Poster: djmamo
wat ik niet zou doen is dit: weg draaien als je zelf hoort dat het dan niet meer mooi is, dan vinden anderen dat namelijk ook niet mooi.
Poster: Renzis
loopen is altijd leuk, zo net de 4 of 8 bars voor het melodietje of wat dan ook start, en dan die loop langzaam over plaat 1 in brengen zo dat ze hem al horen aankomen, daarna dus de loop laten overheersen en vervolgens de loop te doorbreken zodat hij verder gaat in het nr, en dan plaat 1 of heel snel of wat rustiger er uit faden, is leuk om zo te doen zeker bij populaire en bekende platen, dan zie je het publiek al reageren
...
dus als je volgende keer een dj hoord, die in een overgang effecten gebruikt dan is hij slecht aan het mixen.
Poster: W.i.M
Wat een vreemde redenatie. Omdat jij het niet mooi vind bij een overgang zal een DJ die effecten gebruikt bij z'n overgangen niet kunnen mixen
Dat de meeste misschien effecten gebruiken om te maskeren wil niet zeggen dat gelijk iedereen dat doet.
let er toch maar eens op, 9 van de 10 keer is dit toch echt het geval en het is geen redenatie het is een constatering.
ik geef ook een rede waarom ik het niet mooi vind, en zeg trouwens ook niet dat iedereen dit doet.
maar let er maar eens op wanneer de effecten worden gebruikt tijdens een overgang
Poster: Jer-E
ik doe het als volgende: als je een hoogte punt hoort van een nummer en het andere nummer loopt uit, draai je bij het uitlopende nummer een echo erbij of je knalt ineens door middel van een break het volgende nummer erin. je kan ook proberen om ze netjes te laten overlopen d.m.v de nummers in elkaar te laten passen. bijv je heb "put your hands up for detroit, i love this city" en dan zodra dat is geweest, laat je die uitfaden zorg wel dat het andere nummer er al in zit en die de beat compleet heeft overgenomen. dan ga je bijv direct door naar mc gee parapapaa weetjewel kan even niet op de track komen, maar die 2 nummers kan je perfect in elkaar over laten lopen en op gegeven moment begint dan de beat en heb je de perfecte overgang.
Poster: Renzis
ok doe je het altijd op de zelfde manier??
gaat saai worden, zijn al je mixes het zelfde, getuigt ook nie van kwaliteit dan tegenover publiek