nog lagen :P

DC    posted on 31-03-2009 18:19
Ik vraag ook niet veel. Maar als ik dan iets vraag zoals 2 technics en ze staan er niet, dan sta ik er ook niet. En dat heeft niks met arrogantie te maken, ik draai niet met cd's, dus wat kan ik daar dan gaan doen.

Maar goed, ik vind het zelf ook wel overdreven wat sommige artiesten en dj's vragen. Maar zij zijn de 'sterren'.
Illusion    posted on 01-04-2009 00:39
- 2 Technics Sl's
- 2 Pioneer 1000 MK3
- 1 DJM 800
- Monitor Boxen
- Gratis Drank (of muntjes)
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
TheHunter    posted on 01-04-2009 11:42
Ok, dat er platenspelers moeten zijn is ok, maar moet je dan per se die specifieke technics sl's hebben of precies die djm 800. Een djm 400 kan toch ook wel? bijvoorbeeld
GD    posted on 01-04-2009 12:00
400 niet echt ideaal voor op locatie, want die heeft alleen maar een master out. Kun je dus niet apart monitor regelen. Plus de splicue van de 400 is ook allesbehalve ideaal... Maargoed. Een 700 moet nog wel kunnen.
djmamo    posted on 01-04-2009 12:49
Poster: TheHunter
Ok, dat er platenspelers moeten zijn is ok, maar moet je dan per se die specifieke technics sl's hebben of precies die djm 800. Een djm 400 kan toch ook wel? bijvoorbeeld

Als je het beste presteert met 3 x cdj1000 mk3 en 1x djm800 en 2 monitor speakers op oorhoogte dan is dat een hele normale vraag.

mensen betalen geld voor je en dan moet je ook je best doen, en als je daarvoor dan een (normale) dj set voor nodig hebt, dan is het maar een kleine investering voor de locatie (als ze het moeten huren) en verdienen ze het toch weer terug.
www.moonentertainment.nl
tairip    posted on 01-04-2009 13:56
Poster: TheHunter

Vind ik wel! Mijn rider is hetzelfde als Kratoz. Monitoring Mackie SRM450 of vergelijkbaar op oorhoogte.
De DJM-400 heeft geen eens een monitor uit dus totaal niet acceptabel als mixer + effecten zijn minder bruikbaar en hij heeft maar 2 kanalen en ik ga echt niet omschakelen de hele tijd!
Kessler    posted on 01-04-2009 14:07
- Djm 800 + 2x Cdj1000's of Cdj800 Mk2's
- Free drinks
- Money
the_enforce    posted on 15-04-2009 10:34
Ik heb niet echte riders,
cdj1000tjes staan eigenlijk wel in elke club, en zo niet kun je nog altijd aanbieden je eigen set mee te nemen als je dat liever hebt. Drinken zit eigenlijk zo'n beetje altijd wel inbegrepen, toch vraag ik het voor de zekerheid altijd wel even na! En de reiskosten... Tjah die zitten bij de prijs inbegrepen...
Zo kom je niet arrogant over met een grote "eisenlijst" en heb je toch al aardig wat voor elkaar :P
Groetjes!
Stefjuuh    posted on 15-04-2009 16:02
Poster: djmamo

Als je het beste presteert met 3 x cdj1000 mk3 en 1x djm800 en 2 monitor speakers op oorhoogte dan is dat een hele normale vraag.

mensen betalen geld voor je en dan moet je ook je best doen, en als je daarvoor dan een (normale) dj set voor nodig hebt, dan is het maar een kleine investering voor de locatie (als ze het moeten huren) en verdienen ze het toch weer terug.

En sommigen eisen dan ook dat de boel digitaal wordt aangesloten + precies op de juiste kanelen

Pdfje!

318 Users online: 236 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 10.440
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.759.912