hoe doe jij je fade-out (5/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 15-07-2007 17:38
Heey
ik had daar toen ik echt begon heel veel moeite mee, met het uitfaden, van de vorige plaat.. gaat tegenwoordig bijna altijd smooth, nie altijd helaas nog.

ik vroeg me af, wat voor manier(en) gebruiken jullie (mijn zwaar gewaardeerde mede dj's) voor het uitfade van de vorige plaat, wat werkt het beste??

ben benieuwd, hier kunnen beginners veel van leren als de ervaren mannen dat met ons zouden willen delenWinking my eye

What do you think about hoe doe jij je fade-out ??

Vote :   

Maracas    posted on 22-01-2012 06:15
Poster: Sandr
Een manier die ik ook regelmatig gebruik is de volgende:

Plaat A speelt, plaat B gelijk zetten dan instarten met de fader dicht en de high en mid bijna dicht. Dan wachten tot je 8 maten voor bij zijn, dus op het moment dat er weer iets veranderd op plaat A.
De laatste 4 beats draai ik de low terug, en op de eerste beat vol plaat B erin gooien.

Alles staat of valt met de juiste timing, maar als je het goed uitvoert kan het goed knallen.

Dit is ook precies mijn manier! Eightnotes draaien is wel echt strak mixen, als je op een gegeven moment dat goed onder de knie hebt, dan leer je ook omgaan met de breaks en met de opbouw en de timingen. Daar krijg je echt een beetje die strakke mixtape setjes mee
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
giuliano315    posted on 23-01-2012 12:57
Is toch vrij makkelijk lijkt me gewoon alles na een 8e 16e of 32e maat doen dan klopt het als goed is altijd doe je er wat effecten bij of filteren hatsaflats je bent leuk aan het mixen!
Gewoon creatief denken en uitproberen maar blijf wel op de maat en als je geen gevoel er voor hebt kan je beter stoppen want daar draait het uiteindelijk wel om beetje hard gezegd Happy, laughing
Danil    posted on 23-01-2012 19:05
Poster: giuliano315
Is toch vrij makkelijk lijkt me gewoon alles na een 8e 16e of 32e maat doen dan klopt het als goed is altijd doe je er wat effecten bij of filteren hatsaflats je bent leuk aan het mixen!
Gewoon creatief denken en uitproberen maar blijf wel op de maat en als je geen gevoel er voor hebt kan je beter stoppen want daar draait het uiteindelijk wel om beetje hard gezegd Happy, laughing

Ik denk van mezelf dat ik toch behoorlijk goed in de maat kan 'tellen' :D
Heb enkele jaren muziekles gedaan en piano dus dit is niet echt het probleem.

Mijn mixen zijn gewoon niet super Unhappy Mijn overgangen zijn te abrupt, ik fade het nummer voor de volgende 'drop' juist op tijd uit maar dit klinkt niet altijd zo fijn :s Ik word wat boos op mezelf omdat ik wil dat het zo goed mogelijk lukt enja..
Valkoinen    posted on 14-02-2012 19:27
Wat ik doe, als beginnende House DJ; Meestal zodra er bv. voor de 2de keer de melodie in komt, op de 1.. de andere plaat (hoorbaar) laten afspelen, dit heeft als nadeel dat je het in 1 keer goed moet doen. Als het lukt dan kan je gewoon beide platen laten spelen en dan kan je na 16 bars de andere plaat langzaam laten uitfaden, in zijn geheel.

Werkt voor mij Winking my eye

Groeten,

Bas Witte ; Valkoinen
Ik ben slecht in het verzinnen van dit soort dingen..
Drumworks    posted on 14-02-2012 19:49
ik draai verschillende soorte muziek, bij de french tek, tekstyle en overige hardere stylen gooi ik meestal heel abrupt af en toe het 2e nummer erdoorheen, dit is vooral erg handig omdat er bij veel tek stemmetjes in de nummers zitten die altijd erg leuk zijn om door het nummer dat al speelt heen te gooien. soms is het ook leuk om na de opbouw van de plaat die al speelt het refrein van de andere plaat erdoorheen te gooien.

bij house doe ik het weer anders, hier mix ik de tracks heel rustig in elkaar in, en laat bijv in het refrein na de eerste 16 stappen het andere nummer erbij komen, en wanneer dan de opbouw van de 2e plaat begint het andere nummer eruit gooien. nattuurlijk doet iedereen het op zijn eigen mannier, dit maakt sommige dj's in mijn ogen (bijv. laidback luke, vato gonzalez) zo uniek.

dus mijn tip, kijk wat voor mixstijl het best bij je past en probeer dit zo goed mogelijk onder de knie te krijgenCool
The beats are still banging :)
Tekhead    posted on 15-02-2012 00:00
Poster: Danil
Ik denk van mezelf dat ik toch behoorlijk goed in de maat kan 'tellen' :D
Heb enkele jaren muziekles gedaan en piano dus dit is niet echt het probleem.

Mijn mixen zijn gewoon niet super Unhappy Mijn overgangen zijn te abrupt, ik fade het nummer voor de volgende 'drop' juist op tijd uit maar dit klinkt niet altijd zo fijn :s Ik word wat boos op mezelf omdat ik wil dat het zo goed mogelijk lukt enja..

veel en veel oefenen, veel meer valt er niet over te zeggen.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Maracas    posted on 15-02-2012 00:45
Gooi anders eens een mix online, dan kunnen we luisteren waar het nou precies fout gaat Happy, laughing
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Valkoinen    posted on 15-02-2012 12:58
Poster: Maracas
Gooi anders eens een mix online, dan kunnen we luisteren waar het nou precies fout gaat Happy, laughing

Goed idee!

Groeten,

Bas Witte ; Valkoinen
Ik ben slecht in het verzinnen van dit soort dingen..

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

324 Users online: 193 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 41.129
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.674