Poster: Hansje
Jer-E, ik zou even een paar komma's gebruiken in jou tekst.
Op deze manier is het moeilijk te lezen en ook moeilijk te begrijpen wat je bedoeld.
Poster: Ferrox
maargoed er zitten van die newbs bij die als ze dan achter een DJM staan er ook alles mee willen proberen.. tjah dat is natuurlijk ook niet goed!
Ik mix best goed (heel goed volgens sommige maar daar gaat het niet om) Ik gebruik zowel effecten in de mix als in de break van een nummer. Ik probeer het net even iets spannender te maken. Of juist eruit te laten knallen na de mix.
Vind het slechte dj gedoe wel erg kort door de bocht (hoewel ik het er soms ook wel mee eens ben)
Je moet weten waar je grens ligt kwa kunnen, en gebruiken uiteraard (te veel word ook klote vind ik)
Poster: Renzis
maar om dan gelijk te zeggen dat een dj slecht aan het mixen is, is wel zwaar gesteld, als een dj een of meerdere keren zijn effecten gebruikt om zijn mix gevarieerd te houden en er leuke overgangen mee te maken, hoeft hij niet gelijk slecht te mixen.
Ik mix best goed (heel goed volgens sommige maar daar gaat het niet om)
Poster: djmamo
je vind het kort door de bocht wat ik zeg?...... maar je bent het er wel mee eens!!!
denk dat iedere zelf respecterende dj dit zal zeggen, toch?
mag ik vragen hoe je zoiets dan weet, wanneer ben je goed?
ben je goed als je de mensen aan het dansen krijgt of als mensen zeggen dat je goed bent, of ben je goed als je in een grote discotheek staat?
weet jij het?
Poster: Mforge
breaks moet je juist spannends maken, door ze door te mixen, en uitfaden kan je gewoon op de bars doen, net als er een geluidje bijkomt bv. of idd eq's cutten, of met de crossfader spelen, of gewoon hup 1 erin 1 eruit (wat als je goed timed heel erg effectief kan zijn) en zo zijn er nog vele manieren.
ik hoor veel mensen zeggen, dat ze bij de break uitfaden, maar vinden jullie dat niet saai dan, om van break naar break te mixen? het zal ongetwijfeld aan het genre liggen, maar ik zou er weinig aan vinden om plaatjes van break naar break te plakken.
breaks moet je juist spannends maken, door ze door te mixen, en uitfaden kan je gewoon op de bars doen, net als er een geluidje bijkomt bv. of idd eq's cutten, of met de crossfader spelen, of gewoon hup 1 erin 1 eruit (wat als je goed timed heel erg effectief kan zijn) en zo zijn er nog vele manieren.
De reden dat ik dus soms van break naar break mix (wat overigens niet altijd op gaat hoor) omdat ik niet graag laat horen dat er 2 nummers door elkaar heen zitten soms. Of ik accentueer het.
Het kan in een break nogal erg chaotisch gaan klinken (niet dus meer) + het risico dat je er naast gaat zitten neem ik liever niet. Het kan natuurlijk wel, maar dan moet je nummer kennis erg hoog zijn (eigenlijk dus non-stop je stijl luisteren).
Ik denk dat de meeste die hier niet zo mixen ook erg lelijke overgangen maken. Maargoed, dat is jullie keus.
Poster: Jer-E
dan doe je iets bijz waar veel mensen van op zullen kijken.
Poster: Ft
Dat klopt... maar dit soort overgangen en stukjes zijn slechts kleine dingen... deze kun je misschien 1 of hooguit 2 keer gebruiken in een set, maar als je ze vaker gebruikt wordt het ook te gewoon en denkt iedereen ook van: oh daar heb je dat weer...
Andere voorbeelden zijn langere breaktime gebruiken en dan ineens een lijp hoogtepunt dr in gooien of backspin etc... Zijn leuk, maar niet te vaak...
ja idd dat is ook zo maar soms kan je met iets stom ook het publiek opjenge bijv door te loope en die loop steeds kleiner te maken en dan ineens een hoogtepunt van een ander nummer erin gooie
Die breaktime moet je dan wel kunnen maken op een feest, als je bijvoorbeeld 500 man net aan het dansen heb en je komt met een lange breaktime dan kan je heel veel verknallen.
najah dat soort inzicht tekent een goede dj, in het kader inspelen op publiek hea
maar dit ken je beter niet voor lege zaal doen :P
2 Ferrox : maar das toch juist vet om risico te lopen?
Poster: Jer-E
excuus voor onduidelijkheid is niet egt bepaadl makkelijk uitleggen laten horen en zien is makkelijker
@ luxx thanks
Poster: Luxx
let er wel even op dat je duidelijk schrijft. is volgens mij al heel vaak tegen je gezegd
Poster: Winston
Straks komt ferrox met het antwoord mamo.
Voor mij is een break het stuk waar er meer dan 2 bars geen beat in zit, kortere zogezegde mini breaks mix ik meestal altijd door tenzij het er eentje is waar je de boel lekker kan laten klappen.