Je rider (eisenlijst) (5/8)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

patrick-allen    posted on 23-07-2007 10:44
Hoi,

Mensen die al even in het wereldje zitten weten wel wat je bedoelt als je het woord rider noemt.
Ik ben een nieuweling met al een beetje ervaring en wil later ook zo een rider opstellen voor als het echt nodig is.

Ik zou nu als eis al hebben:

[i] even vooraf, ik doe veel op low-budget niveau vanwege het feit dat ik nu uitkeringsgerechtigde ben.[/i]

1. €50 aan cd/cadeaubonnen per optreden/avond (4 of 8 uur maakt niet uit)
2. gratis drank, onbeperkt
3. volledige reiskosten vergoeding
4. eventueel minimaal 2 gastenlijst plaatsen.

Oké heeft iemand nog tips? voorlopig is dit mijn rider..

Hoe ziet jou eisenlijst eruit.

What do you think about Je rider (eisenlijst) ??

Vote :   

Bastian    posted on 17-05-2008 14:14
Poster: FlippinDouble
Oh dus er komt nog een íéts andere lijst als je voor 1000 man zou draaien? :P

Ja dan komt er nog o.a. de luchthaven tax bij en de overige kosten van me privé jet (die kosten voor het aanschaffen ervan worden ook weer doorberekend).
Nog 1 of 2 koptelefoons (senheiser hd25, pioneer hdj 1000 of technics rpdh/rpdj) om ook nog eentje in het publiek te kunnen gooien net zoals Tiësto.
Daarnaast worden al mijn aanschaffingen op beatport, traxsource en alle vinyl platen gedekt door de clubs wou ik nog even melden.
Verder staat er nog het een en ander in over een van de vele villa's die ik dan ook nog moet bewonen en hoe de kosten dan worden verdeeld over die clubs daar in de buurt etc. etc.
Voor een vrijblijvende offerte kunt u altijd met mijn privé management contact opnemen en bent u het hier niet mee eens dan weten mijn 3 privé advocaten binnen no-time what's going on.

Okee genoeg, back on topicWinking my eye
User edit by Bastian on 17-05-2008 @ 14:14:49 (1%)
justjustin    posted on 17-05-2008 14:49
Poster: Bastian

Ja dan komt er nog o.a. de luchthaven tax bij en de overige kosten van me privé jet (die kosten voor het aanschaffen ervan worden ook weer doorberekend).
Nog 1 of 2 koptelefoons (senheiser hd25, pioneer hdj 1000 of technics rpdh/rpdj) om ook nog eentje in het publiek te kunnen gooien net zoals Tiësto.
Daarnaast worden al mijn aanschaffingen op beatport, traxsource en alle vinyl platen gedekt door de clubs wou ik nog even melden.
Verder staat er nog het een en ander in over een van de vele villa's die ik dan ook nog moet bewonen en hoe de kosten dan worden verdeeld over die clubs daar in de buurt etc. etc.
Voor een vrijblijvende offerte kunt u altijd met mijn privé management contact opnemen en bent u het hier niet mee eens dan weten mijn 3 privé advocaten binnen no-time what's going on.

Okee genoeg, back on topicWinking my eye

Er slaat iemand door!!!
JuniorDDP    posted on 17-05-2008 16:14

Zeg dat wel!

Nochtans moest ik met een privéjet komen, zou ik ook nog champagne vragen Bastian!
:p

cptN    posted on 17-05-2008 16:28
*gratis drank

en dat was het ongeveer wel :P Zo lang er maar draaitafels en een mixert staat is het prima.

oh en het liefst GEEEN MC.
Alert : graag niet replyen op jezelf, maar editten.
Mod edit by Jorrit on 17-05-2008 17:20 (27%)
justjustin    posted on 17-05-2008 17:51
Poster: cptN
*gratis drank

en dat was het ongeveer wel :P Zo lang er maar draaitafels en een mixert staat is het prima.

oh en het liefst GEEEN MC.

Waarom geen mc kan toch een hele leuke toevoeging zijn...(als het een goede is)
rackham    posted on 18-05-2008 12:32
Poster: Sammow
Wow! neem mij eens mee als je ergens gaat draaien dan :p

trouwens, 2 CDJ's kan je toch wel vragen denk ik, een Rodec, tja, dat is voor mij de evenknie van Pioneer hoor, iets minder mooi mss maar wel enorm stevig!

Meestal wel maar heb overlaatst gedraaid in Gent waar ook een rodec stond die op ik weet niet welke manier behandeld was maar hij was gewoon rijp voor het stort, de dj voor mij waarschuwde mij er al voor dus je bent eigenlijk nooit zeker als je een bepaald merk vraagt, de staat van het materiaal is even belangrijk!
Luxx    posted on 18-05-2008 13:35
minimaal cdj800's en djm600. gratis drank. thats it
www.mothermusic.nl
Ywe    posted on 18-05-2008 14:09
Poster: Luxx
minimaal cdj800's en djm600. gratis drank. thats it

Same here
Julemac    posted on 18-05-2008 19:56
gratis drank, minimaal cdj 800's en een djm 600 en liefst ook gastenlijstplaatsen
DjVictorF    posted on 26-05-2008 18:26

Met 2 cd spelers en 1 mixer ben ik blij!
af en toe een drankje kan er ook wel inWinking my eye

Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Stefjuuh    posted on 26-05-2008 18:32
Kon ik maar riden, voorlopig ben k alleen thuis bezig!:P
underscore    posted on 27-05-2008 10:02
Echt grote eisen heb ik nooit gesteld, maar er waren wel wat dingen die toch wel mochte voor mij. Zeker voor events met toch wat naam:

- 2x Technics SL1200
- 2x CD1000MK3's
- 1x DJM800
- 2x Monitors (regelbaar via booth van mixer)
- Vervoersonkosten
- Paar guestlistplaatsen
- Parkingplaats dichtbij

Het waren nooit echt eisen, maar eerder "pointers". Het zijn van die dingen die elke DJ wel graag heeft als hij ergens moet spelen, maar echt geëist dat't zo was heb ik nooit gedaan.
De organisatie wordt er zelf ook beter van, als ze dit zoort dingen standaard doen komt dit veel beter voor naar buitenaf toe.
cptN    posted on 28-05-2008 12:28
Poster: justjustin

Waarom geen mc kan toch een hele leuke toevoeging zijn...(als het een goede is)

dan moet het een hele goeie zijn, ik ben er nooit zo kapot van .. mc's :P
justjustin    posted on 28-05-2008 13:08
Poster: cptN

dan moet het een hele goeie zijn, ik ben er nooit zo kapot van .. mc's :P

Ik opzich wel maar je hebt een punt hoor...
als het er 1 is die geen muziek kenner is of de hele tijd er door heen staat te mekkeren word ik egt gek!!!
hahaha
Gery    posted on 28-05-2008 13:33
qua gear:

2x technics 12xx-MKx EN/OF 2x Pioneer CDJ-1000mk3 (voor traktor scratch)
Pioneer DJM 800
Minstens één monitor (liefst 2)

Overige:

Fles absolut vodka + sprite + ijsblokjes
gratis drank
guest list plaatsen
eventuele onkosten vergoed (los van de fee)
DJ - Producer
User edit by Gery on 28-05-2008 @ 13:34:03 (12%)
nicknaughty    posted on 28-05-2008 13:56
2x cdj 800 (minimaal) liefst cdj 1000s (mk 2/3, geen mk1)
1x djm mixer / dateq

minimaal 1 monitor die ik zelf kan stellen en regelen

publiek :P
Convert    posted on 28-05-2008 14:11
Ik vind zo'n rider eigenlijk maar raar ik bedoel je zou tog best kunnen draaien op Numark TT's wel direct drive dan belt drive is wel erg k*t en zelfde geld voor cd spelers... ik vind het alleen maar knap als je, je tenminste kun redden met de spullen die de disco heeft... das mijn mening :P
Bastian    posted on 28-05-2008 14:34
Poster: Convert
Ik vind zo'n rider eigenlijk maar raar ik bedoel je zou tog best kunnen draaien op Numark TT's wel direct drive dan belt drive is wel erg k*t en zelfde geld voor cd spelers... ik vind het alleen maar knap als je, je tenminste kun redden met de spullen die de disco heeft... das mijn mening :P

Ik vind dat je wel heel erg op apparatuur moet vertrouwen, tot nu toe heeft pioneer mijn vertrouwen het meest gewonnen.
Als je het apparatuur niet vertrouwd en denkt dat hij ieder moment over kan slaan kan je ook geen relaxte set draaien..
Illusion    posted on 28-05-2008 14:34
Ik vind dat in een discotheek Minimaal 2 x technics tt's moeten staan! In een discotheek zie je echt geen Numark TT's. En precies zo met cd speler, je verwacht 2 x cdj 1000 mk3 of 2 x 800 mk2.

Als ik een discotheek binnenkom en ik zie een dj met een reloop mixertje en 2 numark tt's, dan geeft mij dit een slechte indruk. En net zoals de discotheek zelf. Ze willen wel goed materiaal, en geen materiaal waar aan te twijfelen is. En dat is bijvoorbeeld ook het geval bij Numark TT
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
RenéKuppens    posted on 28-05-2008 15:00
GELD Winking my eye
nicknaughty    posted on 28-05-2008 16:53
Poster: RenéKuppens
GELD Winking my eye

dat was ik idd vergeten te vermeden rené :P
Gery    posted on 28-05-2008 18:48
Poster: nicknaughty

publiek :P
 lol Cry
DJ - Producer
Tomazos    posted on 30-03-2009 05:13
we zijn nu 306 dagen verder, even kijken hoe iedereen er nu over denkt..

Riders, ben wel benieuwd..

zag ook in sommige riders dat dj's een bepaald zaal niveau kwa db's eisen:P

ik heb niet echt een Rider.. wel afspraken schriftelijk vast gelegd voor eventuele schade e.d..

zelf sta ik eigelijk niet meer op 'kinder feestjes' dus kom meestal 3 of 4x cdj1000 mk3 tegen, en een djm 800.. toch bij een nieuwe boeking bij discotheek die ik nog niet kan, vraag ik het wel altijd even..

liefst monitor niet op de vloer..

maar stel dat ik ergens kom.. en er staan een setje cdj 800 of 1000mk2, en een dateq ofzo.. dan ben ik ook weer niet zo van: ik ga weer,

(terwijl.. die (onbekende) dj's er wel zijn).. heeft iets met persoonlijkheid/arrogantie te maken vind ik..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 30-03-2009 @ 05:21:11 (100%)
Dubbelyou    posted on 30-03-2009 07:23
- Aquarius drinken - draaitalels waterpas - draaitafels zonder speling GEEN cdj's tussen draaitafels en mixer.
Stefjuuh    posted on 30-03-2009 08:13
Poster: Convert

Qua vinyl zal je gelijk hebben, maar leg zoiets maar uit tegen iemand die heel veel hotcue's gebruikt, en dan een traag reagerende cd-speler moet gebruiken..

286 Users online: 228 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 15.744
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.765.216