hoe doe jij je fade-out (4/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Renzis    posted on 15-07-2007 17:38
Heey
ik had daar toen ik echt begon heel veel moeite mee, met het uitfaden, van de vorige plaat.. gaat tegenwoordig bijna altijd smooth, nie altijd helaas nog.

ik vroeg me af, wat voor manier(en) gebruiken jullie (mijn zwaar gewaardeerde mede dj's) voor het uitfade van de vorige plaat, wat werkt het beste??

ben benieuwd, hier kunnen beginners veel van leren als de ervaren mannen dat met ons zouden willen delenWinking my eye

What do you think about hoe doe jij je fade-out ??

Vote :   

Bouncy    posted on 15-08-2007 22:32
Eerst deed ik met een T2 filter wegdraaien (traktor) maar sinds ik bij mijn oom kan draaien met 4 cd spelers, laat ik vaak 2 spelers in een loop van 4 tellen draaien, die gooi ik er gewoon in al ze gelijk lopen. Als ik dan over ga naar het volgende nummer haal ik 1 speler van de loop af, ondertussen draai ik 1 van de EQ kanalen dicht. Dan speel ik een beetje met een EQ tot het nummer weg is, dit moet je een beetje op gevoel doen. Bij mij draaien er dus altijd minimaal 2 nummers door elkaar. 1 nummer normaal spelend, en 1 nummer in een loop. Maar het overfaden moet je op gevoel doen.
Devotion    posted on 23-08-2007 20:09
Ik draai meestal eerst de EQ's van de spelende plaat weg op de maat terwijl ik de EQ's van de nieuwe plaat er in het zelfde tempo bij draai. Vervolgens draai ik het volume van de spelende plaat naar zo'n 70% wanneer het nieuwe nummer die grens gepasseerd is op weg naar de 100%. De ene keer doe ik dat in een soepele beweging, de andere keer weer stapsgewijs in de maat. Maar dat is maar een van de vele manieren die ik gebruik.
Illusion    posted on 24-08-2007 02:58
Poster: Bouncy
sinds ik bij mijn oom kan draaien met 4 cd spelers, laat ik vaak 2 spelers in een loop van 4 tellen draaien, die gooi ik er gewoon in al ze gelijk lopen. Als ik dan over ga naar het volgende nummer haal ik 1 speler van de loop af, ondertussen draai ik 1 van de EQ kanalen dicht.

Wat ingewikkeld met dat geloop. Een plaatje draait. Vervolgens wacht je tot het nummer op zodanige tijd is dat je hem erin kan gooien. De fader op 80 % en de EQ nog niet volledig. High op iets minder dan 100% Mid op nog iets minder, 60% en Low op 0%. (Het gebruiken van de EQ hangt ook van het nummer af). Vervolgens mix je de plaat in (als je hem al gebeatmatched hebt), en verhoog je je High zoals Devotion ook zegt, op de maat van de muziek. Vervolgens de rest, en op een gegeven moment krijg je het punt dat je da Low ering moet gooien, de bas.

Nahjah je moet het begrijpen, en alles met djen heeft met gevoel en horen te maken. Als je geen ritmegevoel hebt, wil het mixen ook niet.

Naja dit is wel allemaal uit te leggen, maar kan beter met een setje erbij. Ik wil desnoods nog wel even een filmpje maken.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Thms    posted on 24-08-2007 08:35
lekkere set !
Sandr    posted on 24-08-2007 19:09
Een manier die ik ook regelmatig gebruik is de volgende:

Plaat A speelt, plaat B gelijk zetten dan instarten met de fader dicht en de high en mid bijna dicht. Dan wachten tot je 8 maten voor bij zijn, dus op het moment dat er weer iets veranderd op plaat A.
De laatste 4 beats draai ik de low terug, en op de eerste beat vol plaat B erin gooien.

Alles staat of valt met de juiste timing, maar als je het goed uitvoert kan het goed knallen.
Play that funky music white boy....
Bouncy    posted on 25-08-2007 11:50
Poster: Illusion

Wat ingewikkeld met dat geloop. 

Het mag mischien wel ingewikkeld zijn, maar het klinkt wel lekker
User edit by Bouncy on 10-09-2007 @ 19:43:36 (9%)
ArCee    posted on 28-08-2007 09:19
Ik heb eigenlijk alleen problemen met de bassen mooi in elkaar overlopen. Hoe kun je die subtiel (op het gehoor) in elkaar laten lopen?
timm    posted on 09-09-2007 14:27
Poster: Luxx
Nog een dope overgang:

random house nummer of RnB met beetje vaart.
Fatman scoop- be faithfull

etc. etc.

Hah Cry vet man Winking my eye en wat je ook zegt over die effecten gebruiken in de mix, dat doe ik ook regelmatig en daar kun je pas echt dope dinge mee doen Cry

Trouwens echt interessant topic Happy, laughing lekker nieuwe ideetjes opdoen, en ik was altijd al benieuwd hoe anderen dat deden.. Happy, laughing
User edit by timm on 09-09-2007 @ 14:29:13 (63%)
NickName    posted on 09-09-2007 14:50
ik pak met 2 vingers de crossfader en ga van links naar rechts of omgedraaid :D
Renzis    posted on 09-09-2007 16:53
Poster: timm

Trouwens echt interessant topic Happy, laughing lekker nieuwe ideetjes opdoen, en ik was altijd al benieuwd hoe anderen dat deden.. Happy, laughing

dankje:P
maa idd veel mensen hebben hun manieren geplaatst ik denk dat heel veel mensen hier wat aan kunnen hebben, waaronder ik zelf.
more is altijd welkom
Twizz    posted on 09-09-2007 18:54
toen ik nog veel draaide deed ik het volgens de manier die op dj.pagina.nl staat/stond

inmixen op begin van nieuw blok, het ene nummre erin gooien zonder bass, bass erbij doen en bij de draaiende plaat de bass eraf, dan treble, dan mid en dan is het klaar. dit deed ik toch cker bij 50% van de overgangen, 40% deed ik gewoon volume wegdraaien en de 5%(alleen mogelijk met plaat) een backspin en 5% met scratchen.
wanneer ik nu mix doe ik 40% met toonhoogtes gedoe, 40% volume wegdraaien en 15-20% filter effect.(kan sinds ik een numark 500FX heb.) en 0 tot 5% met iets anders...
User edit by Twizz on 09-09-2007 @ 18:58:39 (100%)
djmarcelm    posted on 11-09-2007 13:59
zie ik dit bericht nou op bijna elke dj forum staan?
all-round dj/ feest dj, ex tmf in de mix roadshow dj
Danil    posted on 18-01-2012 21:17
Hallo,

Ik wil namelijk weten hoe ik het best een fade-in kan doen :D
Ik wist anders niet in welk topic het moest plaatsen.
Het zit namelijk zo, als ik wat aan het djn ben zijn er momenten wanneer het fantastisch goed gaat en andere wanneer ik mezelf zou opvreten...

Heeft iemand tips hoe, en waar ik het best nieuwe nummers in gooi ?
Ik heb namelijk ook wat 'problemen' met het harmonisch mixen.
Mijn stijl is voornamelijk drum and bass.?

Heeft iemand tips voor me?
Estacy    posted on 18-01-2012 21:26
timing is bij een genre als DnB heel belangrijk, zogauw je nieuwe track up and running is gewoon de oude eruitsmijten op het juiste moment. welk moment kan ik niet uitleggen, dat hoor je.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dennis1981    posted on 18-01-2012 21:34
Oefenen, oefenen en nog eens?oefenen. Beetje meetellen met de maat wil wel helpen trouwens.
Danil    posted on 18-01-2012 21:39
Poster: Estacy
timing is bij een genre als DnB heel belangrijk, zogauw je nieuwe track up and running is gewoon de oude eruitsmijten op het juiste moment. welk moment kan ik niet uitleggen, dat hoor je.

Dat vind ik nogal moeilijk :D
Soms hoor ik het verschil niet meer wanneer de 2 tracks in de mix zijn, het onderscheid maken is moeilijk ...
Soms komen hier dan mooie 'dubbeldrops' uit en soms mislukt dit :D
Danil    posted on 18-01-2012 21:56
Poster: Dennis1981
Oefenen, oefenen en nog eens?oefenen. Beetje meetellen met de maat wil wel helpen trouwens.

Bedankt, zal dit eens proberen Winking my eye
Dennis1981    posted on 18-01-2012 22:31
Draai je trouwens met cd's of met platen ?

Met cd's kun je iets nauwkeuriger je nieuwe nummer inmixen want dat is op een knoppie drukken op het goede moment. Met platen is het iets lastiger onder de knie te krijgen?omdat je zelf de plaat ook in beweging moet brengen.

Als je eenmaal kan?inmixen met vinyl, kan je het ook met cd's.?

Edit : als je trouwens?met software draait zoals traktor oid, dan kan je ook aan de wavevorm zien of er een rustig stukje aankomt in je huidige nummer en kan je daar je nieuwe?inmixmoment op aanpassen.
User edit by Dennis1981 on 18-01-2012 @ 22:33:11 (61%)
PhonoGraaf    posted on 18-01-2012 23:20
Altijd uitfaden op momenten dat het t minst opvalt en goed blijft klinken. Fade bijvoorbeeld uit wanneer de opbouw van het volgende nummer begint of eindigt...

Hangt wel van je smaak af trouwens.
Danil    posted on 19-01-2012 07:22
Poster: Dennis1981
Draai je trouwens met cd's of met platen ?

Met cd's kun je iets nauwkeuriger je nieuwe nummer inmixen want dat is op een knoppie drukken op het goede moment. Met platen is het iets lastiger onder de knie te krijgen?omdat je zelf de plaat ook in beweging moet brengen.

Als je eenmaal kan?inmixen met vinyl, kan je het ook met cd's.?

Edit : als je trouwens?met software draait zoals traktor oid, dan kan je ook aan de wavevorm zien of er een rustig stukje aankomt in je huidige nummer en kan je daar je nieuwe?inmixmoment op aanpassen.

Ik draai met cdj 350, djm 350. Mijn mixen zijn niet slecht maar ze kunnen beter. De zinnen in elkaar mixen lukt niet altijd zo goed...
Dennis1981    posted on 19-01-2012 17:29
Poster: Danil
Mijn mixen zijn niet slecht maar ze kunnen beter.

Het kan altijd beter Happy, laughing
Martullia    posted on 20-01-2012 19:03
Je ?moet gewoon de tijd nemen om je muziek te leren kennen zodat je iedere beat die er in voorkomt kan dromen, ken je je muziek niet dan word het pas een probleem.?Cool
Martullia    posted on 20-01-2012 19:05
Wat ik ook vaak doe is een nummer gelijk leggen net voor het moment dat er een drop in zit & zodra hij er weer in komt de andere er in gooien op 3/4 volume met bas dicht. En dan op gevoel de een er uit halen door middel van fader of EQ etc.
Gerdo    posted on 21-01-2012 11:07
Poster: Estacy

Als je veel oefent ga je vanzelf horen wanneer het juiste moment is om de oude eruit te smijten zoals estacy zegt. Oefenen!
Danil    posted on 21-01-2012 16:12
Poster: Gerdo
Als je veel oefent ga je vanzelf horen wanneer het juiste moment is om de oude eruit te smijten zoals estacy zegt. Oefenen!

Bedankt voor alle positieve reacties!
Ik begin meer in mezelf te geloven Happy, laughing

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

308 Users online: 178 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 41.197
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.742

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use